PDA

View Full Version : RIAT 2011

Norge Rundt På 14 Dager
20-07-2011, 00:31
Ja kommer med noen bilder fra RIAT i år.

Her kommer de første 3. Verdens største bombefly, verdens vakreste militærfly og til slutt Frecce Tricolori.

Vil komme med flere bilder etterhvert men nu er det litt forseint. Blir kjempeglad for kommentarer

Lennart
20-07-2011, 07:30
Ser ut som like elendig vær som ifjor ja
Kom med flere bilder du. Kan jo være jeg ser kjentfolk ;)

AggTouchdown
20-07-2011, 08:07
Det var da ikke så gærnt i fjor, fint vær på lørdagen og overskyet og duskregn på søndag. I år var været så dårlig at deler av displayet på avlyst på lørdag.

Norge Rundt På 14 Dager
20-07-2011, 19:48
Ser ut som like elendig vær som ifjor ja
Kom med flere bilder du. Kan jo være jeg ser kjentfolk ;)

Her kommer 3 til. Først den Franske Rafaelen, så den Nederlandske F16. Begge taxene bortover. Og så Vulcanen i lufta.

FlyboyKarsten
20-07-2011, 20:00
B52 er helt rå og et beist av en maskin. Men kule bilder kunne kanskje vært bedre vær ;)

Norge Rundt På 14 Dager
20-07-2011, 20:09
B52 er helt rå og et beist av en maskin. Men kule bilder kunne kanskje vært bedre vær ;)

Tusen takk, enig i at B52 er en rå maskin. Har flere bilder av den, skal se om jeg for dem ut etterhvert. Er litt jobb, for må justere/beskjære de en god del for å få dem lastet opp. Beklager at bildene er litt utydlige, men har ikke noen god ide for hva jeg kan gjøre.

Men min favoritt blant flyene var utvilsomt Vulcanen, meget spesielt fly, og det eneste gjenværende som fortsatt flyr.

Yankee
20-07-2011, 22:26
Jeg vil gå såpass langt å si at Vulcan er et vakkert fly mens B-52'n er utrolig tøff:D
Jeg vil og gjerne se flere bilder...
Hvor holdes RIAT?

Norge Rundt På 14 Dager
20-07-2011, 23:51
Jeg vil gå såpass langt å si at Vulcan er et vakkert fly mens B-52'n er utolig tøff:D
Jeg vil og gjerne se flere bilder...
Hvor holdes RIAT?

Skal se om jeg ikke for gjort det i morgen. B52 er tøff ja. Og de ble jo faktisk bygget på slutten av 50 tallet. Og er fortsatt fult opprative faktisk.

RIAT holdes vært år helgen midt i juli på den nå nedlagte Fairford-basen ved Swindon et stykke utenfor London. Apropos B52, så brukte USA denne basen som utganspunkt for B52 sine bombetokter over Irak under Gulfkrigen i 1991.

Norge Rundt På 14 Dager
21-07-2011, 22:10
Her kommer mere bilder. Først et til av B52 på bakken. Så et bilde av Chiknoken i luftig akrobatikk. Og til slutt Frecce Tricolori i lufta.

Håper dere er fornøyd.

Stone
21-07-2011, 22:18
Stilig! Vulcan (aluminium overcast) er bare ubeskrivelig. Men de sliter jo fælt med å holde den ilufta, da.... Sjekk: http://www.vulcantothesky.org/ og gi gjerne et bidrag, det kommer godt med!

B-52 er vel noe av det råeste som finnes, men acro med Chinook har jeg litt vanskelig for å forestille meg...:8:

Får visst prøve å ta meg en tur neste gang ja....

AggTouchdown
22-07-2011, 09:12
Akro er vel litt å ta i, men den er relativt manøvrerbar.

http://www.youtube.com/watch?v=0Lywjt2LWKI