PDA

View Full Version : BMI med kampanje på Norge - Dårlig salg?!?


fluxie
08-08-2011, 15:28
Fikk en e-post fra Diamond Club i dag:


We have a limited time offer of £49 one way on all flights to Bergen and Stavanger from London Heathrow. Available to book now until
15 August 2011 for travel up to 28 October 2011.


Kan dette tyde på at salget fra UK til Norge har vært dårligere enn ventet, eller er det bare en generell kampanje? Virker rart å fronte Norge slik i en e-post til alle sine Diamond Club medlemmer. Vi får bare håpe på at responsen er god, og BMI fremdeles flyr hit i fremtiden.

Thomas

LN-MOW
08-08-2011, 15:38
September/oktober er sjelden gode måneder, så det er naturlig at de prøver å 'dumpe' noen seter ...

Someone
08-08-2011, 15:58
Nå har jeg bare tallene for april, mai og juni, da da dro det henholdvis 3828, 3897 og 4229 passasjerer mellom LHR og BGO. Og siden dette er begge veier skal vel det bety 64 passasjerer per flight i april, 63 passasjerer per flight i mai og 70 i juni med daglige avganger (vet ikke om det har vært noen kanselleringer?) hvis jeg skal ha regnet riktig....LN-KGL pleier ha peiling på CAA sine databaser og kan sikkert arrestere meg hvis jeg tar feil her

Tallene er hentet fra CAA og har sett på antall reisende LHR-BGO

SVG er verre å vite for BMI da også SAS flyr der

L1011-500
08-08-2011, 16:18
Fløy med BMI SVG-LHR i Juli og da var det et sted mellom 25-35 passasjerer. Så det spørs kanskje hvor lenge vi ser BMI her til lands. I Hvert fall på SVG.
Egentlig litt synd, da jeg syns BMI leverte et bra produkt.

Chriscross
08-08-2011, 16:37
Synd om de forsvinner, men tidspunktene deres fra bgo synes jeg ikke har vært helt optimale. Iallfall ikke om en skal videre fra LHR. Ser at de har fått en del code-share på lhr-bgo. At det er reiseperiode frem til 28. oktober kan jo tyde på at ruten forsvinner med vinterprogrammet...

MountainDew
08-08-2011, 18:03
Jeg tror at BMI er et ukjent selskap for de fleste.

Hickok
08-08-2011, 18:58
BMI har endret fra A319 til ERJ145 i vinter, så de har nok til hensikt å gi markedet en sjanse til å bli kjent med selskapet. Får de det til å gå bedre, så burde det være mulig å justere opp igjen siden.

Islending
08-08-2011, 19:47
Skal få prøvd ut BMI til London i høst. Men hvis de vil ha bedre salg, bør de nesten få til noe litt bedre tider mtp. connections videre med BMI / Star Alliance...

Utflyttet
08-08-2011, 20:54
Jeg har sett på priser i det siste på BGO-LHR, og de viser ikke mye tegn til at ruten går dårlig. Det har så langt jeg har kunnet finne vært 2.000 og opp for restricted economy, eks avgifter.

-A

DY1503
08-08-2011, 21:29
Har flydd BGO - LHR en gang, og LHR - BGO to ganger i år.

Første turen, som var på langfredag var vi nok ikke mer enn ca. 20 stk. Turen tilbake som var på 2. påskedag var smekkfull. Siste turen som var 15. juli vil jeg tippe ca 50 stk. Mine turer har vært tilbud, men de andre gangene jeg har sjekket priser er det mange dager der billigste billett er rundt 2000 kr. Håper vertfall de fortsetter, ettersom jeg synes det er et meget bra selskap å fly med.

Discus
08-08-2011, 22:53
Hvis man ser ting litt i perspektiv så kjører SAS Londonbilletter ned til 444 kroner på OSL-LHR-ruta, og BA kjører GBP95 (return) så er ikke unaturlig at BMI også dumper noen billige billetter. Alle sammen har også tidvis ganske høye priser på economy, særlig rundt helger.

Blackhawk
09-08-2011, 01:41
Hadde nok helt klart vært en fordel, om BMI hadde vært
litt mer aggressive på PR-fronten i Norge. Vil tro det
er svært få som kjenner til BMI, i forhold til de som
automatisk vil gå inn på nettsidene til enten SAS,
Norwegian, eller British Airways - når de skal til England.

jameson82
09-08-2011, 01:48
Kanskje de burde tilbydd connections til andre *A members ifra hjemmesiden sin. Som AC,TG,SQ,LX,UA

Twin Otter
09-08-2011, 02:27
BMI har endret fra A319 til ERJ145 i vinter, så de har nok til hensikt å gi markedet en sjanse til å bli kjent med selskapet. Får de det til å gå bedre, så burde det være mulig å justere opp igjen siden.

Blir det Embraer på Stavanger-ruta også?

Scandinavian
09-08-2011, 02:45
Kjapt søk på amadeus.net, viser Embraer til Stavanger også.

Trdfly
09-08-2011, 03:53
BMI flyr med E145 til SVG fra den 30.Oktober til 26.Mars, da er det tilbake til A319 og E145 til BGO fra den 18.November til 7.Mars, som da også går over til A319/A320.

OJB
09-08-2011, 09:42
BMI flyr med E145 til SVG fra den 30.Oktober til 26.Mars, da er det tilbake til A319 og E145 til BGO fra den 18.November til 7.Mars, som da også går over til A319/A320.

Jeg har flydd en del BMI E145 Edinburgh - CPH siste par tre årene.

BMI E145 SVG - LHR; nei takk!
Da blir det SK i steden.

Chriscross
09-08-2011, 13:17
BMI E145 skal være velidg trangt dersom jeg ikke heller vil ha denne to ganger pr dag neste år enn A319 en gang pr dag. Nattstopp på BGO ville vært knall.

Får spørre kona om det er lov med litt støttekjøp for BMI og London tur i løpet av høsten.

LN-RRA
09-08-2011, 21:19
BMI kunne gjort det bedre vil jeg tro, dersom de hadde markedsført seg bedre her til lands.
Har ennå til gode å se reklame for BMI i Stavanger regionen, annet enn et par tilfeller ved lansering i april/mai.

jb1
10-08-2011, 16:58
Jeg fløy med BMI fra SVG til LHR idag, sørgelig dårlig belegg ca. 15 pax. Avgangstiden fra SVG er jo ikke så bra. Det så ut til å være bedre belegg på innkommende fly.

enzv-sola
10-08-2011, 20:58
Ang. bmi SVG-LHR. Som dere nevner har den dårlig med pax ut nesten hele tiden. Men den har faktisk ganske bra med pax inn. Den har jo også en meget luksuriøs avgangstid ut fra LHR, nemlig 08:55. SAS begynner ikke å gå før klokken 1205. Med andre ord de har en bedre slott enn SAS.

bmi lander på Sola 1150 i forhold til SAS som lander 14:55. Kan tenke meg de drar flere pax med business ærend i SVG, pga. den tidlige avgangen.

Jeg har selv flydd business på BD538 til LHR. Er meget imponert. Fantastisk flotte fly, hyggelig serviceinnstilt crew, god mat og behagelige seter. De leverer et veldig bra produkt. Jeg flyr kommer ikke til å fly SAS mere til LHR, bmi leder an akkuratt her :)

BU662
10-08-2011, 22:43
BMI sin slitage pa SVG-LHR er en glimrende bevis at Star-Allianse betyr ikke nödvendigvis en klok sammenarbeid mellom de partners.

BMI har de slots som trenges, SAS har de flyene og brand mark som trenges. Dersom de bruker dette tilsammen til best nytte, sa vil det bli tjent alle mest. Na er dette waist of ressources...