PDA

View Full Version : BLL frem 11,6% i November


Jan
01-12-2005, 11:34
Fremgang over hele linien :up:

http://www.bll.dk/Home/maanedsrapporter/2005/November.aspx

Jan
01-12-2005, 11:35
Slået med 9 sekunder BLL Spotter :up:

LN-KGL
01-12-2005, 11:42
Kjempebra comeback etter en relativt lav ensifret økning på vårparten og deler av sommeren.

Kunne vi bare ønske at de store (CPH, ARN og OSL) også kunne være så raske med sine månedstall. :cool2

PP
01-12-2005, 13:10
Flotte tal fra Billund - tegner godt for CPH tallene...

Det bliver dog spændende at se tallene for CPH, da november er den første måned med den tilpassede tidstabel for de gamle Maersk Air ruter overtaget af Sterling - hvilket jo har bevirket at ruterne til bl.a. Zürich, Milano, Bruxelles blev nedlagt i slutningen af oktober.

Om dette har nogen effekt på tallene må tiden vise - det tyder dog umiddelbart på at Sterling har fået tiltrukket flere pax. på ruterne ud af BLL end Maersk Air. Eller er der en anden forklaring på BLL stigningen i udenrigstrafikken på 7,7%?

sk931
01-12-2005, 13:20
Jeg vil da også gerne være med:

http://aar.dk/default.asp?id=211

og vi har fortjent det, synes jeg

Hilsen
Ole

PP
01-12-2005, 13:41
Godt endelig at se meget positive tal for AAR Ole!

Men hvad kommer ændringerne i tidstabellen til CPH mon til at betyde? Som jeg har forstået det så reduceres betjeningen fra januar fra 11 til 8 afgange på hverdage, men til gengæld med større maskiner på visse afgange.

Ellers er det da dejligt at se at dansk inderigstrafik endelige igen er i vækst - mon ikke også fjernelse af den danske pax. afgift vil være med til at stimulere udviklingen i den kommende tid.

Spændt på indenrigstallet for CPH - BLL ruten viser pæn vækst iflg. deres statistik - AAR ruten viser pæn vækst iflg. deres statistik - AAL kunne jeg også forestille mig viser pæn stigning og Bornholm boomer efter at DAT er gået ind på ruten.

Jan
01-12-2005, 13:42
Originally posted by PP


Flotte tal fra Billund - tegner godt for CPH tallene...

Om dette har nogen effekt på tallene må tiden vise - det tyder dog umiddelbart på at Sterling har fået tiltrukket flere pax. på ruterne ud af BLL end Maersk Air. Eller er der en anden forklaring på BLL stigningen i udenrigstrafikken på 7,7%?


Jeg må indrømme at jeg har mere end svært ved at tro stigningen
skyldes NB, med deres reduktioner på antal afgange til F.eks FRA
sendes der tværtimod pax via CPH istedet.

Jeg kan ikke se andet end det skyldes må skyldes stor
aktivitet i erhvervslivet !

PP
01-12-2005, 14:20
Originally posted by Jan


Originally posted by PP


Flotte tal fra Billund - tegner godt for CPH tallene...

Om dette har nogen effekt på tallene må tiden vise - det tyder dog umiddelbart på at Sterling har fået tiltrukket flere pax. på ruterne ud af BLL end Maersk Air. Eller er der en anden forklaring på BLL stigningen i udenrigstrafikken på 7,7%?


Jeg må indrømme at jeg har mere end svært ved at tro stigningen
skyldes NB, med deres reduktioner på antal afgange til F.eks FRA
sendes der tværtimod pax via CPH istedet.

Jeg kan ikke se andet end det skyldes må skyldes stor
aktivitet i erhvervslivet !


Ja de har vel kuttet en daglig afgang til FRA og er det også en daglig afgang til AMS til de har skåret væk? Men til gengæld har de kørt kampagne med meget billige billetter, hvilket kan have tiltrukket flere pax. end da Maersk opererede ruterne.

Eller har øget aktivitet i erhvervslivet formentlig også noget at skulle have sagt - det går jo rigtig godt med den danske økonomi lige pt. :up:

PP
02-12-2005, 12:33
Rønne lufthavn på Bornholm viser for November en fremgang på 62% - svarende til 6.700 flere pax. end november sidste år.

Det er naturligvis den nye DAT rute til øen der er skyld i denne stigning - men på trods af den nye konkurrent på ruten har Cimber i November haft 3% flere pax. end sidste år. Det tyder således på at DAT med sine lave priser har skabt et helt nyt marked - jeg er sikker på DSB og Bornholmstrafikken kan mærke dette...

Guest
02-12-2005, 12:37
NB har ikke cuttet på FRA - det gjorde DM selv for snart et år siden. Men NB har cuttet den fjerde AMS frekvens

Jan
02-12-2005, 12:41
Det er rigtigt ja, det var noget med den gik til CPH !

Iøvrigt kører QI nu med intropriser på CPH-BLL,
spændende hvordan det udvikler sig !

Åbningstilbud på Billund
I hele december måned sælges
TravelCard Billund - et pendlerkort til specialpris på Billund -
København ruten. Ved mindst 4 månedlige returrejser kan du sikre dig en pris på 895,- kr. retur indtil 30. juni 2006.

PP
02-12-2005, 13:12
Jeg både tror og håber at Cimber kan generer et større antal pax. på ruten til CPH end SAS - de er bedre gearede til sådanne ruter og har langt større fokus på markedsføring af sådan en rute i forhold til SAS.

Selvom Cimber indsætter en ekstra afgang i forhold til SAS, er der dog tale om en nedgang i sædekapaciteten på ruten, men SAS har næppe fløjet med fulde fly til BLL. Vi må se hvordan det kommer til at gå - jeg tror generelt dansk indenrigs går en lysere fremtid i møde.

Jan
02-12-2005, 13:21
Originally posted by PP


Rønne lufthavn på Bornholm viser for November en fremgang på 62% - svarende til 6.700 flere pax. end november sidste år.

Det er naturligvis den nye DAT rute til øen der er skyld i denne stigning - men på trods af den nye konkurrent på ruten har Cimber i November haft 3% flere pax. end sidste år. Det tyder således på at DAT med sine lave priser har skabt et helt nyt marked - jeg er sikker på DSB og Bornholmstrafikken kan mærke dette...

Fra Stand.by
November måned slog alle rekorder på Bornholm

Med over 6.500 solgte billetter i november slog vi rekorden i oktober. Men det bedste er, at vi øgede udbuddet med endnu en afgang sammenlignet med oktober, men vi har holdt belægningsprocenten på den rigtige side af 50 procent” Jeg er meget tilfreds med tallene for november” udtaler DAT´s direktør Jesper Rungholm, og han fortsætter: ” Vi har øget indtjeningen og fastholdt belægningen, selvom vi har øget udbuddet med 33 procent, og det er dæleme flot”

DAT ser meget lyst på fremtiden. Ved et pressemøde i næste uge vil vi præsentere en række tiltag, der specielt er møntet på erhvervsrejsende. Blandt andet et biludlejnings tilbud der virkeligt sætter nye grænser. ”Vi har fundet en partner indenfor biludlejning, der virkelig har forstået, hvad der skal til” siger Jesper Rungholm, og fortsætter:” Det bedste er, at det er en af de store og med et kvalitetsprodukt til konkurrencedygtige priser, kan vi samlet give erhvervskunder på Bornholm og i København et tilbud, ingen kan slå” Indeværende uge har allerede slået alle tidligere uge rekorder. Forsalget for december er så godt, at DAT allerede nu kan garantere en ny rekord på ruten.