PDA

View Full Version : God mandag !


AirbusTrond
15-08-2011, 05:10
God tidlig morgen fra flybussen! Klar for Austrian og bulgarsk innenriks i dag. Vått i Norges hovedstad, men solen finnes nok andre plasser! :-) have a Nice day!

Madman
15-08-2011, 06:21
God morgen fra en søkkvåt hovedflyplass.

Et par kaffekopper har gått ned, og man har logget seg på litt her og litt der. Prøver å tørke litt, etter at en regnbyge fant ut at den skulle passere over meg da jeg var på vei fra bilen og inn på jobben. Nei.. mer kaffe...

Ha en flott dag. :)

Savipix
15-08-2011, 08:30
God morgon från ZRH!

Konstaterar efter nattens tur från BKK att LX i ekonomi inte är någonting jag vill lägga mina pengar på i framtiden. Dålig produkt och crew som var på dåligt humör över någonting scheduleringsrelaterat och pratade högt om detta under serveringen. 6 timmar layover nu innan LX skall ta oss sista hoppet upp till ARN. Kanske blir en tur ut till spottingtaket också om regnet ger sig.

Ha en fin dag forumister!

Someone
15-08-2011, 09:00
Mornings fra Oslo. Jeg er trøtt, det regner og jobben venter. Fotballkamp i kveld, og med dette været lover det godt for sklitaklinger. Ha en fin dag

PerJen
15-08-2011, 09:59
Riktig god Mandag fra Bodø! Var nydelig vær her i går med 24 pluss, i dag noe kjøligere, "bare" 17 grader. Skal ikke klage :)

Yey, hele denne uken går jeg 10-18 skift i stedet for 08-16 :) Artig å ikke måtte stå så tidlig opp hehe.


Ha en fin dag!

kekker
15-08-2011, 10:34
God morgen fra nord Trøndelags langstrakte kyst..

Helgas finvær har gått over i skyer og aktiviteten på farmen er noe roligere enn det den var før og i helga.. Ergo mer tid for hjemmekontor til meg!

To dager før avreise til Düsseldorf, så da blir det robotkurs for alle penga i tre dager..

En god dag til dere alle!

sirpjalle
15-08-2011, 11:26
God morgen fra Stavanger.

Planleggingsdag så da blir det til at far i huset må holde seg hjemme i dag.

Noen småting som må gjøres med ungene, så dette blir en fartsfyllt dag.

Ha en fin dag forumister! :)

Bizflyer
15-08-2011, 11:44
Har dere fått med dere at mandag er den dagen i uka som sliter med dårligst rykte! Egentlig er det en fin dag jo. Fyllesyken jeg var plaget med i går er helt borte nå, f.eks.

Dagen startet med å følge de håpefulle til ny barnehage og første dag på SFO. Og det gikk strålende! Nå er man på plass på kontoret, og klar for å ta tak i dagens oppgaver!

Ingen planer for kvelden, heldigvis!

Ha en fin mandag!

BF:cool2

Halvorsn
15-08-2011, 12:14
God dag fra Gaupne, ca 45 km fra Sogndal! Da er man på nest siste dag av denne ukeslange turen gjennom sørnorge, dvs oslo-røros-trondheim-kristiansund-molde-ålesund-jølster-sogndal-sognefjellet-lom-valdresflya-oslo. Skal over sognefjellet idag, og håper de har åpen vei ned til nattens pause, Lom. Regn og få plussgrader i natt, men idet man står opp og pakker litt for biltur slutter det å selvsagt oh regne og klarner opp til et lett skydekke. Var på SOG i går og så, artig liten flyplass må jeg si! Ha en fortreffelig uke kjære medforumister! -som også er min siste ferieuke før sisteåret på videregående begynner. Off, nei nå blei jeg sentimental her. God uke alle sammen! :D

Hypern
15-08-2011, 13:33
God kveld fra Tokyo. Har stilt vekkeklokka pa 0530 og tar Keisei Skyliner 0710 fra Ueno stasjon ut til Narita foer ferden gar videre med LX via ZRH til OSL. Mulig det er for tidlig, men jeg liker alltid a ha litt for god tid enn litt for darlig tid. :) I dag har jeg testa Shinkansen til Nagano og jeg vil advare om at prisen er veldig, veldig dyr. Om man skal ha hurtigtog i Norge ma det koste langt mindre enn det Shinkansen gjor.

Og irriterer meg ogsa at onlinecheckinen til Swiss ikke fungerer. Blir bare redirectet til Lufthansa og far opp en feilemelding.

Someone
15-08-2011, 13:36
I dag har jeg testa Shinkansen til Nagano og jeg vil advare om at prisen er veldig, veldig dyr. Om man skal ha hurtigtog i Norge ma det koste langt mindre enn det Shinkansen gjor.

Hurtigtog er dyrt, både i drift og investeringer og vil derfror aldri blir noe lavpris

Men kjøpte du togbillettenen i Japan? Billetter med Shinkansen er normalt mye billigere når man kjøper det fra Europa og kjøper slike Japan Railpass og lignende

Hypern
15-08-2011, 13:46
Hurtigtog er dyrt, både i drift og investeringer og vil derfror aldri blir noe lavpris

Men kjøpte du togbillettenen i Japan? Billetter med Shinkansen er normalt mye billigere når man kjøper det fra Europa og kjøper slike Japan Railpass og lignende

Ja jeg vet om Japan Rail Pass og det lonner seg om man skal reise en del, men for jeg som bare testa det i dag ville det ikke ha lont seg. Uansett det var den eneste muligheten a ta dagstur til Nagano det der da, bussen tar jo 4 timer. Jeg reiste stortsett bare innenfor Tokyo og da har jeg jo et Pasmo oppladbart kort som kan brukes pa alle lokaltog, t-bane, osv. Ellers har jeg brukt opp 9 av 10 10000 Yen sedler jeg hadde og konstaterer at jeg har brukt for mye penger. :(
Burde jo egentlig greid meg med halvparten for 6 dager. 1000 NOK pr dag er altfor mye penger, men jeg da teller jeg med overnatting i det budsjettet. Ellers har jeg jo gatt litt mye bananas pa elektroshoppinga her og jeg satte faktisk enn 10000 YEN pa det oppladbare kortet for a ikke drasse rundt med for mye penger. Sa regnestykket er ikke sa altfor galt som det kanskje ser ut for.

AirbusTrond
15-08-2011, 13:49
Må advare om ågerpriser på halvliter på SOF. 28 kr, altså 3-4 ganger prisen i byen. :-) fon tur m Austrian, men muffins til frokost skuffet. Dog var austrian snack pack på den korteste turen veldig bra! God plass om bord, men duverden for en forskjell på gammel fokker og ny airbus, spesielt på interiøret!

LN-MOW
15-08-2011, 15:29
G'morgen fra Alpharetta. Har allerede vært på beina i over tre timer - guttungen hadde morgentrening igjen. Heldifvis siste gangen - onsdag begynner skolen og da blir det trening etter skoletid.

Et strøk av høst er over oss - blir neppe 30 grader i dag og luftfuktigheten er også lav. Skal vare noen dager før heten kaster seg over oss igjen. Nice!

Ellers blir det første arbeidsdag etter tre uker fri. Forsatt mye pakking som gjenstår før flyttingen om halvannen uke, men har nesten hele neste uke fri så det blir vel et skippertak på slutten ...

Hypern
15-08-2011, 15:43
G'morgen fra Alpharetta. Har allerede vært på beina i over tre timer - guttungen hadde morgentrening igjen. Heldifvis siste gangen - onsdag begynner skolen og da blir det trening etter skoletid.

Et strøk av høst er over oss - blir neppe 30 grader i dag og luftfuktigheten er også lav. Skal vare noen dager før heten kaster seg over oss igjen. Nice!

Ellers blir det første arbeidsdag etter tre uker fri. Forsatt mye pakking som gjenstår før flyttingen om halvannen uke, men har nesten hele neste uke fri så det blir vel et skippertak på slutten ...

Hva slags sport driver guttungen din med? Bare lurer. :)

Hickok
15-08-2011, 15:46
God morgen fra Huseby. Her er det jobb igjen etter en fin-fin helg i London. Det ble plutselig Narvik-tur på meg i morgen, så da blir det tur med overnatting og retur i morgen. Fint det, da.

Martin
15-08-2011, 16:20
God mandag fra FedEx. Klar for siste uka før man skal ta ut de siste 11 feriedagene man har i år. Siden man tok ut ferie "rundt" pinsehelga, ble det en dag til overs, og da tar man fri allerede på fredag. Da skal man gjøre et forsøk på å fly betalt WT+ med BA - får se om jeg får det til, eller om det blir en "ufrivillig" oppgradering :cool:. Relativt lite til salgs i de lavere klassene på flighten.

God mandag og uke ønskes :)

LN-MOW
15-08-2011, 16:27
Hva slags sport driver guttungen din med? Bare lurer. :)

Han er på skolelaget i fotball. Siden temperaturen er godt opp på tredvetallet om dagen, ville han ha dem i gang tidlig på morgenen. Fornuftig - men brutalt for oss foreldre ....

Hypern
15-08-2011, 16:45
Han er på skolelaget i fotball. Siden temperaturen er godt opp på tredvetallet om dagen, ville han ha dem i gang tidlig på morgenen. Fornuftig - men brutalt for oss foreldre ....

I soccer eller football? Spor pga du har location ATL. :p

LN-MOW
15-08-2011, 16:48
Skriver jeg fotball, mener jeg fotball. Mener jeg 'det andre', skriver jeg 'run- and carry-ball) ;)

Skikkelig fotball er i ferd med å bli en major sport her borte, og på barne- og ungdomsstadiet er fortball større enn baseball, selv her i sør. Det er et godt tegn når ESPN til og med kjører MLS-matcher i beste sendetid på kvelden.

Tommy777
15-08-2011, 19:14
God formiddag fra Chicago. Trivelig og busy helg uten fyllesyke er dessverre over. Begynner å bli passelig ryddig i nykåken, lørdagsmorran var ny Q5 på plass, fant "ordentlige" lyspærer og forvilla meg inn på Carson Pirie Scott for første gang lørdag mens jeg venta på damen som var hos frisøren. Århundrets Tommy Bahama salg var ganske så uventet, visste ikke at de hadde Tommy engang.

Ellers blir det dagstur til not so Hotlanta i morgen, fredagsmorran setter man kursen mot Scottsdale for en uke med R&R. Modern kommer med 907 fra OSL fredag, videre til PHX med CO, vi ankommer tidligere fredag slik at man kan fylle opp kåken med diverse goodies før gamla lander.

Twin Otter
15-08-2011, 22:19
God aften fra Forus. Første arbeidsdag etter ferien går sakte men sikkert etterhvert mot slutten. Greit med en rolig kveldsvakt slik at man får blåst gjennom innboksen og alt det andre man må oppdatere seg på. Krysser fingre og tær for en rolig uke videre.