PDA

View Full Version : LH tar seg dobbelt betalt for koffert #2


dc-8-63
09-09-2011, 02:05
Det blir jo en del pendling mellom Portland / Seattle og Oslo for oss i årene fremover med en del ekstra bagasje, og første test av UA / LH gikk ikke så bra for oss som kunder. Den lille italienerinnen reiser i natt Portland - Seattle med United og videre via Frankfurt til Oslo med Lufthansa, med en billett kjøpt direkte hos Lufthansa (220 dokument) Siden UA har første strekning måtte hun bruke UA online sjekkinn, og betalte for et ekstra kolli USD 70.00 online, fikk kvittering via email og på boarding passet. Hun fikk også Boardning pass hele veien til Oslo. På flyplassen i Portland ble bagasjen sjekket inn helt til Oslo og bekreftet at betaling for kolli #2 var i orden helt til Oslo, så langt så bra. Men i LH gaten i Seattle ble hun på ny avkrevd USD 70.00 - litt forfjamset viste hun frem kvitteringen fra United på at USD 70.00 allerede var betalt (hun hadde både emailen og utskrift av betalingen Online - men nei LH godtar ikke United online betaling var beskjeden - hun hadde jo betalt så hun gav seg ikke, etter en stund kom stasjonsjefen med samme beskjed - United Online er ikke godkjennt av LH og hun måtte betale på ny før hun fikk slippe ombord. Vi kontaktet United som sa at de har sjekket inn 1 ekstra kolli frem til Oslo som det var betalt for og kan ikke refundere USD 70.00 da de faktisk har levert det de har tatt seg betalt for - noe jeg er helt enig i. Så der står vi - kostnaden for et ekstra kolli fra Portland til Oslo med UA / LH er USD 140.00 mot USD 70.00 med Delta / Air France - Og i følge LH Seattle blir det slik for neste reise vi har bestillt i Oktober også - UA må ta USD 70.00 pr. ekstra kolli for å sende bagasjen helt til Oslo og LH godtar ikke UA sine kvitteringer og vil igjen forlange USD 70.00 Vi kan spare litt på å kun sjekke inn PDX - SEA, men da må vi betale for første kolli også så det blir USD 50.00 og vi må ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt !

LN-MOW
09-09-2011, 02:14
Jeg ville bitchet litt på LH's facebook-side...


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280333,-84.134668

dc-8-63
09-09-2011, 03:09
Jeg ville bitchet litt på LH's facebook-side...


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280333,-84.134668

Det er nå gjort....og noen små timer senere har LH´s Facebook team fjernet spørsmålet.....

robertaas
09-09-2011, 08:47
I så fall har noen andre stilt et tilsvarende spørsmål for jeg finner det og svaret deres på facebooksiden. De ber om mere info via PM.

Discus
09-09-2011, 10:03
Jeg ville bitchet litt på LH's facebook-side...


Siden reisen starter/slutter i Oslo og antagelig er kjøpt med ticketing Oslo så kan også norske forburkermyndigheter være en vei å gå. De samarbeider jo med andre europeiske myndigheter også. Hele saken høres jo helt idiotisk ut, særlig siden det er samme allianse og selskap som flyr i joint-venture TATL.

dc-8-63
09-09-2011, 10:16
I så fall har noen andre stilt et tilsvarende spørsmål for jeg finner det og svaret deres på facebooksiden. De ber om mere info via PM.

Tråden er låst - og linken som er vedlagt er ikke til noen PM - den tar deg til standard Contact sidene for Lufthansa, som jeg fyllte ut bare for å få et automatisk svar om at siden dette var i fremtiden - måtte jeg ringe reservations - case closed. :8:

Basse-HAU
09-09-2011, 12:18
Tråden er låst - og linken som er vedlagt er ikke til noen PM - den tar deg til standard Contact sidene for Lufthansa, som jeg fyllte ut bare for å få et automatisk svar om at siden dette var i fremtiden - måtte jeg ringe reservations - case closed. :8:

Ett par hundre forumbrukere som kan stille opp å bitche litt i tråden på facebook???
Dette er jo typisk store selskaper som gjemmer seg bak vanskelige måter for å få refundert cash. Men trodde da LH var bedre... Stasjonssjefen deres kan ikke være riktig klok.

Dag Viking
09-09-2011, 12:32
Hvis det blir en del pendling, vil det ikke da lønne seg å være allianse-tro, få et kort i en eller annen farge, og dermed slippe å bekymre seg for koffert nr 2?

dc-8-63
09-09-2011, 12:41
Hvis det blir en del pendling, vil det ikke da lønne seg å være allianse-tro, få et kort i en eller annen farge, og dermed slippe å bekymre seg for koffert nr 2?

Jo det er det i utgangspunktet og den lille Italienerinnen er på god vei til nettopp dette hos LH - men grunnen til at vi engasjerer oss er at vi skal sende et 20 talls kofferter med familie som skal reise akkurat samme strekning de neste månedene og da betyr det litt om det er USD 70 eller USD 140 som det faktisk ser ut til at er korrekt om en har United i første strekning, fordi en må betale United for å få sjekket inn gjennomgående og i følge LH Seattle er ikke dette ikke gyldig for reise....

Facebook/LH traaden forblir stengt....

robertaas
09-09-2011, 17:16
Tråden er låst Ikke nå lengere i alle fall.

dc-8-63
09-09-2011, 17:21
Fremdeles låst for meg forsøker å legge inn Case # COM-58393


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856914,10.789210

robertaas
09-09-2011, 17:32
Legge in hva da? Sikker på at det ikke bare er spesialtegn som er sperret?

dc-8-63
09-09-2011, 17:54
Har forsøkt mange forskjellige varianter - tråden forblir sperret for meg


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856862,10.789414

LN-KOG
09-09-2011, 18:07
Har forsøkt mange forskjellige varianter - tråden forblir sperret for meg


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856862,10.789414

If complainer = dc-8-63 [IMPOSE] all possible filters and throw out

:cool:

LN-MOW
09-09-2011, 19:46
Tråden er åpen for kommentarer .. har gjort et forsøk på å eskalere lokalt - får se om noen 'biter' ...

robertaas
09-09-2011, 20:30
Høres lite trolig ut at de banner folk på den måten og gir dem en link som ikke funker. Jeg ville prøvd å logge ut av facern, slette cookies og restarte nettleser.

dc-8-63
09-09-2011, 21:41
Har adgang til mange MacBooks pluss iPad - iPhone og vil virkelig gi Antonia min Customer Service ref men no luck - linken tar deg kun til Genral Contact info på web sidene


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856842,10.789451

dc-8-63
11-09-2011, 21:42
Soga fremhald, snakket med United Customer Service i natt og de visste meget vel om dette...de hadde 100+ saker denne uken. For kundene er det få muligheter, UA må som "first carrier" ta betalt for bag #2 om de skal sende den hele veien, LH godtar ikke UA´s kvitteringer og tar betalt på ny, som UA CS sa en kan spare USD 20 om man er villig og har tid til å sjekke bagene inn igjen på nytt hos LH.

Discus
11-09-2011, 21:58
Soga fremhald, snakket med United Customer Service i natt og de visste meget vel om dette...de hadde 100+ saker denne uken. For kundene er det få muligheter, UA må som "first carrier" ta betalt for bag #2 om de skal sende den hele veien, LH godtar ikke UA´s kvitteringer og tar betalt på ny, som UA CS sa en kan spare USD 20 om man er villig og har tid til å sjekke bagene inn igjen på nytt hos LH.

<ironi>
Det er godt man har allianser i flybransjen som både gjør ting enkelt og billig...
</ironi>

erikber
21-09-2011, 19:41
Prøv å sjekk inn manuelt hos UA i Portland, gå til UA billettkontor og få en "Excess Baggage Coupon" som gjelder hele veien til Oslo. Online betaling gjelder kun UA, og vil ikke være gyldig for LH eller andre partnere. Samme prosedyre på OSL for utreise.

dc-8-63
21-09-2011, 20:19
Prøv å sjekk inn manuelt hos UA i Portland, gå til UA billettkontor og få en "Excess Baggage Coupon" som gjelder hele veien til Oslo. Online betaling gjelder kun UA, og vil ikke være gyldig for LH eller andre partnere. Samme prosedyre på OSL for utreise.

Når du sjekker inn Online hos UA på en LH Codeshare så får du korrekt pris for hele reisen opp - USD 70.00 som er LH sin pris. Om det kun hadde vært gyldig for UA ville prisene ha vært anderledes - PDX - SEA ville koste USD 50.00 for 2 kolli, en må betale 2x USD 25.00 for hvert kolli.

Uansett LH kom tilbake i dag og innrømmet at var deres feil i Seattle og USD 70.00 ble refundert i ettermiddag.

Basse-HAU
22-09-2011, 08:57
+1

fyllepåmedtekst