PDA

View Full Version : Tenkte meg en tur til OSL

gilera
20-08-2011, 11:47
Hei, jeg tenkte meg en tur til OSL en lørdag eller en søndag om rundt en måneds tid for å se om det går fint å kjøre litt lengre turer igjen (mtp. operasjonssår) før jeg drar tilbake til Sola.
Så da tenkte jeg like gjerne å ta en fototur på OSL når jeg først er i gang og tenkte å dra om morgenen, eller, ved 8-9 tiden fra Halden i hvertfall og da blir jeg nok på OSL til etter solnedgang for å prøve å få noen fine bilder.

Jeg tenkte at hvis det hadde passet for noen andre her inne som er kjent med mange forskjellige plasser rundt om kring på området så hadde det vært moro å kanskje fått til en foto tur sammen? :)

Bare gi lyd fra dere her i såfall, så kommer jeg med mer info om når det blir etterhvert. :)

TKDahl
20-08-2011, 13:50
Kan ikke si helt sikkert før mot slutten av uka, men jeg regner med at jeg skal ta en tur på lørdag så fremt det ikke regner i "bøtter og spann" men litt regn tåler jeg. Det kan bli mange fine bilder med litt fuktighet på RWY. ;)

TK :fly

ATC-flyradar
23-08-2011, 08:19
Bjørn har du bestem deg for en dato ?

Jan

Hei, jeg tenkte meg en tur til OSL en lørdag eller en søndag om rundt en måneds tid for å se om det går fint å kjøre litt lengre turer igjen (mtp. operasjonssår) før jeg drar tilbake til Sola.
Så da tenkte jeg like gjerne å ta en fototur på OSL når jeg først er i gang og tenkte å dra om morgenen, eller, ved 8-9 tiden fra Halden i hvertfall og da blir jeg nok på OSL til etter solnedgang for å prøve å få noen fine bilder.

Jeg tenkte at hvis det hadde passet for noen andre her inne som er kjent med mange forskjellige plasser rundt om kring på området så hadde det vært moro å kanskje fått til en foto tur sammen? :)

Bare gi lyd fra dere her i såfall, så kommer jeg med mer info om når det blir etterhvert. :)

gilera
23-08-2011, 22:28
Nja, hadde tenkt meg rundt 10. eller 11. september. Er ikke helt sikker ennå da, er med værforbehold. :)
Men tur blir det!

TKDahl
25-08-2011, 15:01
Den helgen (10-11/9) reiser jeg til Kreta så da blir det ikke noe med meg, men nå på lørdag blir det ganske sikkert en tur :)

Nja, hadde tenkt meg rundt 10. eller 11. september. Er ikke helt sikker ennå da, er med værforbehold. :)
Men tur blir det!

TKDahl
26-08-2011, 15:07
Etter en sjekk på yr.no så blir det nok ikke noe spotting i morra :( med 25mm regn som det er meldt så frister det ikke ........

Den helgen (10-11/9) reiser jeg til Kreta så da blir det ikke noe med meg, men nå på lørdag blir det ganske sikkert en tur :)

gilera
26-08-2011, 22:42
Det skjønner jeg godt! :p
Jeg kommer nok til å ta turen om et par uker når jeg er friskere, men moro om flere også tar turen samtidig. :)

viking1965
26-08-2011, 23:06
Svingte "kjapt innom" Osl i kveld noe som betyr at det ikke blir en tur ila helga. Neste helg går bort i 30-års jubileum fra ungdomsskolen og da blir det vel en annen form for spotting :cool::p
Helga 10-11 sep antas derfor å være i abstinensens tegn så skrik ut ang hvilken dag du er der så dukker nok i hvert fall jeg opp.

gilera
27-08-2011, 11:43
Hvis været er bra den 10. så blir nok jeg å finne på flyplassen sånn etter 12 og utover mot solnedgang. :)

Halvorsn
29-08-2011, 23:51
Skal prøve å være der, så kan vi fysisk MODe, hehe. Neida, men det hadde vært hyggelig med en spottingdag med følge, det er det alltid! Prøver å holde av helgen om det blir OK vær.

gilera
31-08-2011, 21:18
Høres fint ut! Jeg kommer om det er pent vær! :)

gilera
08-09-2011, 09:20
Ser ut som at været skal holde! Får håpe det, så tar jeg nok turen til lørdag. :)

gilera
09-09-2011, 22:10
Da tar jeg turen til OSL i morra! Kommer til å dra fra Halden ved 11-13 tiden, avhenger av når hjemmesykepleien kommer................
Bare å se etter en svart A6, dog ikke nyvasket. :p

gilera
10-09-2011, 11:29
Aiaiai litt forsinkelser her, fattern ville gjerne være med, men da drar jeg ikke herifra før rundt klokka ett eller to. Det får bli for turens skyld. :)
Hvis noen har tenkt seg dit så bare send meg en melding eller ring meg: 97 57 14 66. :)

viking1965
10-09-2011, 12:26
Aiaiai litt forsinkelser her, fattern ville gjerne være med, men da drar jeg ikke herifra før rundt klokka ett eller to. Det får bli for turens skyld. :)
Hvis noen har tenkt seg dit så bare send meg en melding eller ring meg: 97 57 14 66. :)
Er her allerede.. Står langs med gjerdet på østre rett overfor SAS Tech services.

gilera
10-09-2011, 14:16
:( Jeg måtte hjelpe til med å klippe plen og hekker hos bestemor, så noen tur blir det ikke i dag. F***.
Dessuten et været så grått og trist.

Jeg skriver igjen når jeg har tenkt meg dit. :(

gilera
12-09-2011, 15:02
Ok, jeg prøver meg på nytt jeg. Gir ikke opp så lett!

Jeg tror jeg går for en ettermiddagstur, så noen spesiell dag eller helg er ikke så viktig så lenge det er helg. Jeg kommer mest til å prøve å få noen annerleder bilder og solnedgangsbilder, ikke bare "dokumenteringsfoto". :)

Er det noen dager som passer bedre enn andre for dere andre her inne så er det bare å gi lyd her. Kanskje vi kan prøve å få til et aldri så lite treff? :)

gilera
17-09-2011, 18:37
Skuffende, trodde det alltid er folk på Vollen jeg... Står her nå en liten time. :P
Hvorfor jeg er her vet ikke jeg engang, men det er nå sånn. Jeg er glad i musikk og jeg er glad i å kjøre bil, og plutselig var jeg på Vollen...

Ståle
21-09-2011, 15:43
Du kan være sikker på at ingen flyspotter har ikke opplevd det å stå alene på en spotteplass for å kikke etter fly... ;)

gilera
22-09-2011, 23:43
Derfor jeg skrev ":P"

Men er det noen som har tenkt å dra dit i morra fredag utover dagen? :)

Polaris
23-09-2011, 00:07
Jeg vil. Men jeg er dessverre stuck i dass-Tromsø :colgate:

Ståle
23-09-2011, 09:39
Jeg vil. Men jeg er dessverre stuck i dass-Tromsø :colgate:

FLYTT! ;-)

Vidar
23-09-2011, 11:19
Ja,vi er en to-tre stykker som er der i ettermiddag.Hvis trafikken har samme retning
da som den har nå,er det vollen som gjelder.

Vidar

gilera
23-09-2011, 11:55
Da tar jeg en kjapp vask på bilen så setter jeg av gårde. :)

gilera
27-09-2011, 14:07
Jeg og madamen tar en tur til OSL i morra også, er nok fremme rundt klokka tre og er der utover kvelden til solnedgang.
Det er meldt fint vær og sønnavind så det ser ut til at det blir gode forhold. :)

Polaris
29-09-2011, 15:45
Tror jeg stikker ned til Oslo neste helg (IKKE førstkommende) - så om noen kan mekke litt fint vær og kanskje tenke seg å stikke innom på OSL så hadde jo det vært gøy å si hei hå :)

Ståle
29-09-2011, 19:49
Cred til deg Polaris om BA768 neste søndag fotograferes. ;)