View Full Version : Fornebu Flyhistoriske Forening
Nei, nå tror jeg det er på tide å organisere seg litt. Skal det f.eks. bli noe museum eller noe som helst annet her ute som minner om flyplass om en stund må det både tenkes og gjøres litt. Og det finnes mange ressurspersoner som bare trenger den lille bekreftelsen på at de ikke er alene i verden med idéene eller de andre Fornebugreiene sine for å bli med og gjøre et eller annet moro.
Noen som vil være med? No pressure.
Jeg ønsker dere lykke til!! Det er utrolig mye flyhistorie på Fornebu, så kanskje det var på tide med noe sånt...:up:
FBU 4EVER
26-11-2005, 19:05
Count me in!:up:
Concorde
30-11-2005, 01:17
Det var på tide og du vet hva jeg svarer Kristian!
Foreslår møtested Sjøflyhavna og døper den om til John Bull!:cheers:
Fellowship
30-11-2005, 16:13
Jeg er med!
Støttemedlem fra Bodø melder seg.:cheers:
Jumper G5
23-12-2005, 21:49
Beskriv gjerne planene og foreningen i Norsk Luftfartshistoriske Tidsskrift, så kan dere nå flere potensielle medlemmer.
quarrtsiluni
02-01-2006, 21:22
Min gamle gråbehårete "harddisk" står til eders disposisjon... :p
Originally posted by quarrtsiluni
Min gamle gråbehårete "harddisk" står til eders disposisjon... :p
Jeg håpet du ville si det, Q! :)
Jumper: Ja, skal det bli noe ut av det må det gjøres en informasjonsjobb og det er naturlig å prate med andre miljøer som ha rpeiling. Jeg vurderer å lufte konseptet på konferansen på GM 10. februar.
Kristian
sail4fun
01-02-2006, 20:12
Så på ABTV nå et innslag fra tårnet (http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article40390.ece ).
Noen som kjenner til eier/disponerings plan for tårnet ?, måtte jo være det riktige sammlingsted for en slik forening ?
Da har man vært på flyhistoriefaglig konferanse og er blitt skikkelig inspirert til å komme i gang med en Fornebu-gruppe. Fellowship og jeg har snakket om å møtes et eller annet sted rundt en pizza og egnede drikkevarer for en aldri så liten idédugnad som en start.
Hvis noen flere enn dem som allerede har meldt sin interesse i denne tråden har lyst til å være med, si fra her, send en PM eller mail til kristian <snabela> propelldesign.com.
Mvh Kristian
Noen som kjenner til eier/disponerings plan for tårnet ?, måtte jo være det riktige sammlingsted for en slik forening ?
Stygt redd for at det stykke real-estate disponeres av en etat som dessverre ikke er særlig interessert i flyhistorie.
:(
Originally posted by Falcon
Da har man vært på flyhistoriefaglig konferanse og er blitt skikkelig inspirert til å komme i gang med en Fornebu-gruppe. Fellowship og jeg har snakket om å møtes et eller annet sted rundt en pizza og egnede drikkevarer for en aldri så liten idédugnad som en start.
Hvis noen flere enn dem som allerede har meldt sin interesse i denne tråden har lyst til å være med, si fra her, send en PM eller mail til kristian <snabela> propelldesign.com.
Mvh Kristian
Hei Kristian. Dette høres interessant ut. Jeg stiller gjerne opp og diskuterer dette rundt en pizza (dog uten majones).
Nils
Originally posted by vingtor Jeg stiller gjerne opp og diskuterer dette rundt en pizza (dog uten majones). Nils
Jeg kunne godt tenke meg å dele en pizza (uten majones så Nils ikke får tabu-sjokk...) for å diskutere temaet. Skjønt jeg pålegger meg selv en lav profil...
Kim
Fellowship
13-02-2006, 21:08
Jeg bruker ALDRI majones på pizza...
Men prosjektet må vi ta på alvor, og få til et konkret samarbeid i forhold til utfordringene som fagseminaret på fredag ga :)
Kan noen si noe om seminaret, og hvordan det gikk (særlig med hensyn på denne saken her) ?
Falcon, har sendt deg mail...
Det ble ikke tid til å si noe om denne idéen under presentasjonsrunden av foreningene på lørdag (det var bare så vidt f.eks. tromsø Luftfartshistoriske forening fikk sagt noe). Jeg fikk imidlertid snakket med flere interesserte, og det ligger an til at jeg tar initiativet til et idé-/stiftelsesmøte ganske snart.
Mvh Kristian
Jeg løfter denne, jeg.
Den grøsne tiden er delvis i gang, og det blir mer tid til "inne-hobby". Energien for å få på plass et forum for ENFB kommer tilbake. Jeg vil kontakte dere som har meldt dere her, samt andre jeg vet om som kan være interesserte.
Har også tatt i bruk en mailkonto jeg har hatt liggende for å lage mailingliste: fornebu@online.no.
Mvh Kristian
raider66
04-12-2006, 22:59
Hei! Takk for et positivt og spennede initiativ. Jeg blir gjerne med på dette hvis det fortsatt er mulighet for det (svarer jo lovlig sent):rolleyes:
Det er virkelig ikke noe stress, Raider. Hyggelig at du er interessert!
Hei Kristian (og alle andre).
Det begynner å bli en stund siden idéen ble luftet. Så jeg lurer på om det er noen interesse for en lokal flyhistorisk klubb. Det er jo en god del flyhistorie å ivareta rett utenfor stuedøra til landets hovedstad.
Nils
Nils, og alle dere andre: The plot thickens. :)
Jeg organiserer en samling med dem som jeg vet er interesserte så fort som mulig etter nyttår. Denne "happeningen" blir brukt til å tenke høyt om hva dette tiltaket evt. skal bli for noe, og hvordan det er naturlig å gå frem videre.
Jeg tar gjerne imot forslag til møtested (avhenger vel av mulighetene for evt. bevertning). Interesserte som enda ikke har meldt sin interesse bes si fra på mail til fornebu@online.no aber plötzlich.
Foreningen har forøvrig fått sitt eget forum nå: http://scanairforum.net/forums/board.php?FID=13