PDA

View Full Version : Oppgradering etter bestilling hos KLM


kristian
28-08-2011, 09:06
Har KLM en tilsvarende mulighet som BA til å kjøpe seg opp fra Economy til Business på europeiske ruter etter at man har booket en reise?

Altså slik at man kan kjøpe seg opp til Business på en leg f.eks. OSL-AMS eller AMS-OSL?

SQ 777
28-08-2011, 12:17
Vet ikke, håper andre kan svare, men hvorfor på 1 t. 30+ min og de har jo 6 i bredden der likevel... :crowded. :rolleyes:

Kan umulig være verd pengene..

Twin Otter
28-08-2011, 12:39
Jeg mener de har det. Men jeg tror ikke du kan oppgradere før online-check in åpner eventuelt ved innsjekkingsautomaten på flyplassen.

K3nn7
28-08-2011, 13:21
Vet ikke, håper andre kan svare, men hvorfor på 1 t. 30+ min og de har jo 6 i bredden der likevel... :crowded. :rolleyes:

Kan umulig være verd pengene..

KLM blokkerer midtseter i europeisk business.

Discus
28-08-2011, 14:17
Kan umulig være verd pengene..

Med mindre men er ute etter noen mil/poeng for å berge status evt. ekstra bags o.l.

kristian
18-08-2013, 22:31
Tilbyr KLM å kjøpe seg opp til Business via nettsidene på Oslo-Amsterdam slik BA gjør?

Står mellom å velge KLM eller SAS og muligheten for en billig business upsell vil avgjøre fordi SAS ellers er 200kr billigere.

jcnorway
18-08-2013, 22:37
SAS har ikke Business på shorthaul så hvis det er Business Class du er på jakt etter så er valget enkelt. Er du på jakt etter wrapklasse så er jo SAS bankers ;)

ESSA_TWR
18-08-2013, 22:38
Tilbyr KLM å kjøpe seg opp til Business via nettsidene på Oslo-Amsterdam slik BA gjør?

Står mellom å velge KLM eller SAS og muligheten for en billig business upsell vil avgjøre fordi SAS ellers er 200kr billigere.

När jag flög KLM ARN-AMS för 2 månader sedan fick jag erbjudande om att uppgradera till business för 1300 SEK. Som jag minns kom erbjudandet vid online-incheckningen. Jag gissar att det funkar så på OSL-AMS också.

apeks
19-08-2013, 08:54
Har fått tilbud flere ganger om oppgradering under innsjekk online.
Jeg synes ikke det er verdt det på Europa, så har aldri prøvd tilbudet.

Insomnia4u
19-08-2013, 09:37
Har KLM en tilsvarende mulighet som BA til å kjøpe seg opp fra Economy til Business på europeiske ruter etter at man har booket en reise?

Altså slik at man kan kjøpe seg opp til Business på en leg f.eks. OSL-AMS eller AMS-OSL?

Ja. De har også innført lukket budgivning på oppgraderinger, dvs at du ikke får se de andre budene. Innen Europa ligger oppgraderinger fra €79-180. Hvis de tilbyr får du anledning både ved online check-in og på automater.
IC ligger på €220-400 alt ettersom. Google andre forum så finner du spesifikke tråder der mange poster eksakte tall.

Det er verdt å merke seg at det ikke gis poeng for oppgraderinger, som f.eks på SAS Optiontown. På KLM er det kun sete+ev loungetilgang.

Handlet nettopp en IC hos KLM nå siden de kjører kampanje. Før jeg betalte kunne jeg velge Economy Comfortsete uten tillegg. Etter utstedt billett kostet samme sete ca 600 kr. Vet ikke om jeg fikk det gratis pga at jeg er Gull, tilbudet inkluderer, eller tilfeldig bug på siden.

VirreVapp
19-08-2013, 10:41
Du kan oppgardere ja. MEN, husk at når du oppgarderer får du som oftes ikke Business mat, da oppgradering ved feks innskjekk fører til at de ikke rekker å laste riktig mat til alle. har selv opplev dette :-(
Så dette er ikke value for money mere jeg....

GinTonic
19-08-2013, 11:21
Har flere ganger blitt tilbudt oppgradering ved check-in hos KLM, prisen har variert fra 7X - 12X€ for OSL-AMS. Om du skal reise i rushen/06:30-flighten synes jeg dette er helt klart verdt det, spesielt nå som C pax som reiser KL også får bruke fasttrack på OSL.

Tilbudet kan dukke opp når som helst fom OLCI starter og frem til avgang. Om du ikke får tilbud når du sjekker inn er det bare å sjekke nærmere avgang, har tom fått oppgradert etter check-in på transfer automatene på AMS. Før fikk man også poeng for business ved oppgradering, men dette har de satt ned foten for. Hos KL er det alltid blokkert midtsete, ingen wrap-klasse her altså ;)

Mer info finner du her (http://www.flyertalk.com/forum/klm-flying-dutchman/1172267-ultimate-thread-buy-ups-olci.html).

GinTonic
19-08-2013, 11:26
Du kan oppgardere ja. MEN, husk at når du oppgarderer får du som oftes ikke Business mat, da oppgradering ved feks innskjekk fører til at de ikke rekker å laste riktig mat til alle. har selv opplev dette :-(
Så dette er ikke value for money mere jeg....
Har aldri opplevd å ikke fått business mat ved en OLCI buy-up, men om dette skulle skje går du ikke glipp av så mye ;)


http://i1265.photobucket.com/albums/jj518/gintonic1/Flyprat/IMG_1884_zps94fca96c.jpg (http://s1265.photobucket.com/user/gintonic1/media/Flyprat/IMG_1884_zps94fca96c.jpg.html)

apeks
19-08-2013, 12:30
Har aldri opplevd å ikke fått business mat ved en OLCI buy-up, men om dette skulle skje går du ikke glipp av så mye ;)



Hehe, det er derfor jeg mener det jeg skrev over også med ikke verdt det i mine øyne. Nå skal det jo sies som flere andre har påpekt her da at fasttrack kan jo faktisk være et poeng i rushtid. Men der stopper poenget også for min del, i alle fall for Europa :)

GinTonic
22-08-2013, 22:38
Hehe, det er derfor jeg mener det jeg skrev over også med ikke verdt det i mine øyne. Nå skal det jo sies som flere andre har påpekt her da at fasttrack kan jo faktisk være et poeng i rushtid. Men der stopper poenget også for min del, i alle fall for Europa :)

På frokost flightene er det som oftest oppgradert catering, har kunnet velge mellom en "egg dish" og pannekaker. Nå er det vel strengt tatt sjeldent at flymat alene rettferdiggjør en buy-up til C, men for min del er det heller summen av fasttrack, OSL lounge, priboarding, blokkert midtsete og tilgang til Crown Lounge på AMS (selv om du ikke har C videre). 70-80€ = ja takk, 120 - 1XX = nei takk ;)

jb1
17-09-2013, 13:17
Forstår jeg det riktig at man kan bruke lounge i Amsterdam ved videreforbindelse selv om man kun har C fra Oslo til Amsterdam?