PDA

View Full Version : SWISS Business Saver


CV990
12-08-2011, 14:05
Lurer på et par ting her jeg....
Ser at SWISS har noen gode tilbud ut fra OSL på P-klasse (Business Saver). Er det noen som har kjennskap til hvordan denne klassen fungerer? Er det slik at en får bekreftet plass i business ved bestilling, eller kjøper man seg rett og slett en mulighet for oppgradering til business - avhengig av ledig plass. Det er sikkert noen her på forumet som har prøvd dette tidligere, og det hadde vært fing om noen kunne dele sine erfaringer.

Bjørn

Someone
12-08-2011, 14:12
Er bekreftet plass. Det man gjør er å oppgradere billetten fra opprinnelig booking klasse til P, som er discounted business. Har gjort dette tre ganger tidligere og du trenger ikke bekymre deg over hverken bekreftet plass eller poengopptjening

Tjorven
12-08-2011, 14:13
Business Saver blir bekreftet med bestilling og kan kun endres mot gebyr, samt at avbestilling er ikke mulig slik som med en vanlig (fullpris) Buisiness billett.

CV990
12-08-2011, 14:22
Høres svært bra ut! Da skal jeg prøve meg på en slik løsning:) Takk for kjappe svar.

Bjørn

Discus
12-08-2011, 15:29
Eneste man skal ha i bakhodet er vel om det eks. oppstår en situasjon (forsinkelser, kansellering el.l.) hvor Swiss sender deg med SAS/LH så er man vel ikke i Business? (Eller er det endret?)

Vegasbaby
19-01-2013, 12:29
Funderer på en tur med Swiss i mai til Praha. Er det noen som vet om business saver fremdeles gir 100% opptjening med SAS Eurobonus? Jeg at det var slik for et år siden, men erindrer vagt at det KAN ha skjedd noen endringer? Og mitt andre spørsmål: Har det noe å si for Eurobonus-opptjeningen at Helvetic Airways betjener turen mellom Zurich og Praha?

tafpl
20-01-2013, 11:07
Eneste man skal ha i bakhodet er vel om det eks. oppstår en situasjon (forsinkelser, kansellering el.l.) hvor Swiss sender deg med SAS/LH så er man vel ikke i Business? (Eller er det endret?)

Jeg ble selv nedgradert for et par år siden når jeg ble booket om med en business saver-billett.

Med Swiss sin dårlige punktlighet fra OSL kombinert med en kort connection i ZRH kan det fort gå galt.