PDA

View Full Version : Billigste reise i Business class for å oppnå Eurobonus Gold?


chaglen
01-08-2011, 13:17
Har dere noen erfaringer med de billigste turene med Business class for å oppnå Gold-status? Ser at prisene varierer veldig avhengig av flyselskap og destinasjon...

erlendag
01-08-2011, 13:24
Kan anbefale T/R BKK med SAS. Kan periodevis fås nede i 18K fra OSL og nede i 16K fra ARN.
Under perioden i januar med double basic points kunne man fornye (dvs med 25% EBG-bonus) EBG med en T/R BKK i economy extra.

chaglen
01-08-2011, 13:37
Takk! Ja, har sett at BKK-turene er relativt billige. Visste ikke at det er doble poeng i januar -- gjelder det for alle reiser i januar?

Bizflyer
01-08-2011, 14:19
Takk! Ja, har sett at BKK-turene er relativt billige. Visste ikke at det er doble poeng i januar -- gjelder det for alle reiser i januar?

Det var nok januar i år, dvs allerede tilbakelagt, han snakker om. Om det samme kommer neste januar, er det vel ingen som vet enda!

Ser forøvrig at Swiss har mange gode biz tilbud ut av OSL nå. Bl.a. til BKK for kr 14 540,- som jo er en god pris. Dette vil gi deg 26 400 poeng. Må dog bestilles innen 14 august, men du kan reise i hele høst.

BF:cool2

erlendag
01-08-2011, 14:19
Det gjaldt januar i år. Om det også vil bli en kampanje neste år vil tiden vise.

SudCaravelle
01-08-2011, 14:29
Hvis du er ute etter en god del poeng så er prisene på eco extra med SAS til Singapore også hyggelige (Ca 12.000).

Da flyr du på business cabin på Thai flightene fra BKK og får deg en deilig helg i Singapore også.

chaglen
01-08-2011, 15:09
Takk for gode tips! :)

Fly med oss
01-08-2011, 20:54
Hvis du er ute etter en god del poeng så er prisene på eco extra med SAS til Singapore også hyggelige (Ca 12.000).

Da flyr du på business cabin på Thai flightene fra BKK og får deg en deilig helg i Singapore også.

Jeg fløy denne ruten i Economy Extra i april i år, men fikk ikke sitte i business-kabinen mellom BKK og SIN. Har det skjedd forandringer på det området?

Chriscross
02-08-2011, 00:43
Jeg fløy denne ruten i Economy Extra i april i år, men fikk ikke sitte i business-kabinen mellom BKK og SIN. Har det skjedd forandringer på det området?

De må bestilles på en spesiell måte. Det er få personer i bransjen som vet hvordan det skal gjøres. Sitter noen superbrukere på Gardermoen tror jeg som fikser dette. Wideroe gjør det ikke/ gidder det ikke.

janarne101
02-08-2011, 22:53
Skal man ha seg et gullkort kjapt, og vil kjøre på biz, må vel det beste rådet være i denne tråden:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=90410

Sitat:
fluxie
ScanFlyer Spinnmeister


Join Date: Nov 2009
Location: Asker
Posts: 224 Re: Asiana Club - noe å tenke på
Aegean Miles & Bonus gir Star Alliance gold ved 20.000 miles. Opptjening er ok(nesten samme modell som BMI), og uttak ser også helt greit ut.

Er du interessert i kun *A Gold, vil jeg anbefale å sjekke ut M&B. Ett hinder er dog at det er ingen opptjening på billigste billetter hos SAS.
__________________