PDA

View Full Version : Cancun-Miami / Cancun-Havana

Tally-Ho
22-07-2011, 13:09
Jeg reiser med eget selskap (DK) til Cancun (CUN) i vinter, og ønsker å ta en avstikker til Miami (MIA) og etterpå en fra CUN til Havana (HAV). Er det noen som har erfaring og ev. forslag til disse rutene, så mottas de med glede.

Tally-Ho

jjessen
22-07-2011, 20:01
Cancun - Miami flys direkte av et par store flyselskap. Alternativt kan du også se på Cancun - Fort Lauderdale som ligger like ved. Der flyr Spirit Airways og Jet Blue.

Gjør et søk på www.momondo.com

Cancun - Havana tror jeg kun flys direkte av Cubana etter at Mexicana gikk konkurs. Må antagelig bestilles direkte hos flyselskapet.

Tally-Ho
23-07-2011, 11:54
Cancun - Miami flys direkte av et par store flyselskap. Alternativt kan du også se på Cancun - Fort Lauderdale som ligger like ved. Der flyr Spirit Airways og Jet Blue.

Gjør et søk på www.momondo.com

Cancun - Havana tror jeg kun flys direkte av Cubana etter at Mexicana gikk konkurs. Må antagelig bestilles direkte hos flyselskapet.

---
Takk for gode tips - tar de med meg. ;-)
T-H

FlyHi
23-07-2011, 14:10

Mener også at AeroMexico flyver den nogle gange om ugen, men er ikke helt sikker.

Ellers er her et par ting der kan anbefales på Riviera Maya når I er på stop der:

Xel-Ha (ferskvandslagune med snorklig blandt et utal af fisk - samt meget andet)
Tulum (yderst interessante Maya-ruiner som kan kombineres med XelHa - desuden ligger en af verdens smukkeste strande her)
Xcaret (snorkling mv a la Xel-Ha)

Et besøg i Puerto Morelos samt på Cozumel eller Isla Mujeres kan også anbefales.

Efter min mening er Cancun det område der frister mindst. Nord for Cancun ligger også Holbox som skulle være et besøg værd.

Hvor langt stop har I derude?

Tally-Ho
23-07-2011, 19:52
Mener også at AeroMexico flyver den nogle gange om ugen, men er ikke helt sikker.

Ellers er her et par ting der kan anbefales på Riviera Maya når I er på stop der:

Xel-Ha (ferskvandslagune med snorklig blandt et utal af fisk - samt meget andet)
Tulum (yderst interessante Maya-ruiner som kan kombineres med XelHa - desuden ligger en af verdens smukkeste strande her)
Xcaret (snorkling mv a la Xel-Ha)

Et besøg i Puerto Morelos samt på Cozumel eller Isla Mujeres kan også anbefales.

Efter min mening er Cancun det område der frister mindst. Nord for Cancun ligger også Holbox som skulle være et besøg værd.

Hvor langt stop har I derude?

------
Takk, tar med meg alle gode tips. Er brukbart kjent i omr. Cancun (etter en rekke DK-crew-stop der), men var interessert i å reise litt i området, også over til Cuba og Miami derfra, og har 14 dager der. Enig - Tulum er flott, med Maya-ruinene, og at selve Cancun bryr jeg meg ikke så mye om.

T-H