PDA

View Full Version : LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)


LNv22
07-08-2011, 15:52
Off topic,

billig søppel er kjennetegnet på LH sin F champis i luften.
Litt av en uttalelse. Det hadde vært interessant hvis du kunne fortelle oss nærmere om dine drikkevaner?

Dag Viking
07-08-2011, 16:43
Off topic,


Quote:
Originally Posted by view
billig søppel er kjennetegnet på LH sin F champis i luften.

Litt av en uttalelse. Det hadde vært interessant hvis du kunne fortelle oss nærmere om dine drikkevaner?


Ja, LP Brut 2000 er bare søppel. :colgate: :colgate:

view
07-08-2011, 16:54
Jeg snakker jo selvsagt om "D" de Devaux champisen som en eller annen gjøk hos LH har fått et kjempetilbud på for noen år tilbake. Alt annet som LH har servert av F champis de siste årene har vært bedre en denne. FCT har til sammenligning 3 ganske bra champiser og en jeg vil karakterisere som både spennende og god - Mandois bdb 2004. Av de andre NV i FCT foretrekker jeg Bollinger.

Men i luften synes jeg det er flaut å servere det skvipet som Devaux er, og det står ikke i stil med noen andre første klasser jeg kjenner til. Ellers er LH F meget bra saker. De banker Thai ned i støvlene på det aller meste, men på champis bommer de fullstendig. Thai sin Dom 2000 for tiden er langt bedre enn Devaux. Prismessig er det nok også en betydelig differanse, selv om pris ikke nødvendigvis er indikator på kvalitet.

Søsterselskapet Swiss har en glimrende Laurent Perrier Grand Siecle i F, den er ikke vintage en gang. Veldig god.

view
07-08-2011, 16:57
Ja, LP Brut 2000 er bare søppel. :colgate: :colgate:

Er dette Laurent Perrier 2000? Har ikke hørt om at LH serverer denne før nå. Kjenner ikke til denne selv, men det er sikkert bedre enn Devaux. Har sansen for LP sin standard cuvee brut.

ex_trd
07-08-2011, 16:59
Jeg snakker jo selvsagt om "D" de Devaux champisen som en eller annen gjøk hos LH har fått et kjempetilbud på for noen år tilbake. Alt annet som LH har servert av F champis de siste årene har vært bedre en denne. FCT har til sammenligning 3 ganske bra champiser og en jeg vil karakterisere som både spennende og god - Mandois bdb 2004. Av de andre NV i FCT foretrekker jeg Bollinger.

Men i luften synes jeg det er flaut å servere det skvipet som Devaux er, og det står ikke i stil med noen andre første klasser jeg kjenner til. Ellers er LH F meget bra saker. De banker Thai ned i støvlene på det aller meste, men på champis bommer de fullstendig. Thai sin Dom 2000 for tiden er langt bedre enn Devaux. Prismessig er det nok også en betydelig differanse, selv om pris ikke nødvendigvis er indikator på kvalitet.

Søsterselskapet Swiss har en glimrende Laurent Perrier Grand Siecle i F, den er ikke vintage en gang. Veldig god.

Det er slutt på "D", de serverer nå Laurent Perrier Champagne Brut Millesime 2000.

view
07-08-2011, 17:06
Jeg sjekket kjapt et par vinbutikker på nett i UK, ser jo ut som LH har klart å finne seg noe som må kalles en billig champis i F nok en gang. Selges ut fra vinbutikker online for £30-32 flasken, kun litt over standard LP som ligger på £25. LP Grand Siecle fra ca £89.

Men jeg skal ikke kalle den skvip hvertfall, har som sagt sansen for de andre produktene fra LP jeg kjenner, inkludert standard cuvee'en deres. Grand Siecle hadde derimot vært langt mer passende i F, til caviar'en og annet godt LH byr på.

Dag Viking
07-08-2011, 17:11
Jeg sjekket kjapt et par vinbutikker på nett i UK, ser jo ut som LH har klart å finne seg noe som må kalles en billig champis i F nok en gang. Selges ut fra vinbutikker online for £30-32 flasken, kun litt over standard LP som ligger på £25. LP Grand Siecle fra ca £89.

Men jeg skal ikke kalle den skvip hvertfall, har som sagt sansen for de andre produktene fra LP jeg kjenner, inkludert standard cuvee'en deres. Grand Siecle hadde derimot vært langt mer passende i F, til caviar'en og annet godt LH byr på.

Bedre med en billig (478kr på polet) og god champis i et skikkelig glass, enn en DP i et jallaglass som Thai bruker.

view
07-08-2011, 17:23
Ja, vi får ta det som et positivt tegn at LH har kommet seg opp fra søla hva gjelder champis - D de Devaux (235,- på polet) og doblet budsjettet (ikke at flyselskap betaler polpriser da). Skikkelige glass har LH, det skal de ha.

SudCaravelle
07-08-2011, 18:15
Har dere virkelig så peiling eller er det mye plukket opp på nettet her?

Jeg er litt over dette med hvor stas Champagne er, men føler jo at dere har litt over snittet strenge krav ;)

SQ 777
07-08-2011, 19:14
He, he SudCaravelle... ;). Hadde jo vært gøy med et Flyprat Champagne møte med blindtest av champis. Jeg vil ikke være med... Kan kun mye om gammel madeira over 100 år gammel...

dodgeflyer
08-08-2011, 11:17
Det er slutt på "D", de serverer nå Laurent Perrier Champagne Brut Millesime 2000.

LP BP 2000 er en av de daarligere vintagene paa markedet - og det er en grunn til at 2000 ligger en god del under 1999 vintagen.