View Full Version : OEP / Luftfartstilsynet
andreas_a
08-09-2011, 08:55
Noen som vet om Luftfartstilsynet har "tatt ferie"?
Driver og kikker gjennom postjournalen gjevnlig for å se om det kommer noen spennende fly, men nå har den ikke blitt oppdatert i det hele tatt i September.
Forspørsel om innsyn er det heller ingen respons på.
Spørsmål om innsyn skal besvares innen rimelig tid (4 dager iirc?), og manglende svar etter det er å anse som nekt på innsynsbegjæringen og kan dermed klages på.
Noen som vet om Luftfartstilsynet har "tatt ferie"?
Driver og kikker gjennom postjournalen gjevnlig for å se om det kommer noen spennende fly, men nå har den ikke blitt oppdatert i det hele tatt i September.
Forspørsel om innsyn er det heller ingen respons på.
Jeg får da opp 1941 treff på "siste måned" i LTs postjournal på oep.no. http://www.luftfartstilsynet.no/oss/article4061.ece
Spørsmål om innsyn skal besvares innen rimelig tid (4 dager iirc?), og manglende svar etter det er å anse som nekt på innsynsbegjæringen og kan dermed klages på.Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.
Dersom du ikke har hørt noe innen "fem arbeidsdagar etter at organet mottok kravet," jf. § 32 (2) regnes innsynsbejæringen som avslag. Avslag på innsyn kan påklages iht. § 32 (2) jf. § 32 (1).
andreas_a
09-09-2011, 10:47
Jeg får da opp 1941 treff på "siste måned" i LTs postjournal på oep.no. http://www.luftfartstilsynet.no/oss/article4061.ece
Ja, det var lagt ut mye i August. Frem til igår midt på dagen så var det ikke lagt ut noe for september, men ser at det nå er lagt ut noe, så da begynner det vel å skje noe igjen
andreas_a
09-09-2011, 10:48
Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.
Dersom du ikke har hørt noe innen "fem arbeidsdagar etter at organet mottok kravet," jf. § 32 (2) regnes innsynsbejæringen som avslag. Avslag på innsyn kan påklages iht. § 32 (2) jf. § 32 (1).
Jeg har tidligere fått avslaget på epost, men om de har begynt med å ikke svare, så må man vel ta til takke med det også
Spørsmål om innsyn skal besvares innen rimelig tid (4 dager iirc?), og manglende svar etter det er å anse som nekt på innsynsbegjæringen og kan dermed klages på.
Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.
Same difference? :)
Men uansett, om man ikke hører noe på en ukes tid, så bør man (etter min mening) klage på avslaget.
andreas_a
10-09-2011, 14:45
Nå fikk jeg til slutt oversendt dokumentene, så nå virker det som de er igang igjen i alle fall :)
Det skal vel være anmerket i "Unntaksgr. dok" dersom innsyn ikke aksepteres?!
S. Holberg
10-09-2011, 22:15
Behandlingstiden hos LT har i sommer og utover høsten vært lengre enn vanlig. Dette skyldes omlegging til nytt behandlingssystem. Forøvrig så har vel egentlig alt hos LT gått litt sakte ;)
Behandlingstiden hos LT har i sommer og utover høsten vært lengre enn vanlig. Dette skyldes omlegging til nytt behandlingssystem. Forøvrig så har vel egentlig alt hos LT gått litt sakte ;)
De har vel i tillegg flyttet kontorer fra flyplassen og ned til sentrum, noe som har medført forsinkelser på det meste.
Jeg har gjort to forespørsler for dokumenter angående hexkoder uten å få svar .. sist for en drøy uke siden .. burde jeg ikke fått en form for respons?
Jeg har gjort to forespørsler for dokumenter angående hexkoder uten å få svar .. sist for en drøy uke siden .. burde jeg ikke fått en form for respons?
Jo, pkt 1 purre opp, det kan ha glippet for dem. Evt. om du ikke hører noe etter det så send en klage til klageinstansen (mulig det er samferdsels-departementet?)