PDA

View Full Version : CSA legger ned på OSL? (Bekreftet)


Boeing_fan
21-07-2011, 23:21
Czech Airlines har nå oppdatert sitt vinterprogram, og det viser seg at OSL-PRG bare skal flys 5x ukentlig fra vinteren, mot 9x ukentlig i sommerprogrammet. For bare et par år siden fløy de OSL-PRG 3x DAGELIG.

Kan dette være begynnelsen på slutten for OSL ruten? Jeg tipper det.

Her er noen av deres "tilbudspriser", såkalte "Special Offers" fra OSL:

Boeing_fan
21-07-2011, 23:23
Dette er ikke en vits, dette er helt seriøst "tilbud" som står på hjemmesiden. CSA priser seg jo seg selv ut av markedet med de prisene, spesielt når LH sine priser starter på 1 435 ,- til f.eks Sofia, Bucaresti og Athen.

jefi99
21-07-2011, 23:23
Kan dette være begynnelsen på slutten for OSL ruten? Jeg tipper det.

OK skærer ned overalt. Ikke bare i OSL.

Someone
21-07-2011, 23:24
5x ukentlig er bare en mindre enn sist vinter, så ikke snakk om noe dramatisk kutt her, selv om du legger deg på en tabloid linje....

Boeing_fan
22-07-2011, 20:40
5x ukentlig er bare en mindre enn sist vinter, så ikke snakk om noe dramatisk kutt her, selv om du legger deg på en tabloid linje....

Jeg valgte denne overskriften fordi jeg ville at flest mulig skulle klikke seg inn på denne tråden ;)
Men fra spøk til alvor, det er dramatisk at CSA ikke klarer mer enn 4 ukentlige avganger, spesielt når man hadde 3 DAGELIGE avganger i 2008.

Og helt ærlig, jeg skjønner meg ikke på måten de priser seg på. "Special price: Sofia 3 600,- Bucharest 4 200,- ".

De har rett i at dette er spesielle priser, jeg har sett billetter med Swiss i Biz til disse destinasjonene billigere enn dette :D

Jeg tipper de er borte før neste sommer...

VC-10
22-07-2011, 21:53
Jeg valgte denne overskriften fordi jeg ville at flest mulig skulle klikke seg inn på denne tråden ;)
Men fra spøk til alvor, det er dramatisk at CSA ikke klarer mer enn 4 ukentlige avganger, spesielt når man hadde 3 DAGELIGE avganger i 2008.

Og helt ærlig, jeg skjønner meg ikke på måten de priser seg på. "Special price: Sofia 3 600,- Bucharest 4 200,- ".

De har rett i at dette er spesielle priser, jeg har sett billetter med Swiss i Biz til disse destinasjonene billigere enn dette :D

Jeg tipper de er borte før neste sommer...
Dramatisk og dramatisk fru blom - de setter vel opp så mange avganger som de regner med de kan fylle i stedenfor å fly med tap med tomme fly :rolleyes:

Boeing_fan
22-07-2011, 22:04
de setter vel opp så mange avganger som de regner med de kan fylle i stedenfor å fly med tap med tomme fly :rolleyes:

Er jo meget merkelig at de ikke klarer å fylle flyene. Med tilbudspriser som starter fra 4 178 kr til Bucaresti og 4 362 kr til Athen er det jo rart at folk ikke strømmer til :rolleyes:

Øivind
22-07-2011, 22:23
Praha har vel hatt en ganske kraftig nedgang i turisttrafikk fra Norge de siste årene, såvidt jeg har lest.
Det er vel heller ikke den helt store biz-trafikken dit, og connection er det jo også lite av, så spesielt underlig synes jeg ikke dette er.

Boeing_fan
23-07-2011, 00:03
Praha har vel hatt en ganske kraftig nedgang i turisttrafikk fra Norge de siste årene, såvidt jeg har lest.
Det er vel heller ikke den helt store biz-trafikken dit, og connection er det jo også lite av, så spesielt underlig synes jeg ikke dette er.

Når de har tilbudspriser til PRG som starter på 1 800kr er det ikke rart direkte trafikken går dårlig, særlig når de er i direkte konkurranse med både Norwegian og Wizz Air.

CSA hadde et mye større nettverk ut fra PRG før, men selskapet har de siste årene blitt helt rasert og ødelagt.

Dog flyr de jo fortsatt til endel destinasjoner fra PRG, så det er pax å hente fra Norge, men det er ikke så lett med priser som starter på 4000kr når konkurrentenes priser starter på 1 435 til nøyaktig de samme destinasjonene...

Boeing_fan
26-08-2011, 09:56
Og nå har Czech Airlines NOK en gang endret avgangstidene, og kuttet nattstoppet! nye avgangstider:

OK0446 PRG-OSL 09:20-11:20

OK0447 OSL-PRG 12:05-14:05.



Hva i all verden er det disse holder på med???? Hvilke avganger rekker man ut av PRG med ankomst PRG kl 14:05? Hva slags mennesker er det som sitter og styrer selskapet nede i Praha?

Someone
26-08-2011, 10:05
Hva slags mennesker er det som sitter og styrer selskapet nede i Praha?

Noen som trolig sitter med tall som viser at de idag taper penger på OSL-ruten og derfor gjør grep for å prøve å snu dette. Blant annet ved å kutte kostnader ved å fjerne et nattstopp.

Spørsmålet er hvorfor du skulle ha mer kunnskap om dette enn de som "sitter og styrer nedi Praha"? Men det er som kjent veldig lett å drive flyselskap fra sofaen....

LN-KGL
26-08-2011, 10:57
Men det er som kjent veldig lett å drive flyselskap fra sofaen....

I hvert fall mer behagelig :rolleyes:

Boeing_fan
26-08-2011, 11:50
Noen som trolig sitter med tall som viser at de idag taper penger på OSL-ruten og derfor gjør grep for å prøve å snu dette. Blant annet ved å kutte kostnader ved å fjerne et nattstopp.

Men det hjelper ikke å kutte kostnader når man ikke får noen passasjerer. Med avgang 12:05 rekker man ingen connections fra PRG. Skal de ikke ha noen nattstopp bør de fly 2x dagelig. Avgangstidene fra OSL til PRG er hvertfall ikke brukbare...

De fløy som nevnt før 3x Dagelig før, så det må være noe de gjør galt, må det ikke?

FlightDeck
26-08-2011, 12:09
Vel - jeg tipper Norwegian tar svært mange lokalpassasjerer til Praha fra CSA, samtidig som CSA ikke har lykkes med å være et fullverdig alternativ for connection-trafikk sammenliknet med KLM, Lufthansa og delvis Austrian (som har en del av det samme markedet østover som CSA).

Boeing_fan
26-08-2011, 12:36
Vel - jeg tipper Norwegian tar svært mange lokalpassasjerer til Praha fra CSA, samtidig som CSA ikke har lykkes med å være et fullverdig alternativ for connection-trafikk sammenliknet med KLM, Lufthansa og delvis Austrian (som har en del av det samme markedet østover som CSA).

Da hjelper det heller å endre avgangstidene slik at de blir såpass elendige at de ikke lenger er et alternativ dersom man skal videre østover. MEd nattstoppet kunne man tross alt nå mange destinasjoner, det kan man ikke nå, med mindre man er villig til å vente over 7 timer i PRG...

Stoarn
26-08-2011, 13:03
CSA kutter sterkt overallt, siden 2008 blev flaten stedig mindre og midnre, fra 52 maskiner bare 35 blev kvar.

Det finns massvis med destinasjoner som forsvann og som skal forsvinne i vinter, mange andre taper frekvenser. Såpass skal de sikkert forlore transittrafikk, ja...

Costcutting og fattig hjemmemarked, detsamme som skjer i airBaltic og Adria Airways, som har allerede skjedd i MALEV, TAROM og JAT...

Glenn
26-08-2011, 15:50
Kan ikke skjønne annet med disse kuttene at ruten til OSL muligens kommer til å forsvinne med tiden.
Det er jo klart at folk velger DY, som har en langt bedre tilpasset rutetid for fritidsreisende.

Ser på programmet deres fra mai neste år, da er det avgang 12:05 på mandag og torsdag, ellers er det 17:15 og 17:40 på søndag.

Whoop_whoop
26-08-2011, 19:42
Og nå har Czech Airlines NOK en gang endret avgangstidene, og kuttet nattstoppet! nye avgangstider:

OK0446 PRG-OSL 09:20-11:20

OK0447 OSL-PRG 12:05-14:05.



Hva i all verden er det disse holder på med???? Hvilke avganger rekker man ut av PRG med ankomst PRG kl 14:05? Hva slags mennesker er det som sitter og styrer selskapet nede i Praha?

Det kan jo tenkes at de føler at nattstoppet trengs mer andre steder enn OSL.

Boeing_fan
26-08-2011, 19:45
Og jammen har de ikke prestert å endre avgangstidene IGJEN siden imorges, at det går ann... :rolleyes:

Nye tider:

PRG-OSL 13:55-15:55 (onsdager, fredager, søndager) og 09:20-11:20 (mandager og torsdager).

OSL-PRG 17:15-19:15 (onsdager, fredager, søndage) og 12:05-14:05 (mandager og torsdager).


Tirsdager og lørdager blir det ingen avganger. Forskjellen nå blir at ruten skal flys 5x ukentlig og ikke fire, som oppringlig var planlagt.

Disse tidene er noe bedre, men det er selvsagt meget useriøst å holde på slik som de gjør, og CSA risikerer å sitte igjen med en haug med missfornøyde kunder og et dårlig omdømme.

Hypern
26-08-2011, 21:13
5100 kroner som special offer til Tel Aviv? Selv Lufthansas ordinære priser i høysesong ligger under det der.

SQ 777
26-08-2011, 22:47
Hm, hm , undrer på hvorfor Boeing_fan er så opptatt av OK.. Reiser du meget ofte til PRG og ønsker bedre tider av den grunn ? Eller videre.. ?

Skal man videre er LH den beste i klassen på alt... Tror knapt noen vil gråte om de la ned ruta.. Da vil andre komme. Eller om de må legge inn årene for godt , som det virker BT muligens vil...

Spiller heller ingen rolle for meg om en må fly til PRG via FRA/MUC... Er kun på fritidsreiser og liker å samle poeng også..

MERK: Jeg synes det er et meget topp selskap på alle områder, og har brukt dem tre ganger til PRG de siste årene, men vil sikkert trives med andre også...... Forstår ikke all concern her... Absolutt ikke...

Boeing_fan
26-08-2011, 23:37
Hm, hm , undrer på hvorfor Boeing_fan er så opptatt av OK.. Reiser du meget ofte til PRG og ønsker bedre tider av den grunn ? Eller videre.. ?

Skal man videre er LH den beste i klassen på alt... Tror knapt noen vil gråte om de la ned ruta.. Da vil andre komme. Eller om de må legge inn årene for godt , som det virker BT muligens vil...

Spiller heller ingen rolle for meg om en må fly til PRG via FRA/MUC... Er kun på fritidsreiser og liker å samle poeng også..

MERK: Jeg synes det er et meget topp selskap på alle områder, og har brukt dem tre ganger til PRG de siste årene, men vil sikkert trives med andre også...... Forstår ikke all concern her... Absolutt ikke...

Jeg var en trofast Czech kunde i flere år, og fløy med dem rimelig ofte før. Jeg synes selskapet er topp å reise med, men for et par år siden begynte de med masse tull. F.eks endret de sin pris strategi slik at billettprisene var skyhøye inntill et par måneder før avreise, da ble prisene dumpet kort tid før avreise. Pga. alt dette tullet gikk jeg gradvis over til LH/OS og flyr for det meste LH for tiden.

Jeg synes det er trist at OK har blitt som det har blitt, hele selskapet er ødelagt, samme er store deler av nettverket de hadde ut fra PRG, og det på veldig kort tid. Hvorfor ting har blitt som de har blitt, vet jeg ikke.

CSA presser jo også prisene nedover, mindre konkurranse vil jo bety høyere priser for oss forbrukere til enkelte destinasjoner dersom OK skulle forsvinne. Hvem andre mener du skulle kommet og tatt over for dem?

Boeing_fan
16-01-2012, 10:52
Fra sommersesongen er det umulig å bestille billetter med CSA fra OSL til PRG under 4 555 ,-, ihvertfall på alle datoer jeg sjekket.

Kan dette bety at de legger ned ruten? Dersom det ikke er grunnen, så må hoder rulle i Czech Airlines.

VC-10
16-01-2012, 11:12
Kan dette bety at de legger ned ruten? Dersom det ikke er grunnen, så må hoder rulle i Czech Airlines.

Kan du utdype dette utsagnet litt nærmere?

Boeing_fan
16-01-2012, 13:20
Kan du utdype dette utsagnet litt nærmere?

Må jeg det? Det sier vel egentlig seg selv at man ikke selger stort når prisene til PRG starter på 4 555kr. Man trenger ikke akkurat være noen ekspert for å vite det.

VC-10
16-01-2012, 13:59
Må jeg det? Det sier vel egentlig seg selv at man ikke selger stort når prisene til PRG starter på 4 555kr. Man trenger ikke akkurat være noen ekspert for å vite det.
Da regner jeg at noen umiddelbart tar hatten sin og går :headbang

Boeing_fan
16-01-2012, 14:27
Da regner jeg at noen umiddelbart tar hatten sin og går :headbang

Hva er det egentlig du vil frem til!? :headbang

Glenn
16-01-2012, 14:38
Nå må vi holde oss til fakta her! :whip

At prisene er høye betyr ikke at CSA trekker seg fra OSL.
Det kan være så enkelt som at som at alle bookingklassene ikke er lastet opp i systemet.

Ruten ligger fortsatt i Amadeus - så tror vi runder av her om ikke noen har FAKTA å komme med.

dc-8-63
16-01-2012, 14:42
Hva er det egentlig du vil frem til!? :headbang

For å si det rett ut: Vi vil frem til at du trekker en altfor rask konklusjon uten å vite hva du snakker om! (vet at jeg ikke er snill her)

Først og fremst - du søker priser i sommerprogrammet som ennå ikke er ferdig og langt i fra alle priser er lagt ut nå. At prisene er høye tyder på at man ikke er ferdig og at endringer kommer - slik sikrer man seg. Dette er faktisk akkurat det motsatte av det du antyder, det er en ledelse som vet hva de holder på med og jobber deretter. At du er skuffet er annen historie og det kan du ha grunn til, men det har ingenting med en dårlig ledelse i CSA og gjøre.

Boeing_fan
16-01-2012, 14:50
For å si det rett ut: Vi vil frem til at du trekker en altfor rask konklusjon uten å vite hva du snakker om! (vet at jeg ikke er snill her)

Først og fremst - du søker priser i sommerprogrammet som ennå ikke er ferdig og langt i fra alle priser er lagt ut nå. At prisene er høye tyder på at man ikke er ferdig og at endringer kommer - slik sikrer man seg. Dette er faktisk akkurat det motsatte av det du antyder, det er en ledelse som vet hva de holder på med og jobber deretter. At du er skuffet er annen historie og det kan du ha grunn til, men det har ingenting med en dårlig ledelse i CSA og gjøre.


At prisene er høye betyr ikke at CSA trekker seg fra OSL.
Det kan være så enkelt som at som at alle bookingklassene ikke er lastet opp i systemet.

Ruten ligger fortsatt i Amadeus - så tror vi runder av her om ikke noen har FAKTA å komme med.

Prisene var jo ikke slike for noen få uker siden, de økte prisene til en helt sinnssykt nivå nylig.

dc-8-63
16-01-2012, 14:55
Prisene var jo ikke slike for noen få uker siden, de økte prisene til en helt sinnssykt nivå nylig.
Det tyder på at de jobber med sommerprogrammet - helt normalt på denne tiden av året og du vil komme over dette med mange andre selskaper også.

Boeing_fan
16-01-2012, 14:59
Det tyder på at de jobber med sommerprogrammet - helt normalt på denne tiden av året og du vil komme over dette med mange andre selskaper også.

Skal de forandre på sommerprogrammet for tredje gang nå? Det er sikkert en del som allerede har bestilt billetter, blir ikke det en smule useriøst?

dc-8-63
16-01-2012, 15:05
Skal de forandre på sommerprogrammet for tredje gang nå? Det er sikkert en del som allerede har bestilt billetter, blir ikke det en smule useriøst?

Det er mye som kan påvirke og gjøre det nødvendig med justeringer / forandringer - I Januar er det normalt å jobbe med ferdigstillingen av sommer programmene - synes ikke dette er unormalt eller useriøst. Heller ganske vanlig (ser at det detter inn endringer på de fleste av mine bestillinger til USA i tiden fremover akkurat nå)

Boeing_fan
16-01-2012, 15:20
Det er mye som kan påvirke og gjøre det nødvendig med justeringer / forandringer - I Januar er det normalt å jobbe med ferdigstillingen av sommer programmene - synes ikke dette er unormalt eller useriøst. Heller ganske vanlig (ser at det detter inn endringer på de fleste av mine bestillinger til USA i tiden fremover akkurat nå)

Joda, enig at man av og til må gjøre endringer, men jeg synes CSA driver alt for mye med dette.

F.eks endret de avgangstidene fra OSL i vinter. Når avgangene skulle gått fra OSL klokken 07:50 ble de endret til 12:05/17:15. Og har man da connection videre fra PRG (tror de fleste som reise med CSA fra OSL har det), kan det hele bli ganske frustrerende. Skal man til f.eks SOF eller OTP, og drar fra OSL 07:50 er man fremme klokken 14:25, men med avgang fra OSL endret til 12:05 så må man vente over 8 timer i PRG og da er man ikke fremme i SOF før 00:20. Og dette gjelder mange destinasjoner i Øst-Europa.

Skal man til Praha, og avgangen hjem igjen blir endret fra 20:00 til 09:20, er det ganske irriterende.

Og endrede avgangstider kan føre til at man får et dårlig rykte og mister kunder.

(beklager eventulle skrivefeil her, fikk ikke tid til å lese gjennom).

dc-8-63
16-01-2012, 15:42
Vi opplever det samme de billettene hjem til Portland (vi er jo ikke "norske nok" ) vi har bestillt lang tid i forveien, med Lufthansa, Swiss og United. Sist ble det en "ny" rute via Chicago i stedenfor vi San Francisco som bestillt. Ser ikke noe uproffesjonellt med dette. (Etter et par år i denne uønskede situasjonen - begynner en å bli vant med slike endringer).

LN-MOW
16-01-2012, 16:59
Bestiller man langt frem i tid må man være forberedt på at slikt skjer. Slotkonferansene for sommerprogrammet holdes i november (og juni for vinteren) og disse medfører alltid en del endringer som vil bli innprogrammert i desember/januar.

CSA er helproffe, jeg har hatt mye å gjøre med dem på managementsiden, og de gjør det som må gjøres for å optimalisere ruteprogram og inntekter.

Boeing_fan
20-01-2012, 15:43
Da var det avklart, Czech Airlines legger ned Oslo - Praha fra 24. mars:

http://boarding.no/art.asp?id=48644

I 2008 hadde CSA tre daglige avganger på OSL-PRG, i vinter har de kun fire ukentlige avganger, og nå legger de altså ned :(

På en annen side blir nok Austrian glade for å høre denne nyheten!

Stoarn
20-01-2012, 16:13
I tillegg forsvinner ogsa: Helsingfors, Skopje, Aten, Larnaka og Beirut, mens nye ruter til Ufa, Nizhnyj Novgorod og Geneve tilkommer.

SQ 777
20-01-2012, 17:03
Er det noe annet selskap som ev kan hoppe inn fra PRG ?

Glenn
20-01-2012, 17:16
Veldig synd at CSA slutter på OSL.
Dessverre er mange nordmenn veldig opptatt av å fly den andre konkurrenten som "alltid er billigst". :rolleyes:
Er det noe annet selskap som ev kan hoppe inn fra PRG ?
Hvem skulle det være?

rymle
20-01-2012, 17:42
Veldig synd. Fløy CSA til PRG (velogmerke fra ARN, pga div. omstendigheter), og ble veldig positivt overrasket over økonomi-produktet. Brukte LH/SAS hjem igjen, og det var begredelig i forhold.

DCHalvorsen
20-01-2012, 18:01
At man satser på russisk destinasjoner isteden forklarer nok denne lenken

http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/enginformace/acru111010_410.xls

med all tydelighet. (Nest etter tyskere er russere de som reiser mest på ferie til Tsjekkia).

Boeing_fan
20-01-2012, 18:55
Det er nok heller ikke spesielt heldig at Norwegian nå får monopol mellom Oslo og Praha. Det ser jo også ut til at Wizz Air ikke vil operere TRF-PRG i sommer.

Det betyr nok høyere priser...

SQ 777
20-01-2012, 19:05
Hadde Wizz dratt til OSL og betalt høyere avgifter og lagt dem inn i prisen, kunne det vært greit. Men det gjør de ikke..

Men ingen planer til PRG nå, men hvis det hadde jeg tatt LH....

SK384
20-01-2012, 19:14
Synd de legger ned. Hadde gleden av å fly med dem (økonomi) til PRG i november. Bra mat og ikke minst godt tjekkisk øl.

haavig
20-01-2012, 20:04
Veldig synd at CSA slutter på OSL.
Dessverre er mange nordmenn veldig opptatt av å fly den andre konkurrenten som "alltid er billigst". :rolleyes:



Stemmer det ikke at denne konkurrenten var billigere CSA?

jb1
20-01-2012, 20:38
Veldig synd at CSA slutter på OSL.
Dessverre er mange nordmenn veldig opptatt av å fly den andre konkurrenten som "alltid er billigst". :rolleyes:

Hvem skulle det være?

SAS, nei tror ikke det. Hva med noen tsjekkiske lavprisselskaper? Synd at dette skjer, men OK har hatt problemer i lang tid og mmaa nok legge ned noe.

Boeing_fan
20-01-2012, 22:57
SAS, nei tror ikke det. Hva med noen tsjekkiske lavprisselskaper? Synd at dette skjer, men OK har hatt problemer i lang tid og mmaa nok legge ned noe.

Nå er jeg ikke helt sikkert på om det egentlig er noe grunnlag for enda et selskap. De som flyr Czech fra OSL idag er i all hovedsak transfer pax som skal videre til andre destinasjoner i Øst-Europa og Midtøsten.

Harald Oanes
21-01-2012, 07:55
Hva er det egentlig du vil frem til!? :headbang


Tror nok de fleste synes det er flott med ditt engasjement i denne sak, tror nok de fleste på samme tid synes dine direkte og indirekte antydninger om inkompetanse hos selskapets ledelse både er svært upassende, og ganske så idiotisk, og spesielt når/hvis du ikke selv har kompetanse til å uttale deg om den siden av saken... Men ja - alltid trist når et selskap forsvinner, så der har du min fulle forståelse...

haraldoanes

RYKogREIS
22-01-2012, 11:03
Får man penger tilbake eller booker de om til Norwegian etc? Jeg har bestilt en tur i mai OSL-PRG med Czech Airlines :-(

BU662
22-01-2012, 11:08
Det er nok heller ikke spesielt heldig at Norwegian nå får monopol mellom Oslo og Praha. Det ser jo også ut til at Wizz Air ikke vil operere TRF-PRG i sommer.

Det betyr nok høyere priser...

Javel... er dette undergangen?!?

PRG er ene av de allerbilligste destinasjoner i Europa, i stor grad preget av leisure traffik. Og overrasker det da at slik en marked ikke kan stötte en sma nasjanal selskap som operer med relativ höye kostnader i direkte konkurranse mot flere LCC ved sine baser?!?

Det finnes jo en grunn hvorfor WIZZ ikke kommer tilbake. Det er rett og slett ingenting a tjene mellom OSL-PRG...

L-1011
22-01-2012, 14:36
Synd att OK lägger ner linjen till OSL.
Förhoppningsvis kommer de tillbaka i framtiden. OK fortsätter iaf flyga PRG-ARN/CPH verkar det som. SAS ska flyga till PRG under sommarhalvåret med 737-600. Hoppas det går bra för dem.

Boeing_fan
23-01-2012, 09:44
Synd att OK lägger ner linjen till OSL.
Förhoppningsvis kommer de tillbaka i framtiden. OK fortsätter iaf flyga PRG-ARN/CPH verkar det som.

De fortsetter på CPH og ARN, men PRG-ARN kuttes til 1x daglig, mot 3x daglige forrige sommer. Tipper ARN-PRG forsvinner fra november.

Ser også at de skal slutte å fly PRG-SOF, som de fløy 2x daglig hver dag ifjor sommer. CSA kutter også på OTP. Rutenettverket blir stadig mindre...

RYKogREIS
23-01-2012, 12:24
Ble booket om til KLM via Amsterdam :-)

Får man penger tilbake eller booker de om til Norwegian etc? Jeg har bestilt en tur i mai OSL-PRG med Czech Airlines :-(

Glenn
23-01-2012, 12:54
Ble booket om til KLM via Amsterdam :-)
KLM hele veien eller CSA fra AMS?

RYKogREIS
23-01-2012, 16:55
KLM hele veien eller CSA fra AMS?

Ser vel ut som KLM..

PRAGUE KL 1356 Q 25MAR 1400 OFLYOK 25MAR 1PC OK
TERMINAL:2 FLIGHT OPERATED BY:KLM CITYHOPPER
AMSTERDAM ARRIVAL TIME: 1535


AMSTERDAM KL 1149 Q 25MAR 1705 OFLYOK 25MAR 1PC OK
OSLO AIRPORT ARRIVAL TIME: 1850

Boeing_fan
23-02-2012, 18:30
Da kutter Czech Airlines OSL-PRG ned til 2x ukentlig, men det er mulig dem ikke bryr seg om at de får noen sure kunder når de uansett legger ned om en måned.

Som nevnt tidligere i tråden så kutter de også andre ruter fra PRG:

- Sofia
- Athen
- Beirut
- Larnaca
- Helsinki
- Skopje

Stoarn
14-03-2012, 12:33
Og CSA kutter og kutter videre, ifolge routenews:

Prague – Almaty Planned service increase from 3 to 4 weekly from 08JUN12 is shelved
Prague – Barcelona Summer service reduces from 13 to 7 weekly (Previously planned to reduce to 12)
Prague – Bucharest Summer service to increase from 13 to 17 weekly (Previously planned to reduce to 12)
Prague – Budapest Summer service increases from 20 weekly in S11 to 26 weekly
Prague – Geneva Service resumes from 23APR12 with 9 weekly flights
Prague – Hanover Job Air Saab 340 replacing its own ATR42 operation, service to operate 6 weekly as codeshare flight (Previous plan was to increase from 12 to 13 weekly)
Prague – Kiev Increases from 7 weekly to 10 weekly

Prague – Kosice Summer service reduces from 26 to 25 weekly (selected period sees reduction to 16 weekly)
Prague – Krakow Job Air Saab 340 replacing its own ATR42 operation, service to operate 4 weekly as codeshare flight (Previous plan was to reduce from Daily to 6 weekly)
Prague – Lviv Service to maintain at 4 weekly. Planned service increase is cancelled
Prague – Madrid Summer service reduces from 2 to 1 Daily
Prague – Minsk Summer service maintains 3 weekly, reduced from 4 in S11
Prague – Moscow Sheremetyevo Summer service increases from 24 to 32 weekly (Previously planned to increase to 29)
Prague – Odessa Reduces from Daily in S11 to 3 weekly (Previously planned to reduce to 6 weekly)
Prague – Ostrava CSA operates 14 weekly in Summer 2012 season
Prague – Poprad/Tatry Reduces from 4 to 2 weekly (Previously planned to reduce to 3)
Prague – Riga Reduces from 6 to 3 weekly
Prague – Stockholm Service increases from Daily to 8 weekly (Previously planned to reduce to 6 weekly)
Prague – Stuttgart Job Air Saab 340 replacing its own ATR42 operation, service to operate 6 weekly as codeshare flight (Reduce from current 12 weekly)
Prague – Tallinn Reduces from 6 to 3 weekly
Prague – Tbilisi Service reduces from 4 to 2 weekly from 25MAR12 to 30MAY12. This route will be CANCELLED from 01JUN12
OK934 PRG2145 – 0325+1TBS 319 25
OK935 TBS0420 – 0610PRG 319 36

Prague – Venice Summer service operates from 27APR12 with 3 weekly, increases to Daily from 15JUN12 (Overall increase from 4 weekly in S11)
Prague – Vilnius Reduces from 6 weekly to 3 weekly
Prague – Warsaw Summer service increases from 19 to 23 weekly (Previously planned to reduce to 18 weekly. However July/August 2012 sees frequency reduction)
Prague – Yerevan Peak season continues to operate 5 weekly, reduced from Daily in S11

Destinations Cancellation Summary:
Athens
Beirut
Berlin^
Hanover*^
Helsinki
Krakow*^
Larnaca
Ljubljana^
Oslo
Skopje
Sofia
Stuttgart*^
Tbilisi*

RYKogREIS
14-03-2012, 22:03
Går det samme vei som med Malev?

Tommy777
15-03-2012, 13:44
Så på fjasboka at SAS åpner ARN -PRG.

FlightDeck
15-03-2012, 14:11
Så på fjasboka at SAS åpner ARN -PRG.

Den har de fløyet i flere år, det nye er at den skal gå fem ganger ukentlig, som omtalt her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=100107

Stoarn
15-03-2012, 15:48
Går det samme vei som med Malev?

Jeg tror at de slås sammen med Travel Service og skal satse fokus pa Ryssland/CIS-markedet og chartertrafikk...