View Full Version : Tur til Østen
Jeg har fått tillatelse til å reise av min bedre halvdel og har bestemt meg for å utforske Østen litt. Jeg har ikke vært i den retning annet enn på badeferie i Thailand. Hadde tenkt å byhoppe litt der borte med Bangkok, Hong Kong m.fl. Har veldig lyst til å få med meg så mange byer som mulig, men jeg har bare 2 uker tilgjengelig. Er veldig interressert i innspill om hvilke byer som er de viktigste å få med seg på den første turen over og hvilke steder det lønner seg å kjøpe elektronikk o.l. Håper på svar.
Jeg har fått tillatelse til å reise av min bedre halvdel og har bestemt meg for å utforske Østen litt. Jeg har ikke vært i den retning annet enn på badeferie i Thailand. Hadde tenkt å byhoppe litt der borte med Bangkok, Hong Kong m.fl. Har veldig lyst til å få med meg så mange byer som mulig, men jeg har bare 2 uker tilgjengelig. Er veldig interressert i innspill om hvilke byer som er de viktigste å få med seg på den første turen over og hvilke steder det lønner seg å kjøpe elektronikk o.l. Håper på svar.
Shanghai, Singapore, Hong Kong (evt kombineret med Shenzhen/Guangzhou), Saigon, Hanoi, Kuala Lumpur.
Du skal have visum til Kina, men ikke til Hong Kong.
Billigste sted at købe high-end elektronik er Hong Kong. Low-end og kopi-elektronik: Kina.
Ta også en kikk på A-380 sin glimrende trip-rapport fra Rangoon: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=82485&
nick5000
16-09-2011, 07:11
Kommer jo an på hva du liker. jeg synes jakarta var veldig eksotisk når jeg var der, mye mer spennenede enn singapore. men det er jo fryktelig skittent og veldig u-land. med det er så skittent at det blir facinerde. feks kanalene der luktet så vondt at man tror man kan blir syk bare av lukten. og hvis man skulle falle uti der, er jeg sikker på at man er ganske nær døden. Sånn er det jo ikke i Norge, så det er jo artig.
I kina feks shenzhen så får du også masse elektronikk, og det veldig spennende å gå på markeder der. du kan finne alt du kan finne i hong kong, ofte smuglet inn i kina. du ser som regel alltid når det er fake og når det er ekte (bortsett fra tilbehør som ladere headset osv.). Men litt tryggere å kjøpe high end saker i Hong kong da.. :) garanti osv..