PDA

View Full Version : 787 utsolgt i tre aar


LN-MOW
18-11-2005, 15:08
Dvs at det ikke er mulig aa faa levering foer i 2011 for nye kunder.
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002630600_boeing18.html

Men en liten note tiltrakk min oppmerksomhet:

Flanked by representatives of Delta Air Lines and First Choice Airways, an early 787 customer, Bentrott (Marty Bentrott, 787 vice president for sales and marketing) acknowledged reports that Boeing is considering upping its planned production rates for the 787, including a possible second assembly line at its Everett factory, to avoid losing customers anxious for early deliveries.

Har lenge mistenkt at DL er ute etter 787. Selvfoelgelig er de ikke istand til aa bestille naa, men det er mulig at de har 'skjulte bestillinger' (Primaris...) eller at Boeing vil annonsere produksjonsoekning sammen med en stor DL-ordre sa fort DL er ute av Ch. 11. DL's 767'er trekker paa aarene og begynner aa bli modne for utskifting...

LN-BRK
18-11-2005, 15:52
Originally posted by LN-MOW


Dvs at det ikke er mulig aa faa levering foer i 2011 for nye kunder.

Grrr...jeg som akkurat skulle sette en i bestilling for min egen del! Orker ikke vente så lenge.

CK
18-11-2005, 16:13
passer jo bra med at SAS (hvis man ser på historien) skal skifte langdistanseflåte på den tiden....:thumbup

Trety
18-11-2005, 16:33
Originally posted by CK
passer jo bra med at SAS (hvis man ser på historien) skal skifte langdistanseflåte på den tiden....:thumbup

Hmm, da er vel ikke A350 så langt unna heller når det kommer så langt... og med minimal crewtraining...:up:

LN-MOW
18-11-2005, 16:40
... og DL ser ikke bare paa 787 .... (Bloomberg)

Nov. 17 (Bloomberg) -- Delta Air Lines Inc., the third largest U.S. airline, is considering the purchase of Boeing Co.'s 787 Dreamliner or Airbus SAS's A350 airliners to replace less fuel-efficient Boeing 767s in its fleet.
``we are in the early stages of making comparisons in this aircraft category including the A350,'' Ed Lohr, Delta's director of network and fleet strategy said on a conference call sponsored by Boeing today. ``The Boeing airplane is impressive and has greater detail as to what it really is, but we will know more in the coming year.''

EB
19-11-2005, 08:30
Delta gikk jo inn på en "Boieng only" avtale så det blir vel 787...

Trety
21-11-2005, 09:30
Originally posted by EB
Delta gikk jo inn på en "Boieng only" avtale så det blir vel 787...

Gjelder den avtalen etter denne turen i Ch. 11? Uansett er det smart av Delta å ikke utelukke noen løsninger før de har blitt undersøkt - selv om jeg vil bli overrasket om de ender opp med Airbus...;)