PDA

View Full Version : Transocean Air Lines and SAS/Braathens

Rob Mulder
31-07-2011, 10:34
Hei,

Kan noen informere meg om SAS og/eller Braathens i begynnelse på 50-tallet hadde en kontrakt med Transocean Air Lines for en fraktrute mellom USA og Norge (eller Skandinavia)? De fløy blant annet til Stavanger. Hvilke flytyper ble i så fall brukt?

RolfL
31-07-2011, 13:46
Du kanske redan sett att Transocean/TALOA har en utmärkt historisk hemsida? Om inte: http://www.taloa.org/

Där finns det en komplett förteckning över alla TALOA:s flygplansindivider/typer , kanske det också finns något om ett eventuellt samarbete med SAS/Braathens. Det kanske går att fråga på deras web-page?

Rob Mulder
31-07-2011, 14:07
Hei RolfL,

Takk for ditt innlegg.
Jo, jeg er kjent med dem og jeg har vært i kontakt med dem, men de har ingen informasjon om selskapets kontrakter. Dessverre. Derfor prøver jeg å henvende meg til dere.

Fellowship
01-08-2011, 23:21
Spennede spørsmål, har aldri hittil hørt om at hverken SAS eller BU hadde dette samarbeidet.

Rob Mulder
02-08-2011, 06:27
Hei,

Det ble nevnt i avisartikkel i Stavanger Aftenblad. Under min forskning til boken "Oliver Andre Rosto - A Life Dedicated To Aviation" kom jeg over det. Jeg hadde heller ikke hørt om det.
Jeg mener at Transocean Air Lines hadde kontrakter med mange selskap.