View Full Version : Enveisbilletter
Jeg ser det er stive priser på enveisbilletter. Er det mulig å kjøpe en t/r billett, med fullflex på returen, og avbestille denne etter at første turen er gjennomført ?
Hvem er det du ser på enveisbilletter med, og hvor skal du reise?
Jeg ser det er stive priser på enveisbilletter. Er det mulig å kjøpe en t/r billett, med fullflex på returen, og avbestille denne etter at første turen er gjennomført ?
Da kan du risikere at de repriser billetten og du får refundert ihht. enveispris. Kan være bedre å finne billigste t/r og kaste returen.
Når leter du på disse? Jeg gjorde et kjapt søk hos Widerøe, og da kom enveisbiletter ut (så vidt) billigere enn T/R på et par random datoer.
Mener bestemt vi har diskutert det før i en annen tråd, men søkefunksjonen er jo ikke så altfor fantastisk... Forsøker meg her.
Har jo mange ganger måttet "kaste returen" på billetter innen Europa, uten at det har blitt problemer i ettertid (reprising eller lignende...). Nå ser det ut som om jeg må gjøre det samme i USA, altså booke en t/r da dette er billigere enn enveis... I landet med noe mindre forbrukerlovgivning -- er det forsatt null problem å kjøre no-show?
bgo-flyer
30-11-2011, 15:21
er det forsatt null problem å kjøre no-show?
Mange som gjør det, uten problem. ;)
Hvis jeg forstår deg rett tenker du å prøve å få refundert returen som er fullflex (?)
Dette funker neppe, da de vil re-prise utreisen til en en-veis og du er like langt og kanskje knapt nok det.
Dreier det seg derimot om å kjøpe billig t/r for å ikke bruke returen er dette ikke noe problem.