PDA

View Full Version : Wizz Air fra SVG til Warszawa fra april 12


Stoarn
08-08-2011, 16:12
Wizz Air annonsert i dag oppstart av en ny direktrute fra Sola til Warszawa, fr o m april 2012, 3 ganger i uke.

Ganske overraskende - DY stenger ruten fra WAW til Bergen mens ruten til Stavanger (2 ganger i uke) opprettholdes under vinterperioden.

Tror at Norwegian skal besegres i priskriget pa denne rute....

FlyboyKarsten
08-08-2011, 16:24
det blir bra :D må nesten teste ut denne ruten da! :) Spørs om ikke trafikken blir større og større på SVG nå :D hva blir neste montro? ;)

FlyboyKarsten
08-08-2011, 16:42
Men ruten til Gdansk vil fortsatt gå som normalt tenker jeg. Blir vel ingen endringer der?

Vede
08-08-2011, 17:10
Vet ikke om jeg syns det er gode eller dårlige nyheter.

wizard
08-08-2011, 20:33
2012 spelas Fotbolls EM i Polen och Ukraina. Det gör att Wizzair kommer satsa stort på alla orter där matcher kommer spelas. Det ryktas även att Wizzair och Ryanair vill börja använda lågprisflygplatsen Modlin utanför Warszawa inför EM. http://www.modlinairport.pl/

OJB
09-08-2011, 08:45
Vet ikke om jeg syns det er gode eller dårlige nyheter.

Gode nyheter for brukerne vil jeg tro dersom begge aktører greier å gjøre butikk på ruten.

B767
09-08-2011, 22:56
hmm lurer på hvordan belegget er på DYs Warstawa ruten er ? for Wizzair selger ofte sykt billige billetter ..
En kamerat av meg fortalte en gang han tok en tur hjem til gdansk, han betalte rund under 400 kr turretur.. han lo av prisen for det va så billige..

Mjolnir
09-08-2011, 23:44
Dette var svært interessant! :) Det betyr muligens at Gdansk-satsningen har gått bra?
Jeg tror og håper det er plass til både Wizz og DY. Hadde vært kjekt med ruter til Katowice (W6 flyr vel ikke til Krakow) og Budapest etter hvert også.

hmm lurer på hvordan belegget er på DYs Warstawa ruten er ? for Wizzair selger ofte sykt billige billetter ..
En kamerat av meg fortalte en gang han tok en tur hjem til gdansk, han betalte rund under 400 kr turretur.. han lo av prisen for det va så billige..

Finner masse billetter SVG-GDN til under 200-lappen t/r pr. pers. inkludert bookinggebyr for de som er fleksible. Med innsjekket bagasje kommer man vel i overkant av 400,-

barca
10-08-2011, 01:23
Wizz Air annonsert i dag oppstart av en ny direktrute fra Sola til Warszawa, fr o m april 2012, 3 ganger i uke.

Ganske overraskende - DY stenger ruten fra WAW til Bergen mens ruten til Stavanger (2 ganger i uke) opprettholdes under vinterperioden.

Tror at Norwegian skal besegres i priskriget pa denne rute....



HAr du noen linker på at denne ruten skal starte opp april 2012?

Oluf Air
10-08-2011, 01:35
Håper denne ruten går bra slik at den kommer fra BGO også, reiste til GDN før i år med Wizz og var veldig fornøyd med de. Litt trangt, ellers var de drit billig og var på rute.

Tror DY skal slite med å konkurere med Wizz hvis de får bra tider, på priser altså.

BU662
10-08-2011, 11:30
Wizz Air annonsert i dag oppstart av en ny direktrute fra Sola til Warszawa, fr o m april 2012, 3 ganger i uke.

Ganske overraskende - DY stenger ruten fra WAW til Bergen mens ruten til Stavanger (2 ganger i uke) opprettholdes under vinterperioden.

Tror at Norwegian skal besegres i priskriget pa denne rute....

Hmm, priskrig er vel ingen god forutsetning a tjene penger pa ruta. Og historien har vist at slike priskriger har ikke fört til lönnsomhet pa langt sikt, men tvert imot, direkte inn i konkursen...

Den store spörsmalet er jo om etterspörelsen etter polsk arbeidskraft er sa sterke igjen i Rogaland at den vil stötte ruten eller ikke. Og da har jeg visse tviler at WAW-SVG ble den klokeste valg som kunne gjöres. Men...

BGO
10-08-2011, 14:07
WAW - SVG ser jeg fram til at starter opp.
WAW - BGO blir et savn i vinter.

Som en direkte følge av at den ruten legges ned, så tror jeg det fase charterflyet fra WAW til HAU on onsdagene kommer til å fortsette. Dette flyet har gått alle onsdager i 2011.

C130
10-08-2011, 14:14
Jeg ser ingen ting på Wizzairs hjemmeside som tilsier oppstart av WAW-SVG.....
Noen som har noe link ??

Forøvrig så er de ambisiøse der borte ser jeg; 135 fly innen 2017.....

SeatBelt
10-08-2011, 14:20
HAr du noen linker på at denne ruten skal starte opp april 2012?

Jeg skulle også akkurat til å spørre om kilden din på dette. Ingenting under news releases på wizz.

BGO
10-08-2011, 14:23
Jeg vet ikke noe. Stoler på at Stoarn vet hva han snakker om ;)

wizard
10-08-2011, 17:57
Wizzair hade en presskonferens i WAW i måndags där man meddelande den nya rutten. WAW kommer öka från 3 till 4 Wizz plan stationerade på flygplatsen. TRF ökas från 3 till 5 weekly. NYO ökas från 5 till 7 weekly. GSE ökas från 2 till 3 weekly.

Twin Otter
22-08-2011, 18:12
Stavanger Lufthavn Sola la akkurat ut følgende på sin facebook:

Nyhet! WIZZ AIR starter rute til Warsawa. Det betyr totalt 5 ukentlige avganger fra Sola til Polens hovedstad fra 27. mars 2012. Priser fra 233 NOK!

http://www.facebook.com/StavangerLufthavn

Stoarn
22-08-2011, 23:51
hmm lurer på hvordan belegget er på DYs Warstawa ruten er ? for Wizzair selger ofte sykt billige billetter ..
En kamerat av meg fortalte en gang han tok en tur hjem til gdansk, han betalte rund under 400 kr turretur.. han lo av prisen for det va så billige..

Dessverre biletter fra Warszawa er bland de dyreste W!ZZ Air selger, siden DY har stengt sin base finns det ingen annen lowcost som flyr derfra, uteslut DY og OSL.

Til WAW er det ofte billigere a velge LOT eller noe annen.

Og ca. 200 NOK per 1 stk kolli per strekning, ombord produkt, darlig kundtjenst... For meg W!ZZ Airs ekspansjon i WAW var alltid en darlig nyhet, som betydde at noe skal forsvinne, priser skal oke mens standard... no comments

L-1011
23-08-2011, 00:31
Grattis!
Nu kan ni resa ännu billigare till Polen..med Wizzairs nya linje.
Wizzair har ofta extremt låga priser.

Jag har bokat NYO-GDN-NYO i September med Wizzair för endast 149 SEK..inkl kreditkorts avgift! Inte ens Ryanair har så låga priser.

Stoarn
24-08-2011, 15:08
Har du funnit någonsin en sånn billig biljett till Warszawa? Kanske i 2009, jo, men därefter ökte priser dramatiskt...

Och dålig nyhet för groundhandling: W!ZZ Air har "32 kg or nothing" prispolicy som tvinger folket att samla så mycket som möjligt i ETT stycke kolli.

L-1011
24-08-2011, 20:58
Nej, det har jag inte. Min biljett ToR NYO-GDN-NYO för 149 SEK är bizzart billig.
De billigaste resorna jag finner med Wizzair NYO-WAW-NYO hamnar på ca 420kr, inkl kreditkortsavgift. För den som kan boka 2-3 månader i förväg så är det inga problem att hitta ToR biljetter för under 500 SEK till WAW.

B767
05-09-2011, 21:30
hei.. prata med min polske venn.. han fortalte at han ikke kunne finne noe billetter etter november måned på SVG- Gdansk ruten med wizzair.. noen som har anelse om Wizzair har tenkt å legge ned Gdanskruten i vinter ? er det kanskje derfor wizzair starter ny rute fra Warstawa istedenfor Gdansk?

FlightDeck
05-09-2011, 21:33
hei.. prata med min polske venn.. han fortalte at han ikke kunne finne noe billetter etter november måned på SVG- Gdansk ruten med wizzair.. noen som har anelse om Wizzair har tenkt å legge ned Gdanskruten i vinter ? er det kanskje derfor wizzair starter ny rute fra Warstawa istedenfor Gdansk?

Det er jo bare å sjekke på nettsidene deres. Ruten skal flys med tre ukentlige rundturer gjennom hele vinteren.

B767
05-09-2011, 21:35
jamen han vennen min sa at han har søkt etter flybillett hos wizzair siden.. og han kunne ikke finne det.. så da lurte han på om ruten nedlegges....

LN-MOW
05-09-2011, 21:40
Da bør han søke bedre ....

B767
05-09-2011, 21:41
hmm ja eg såg det selv.. den ligger der enda.. men de har bare forandret ukedager.. det nye blir mandag, onsdag og fredag.

Mjolnir
21-09-2012, 23:02
Ifølge Wikipediasida til Modlin (http://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw-Modlin) legges WMI-SVG ned fra 12. oktober. Noen som vet noe mer? Den er ikke bookbar etter 13. oktober.

Vede
21-09-2012, 23:18
Den forsvinner ja. Den har gått med mye pax så det er litt rart.

Roxman
22-09-2012, 09:52
Å jeg som trodde DY var den som skulle gi opp Warzawa når Wizzair kom. Så feil kan man ta.

krølle
06-01-2015, 20:15
Og da ser det ut til at de legger inn WAW-SVG-WAW igjen fra S15. Søkte bare 1 dag så om det er hele sommeren eller skal jeg ikke si.