View Full Version : Mine 3 første på forumet
Hei,
For det første, en stor takk til Vidar som tipset om forumet! Takk Vidar!
Legger ut 3 bilder til å begynne med. Første turen på vollen og garantert ikke den siste. Kommentarer mottas med takk.
Flotte panoreringer i et meget vanskelig motlys.
Fortsetter du sånn,så skal det bli gøy å se bildene dine når det
blir litt halvmørkt utover høsten/vinteren!
Vidar
RAHelland
17-07-2011, 09:35
Velkommen til forumet med flotte bilder :)
andreas97sas
17-07-2011, 15:33
Velkommen til forumet. Flotte bilder ;)
ENGM 911
17-07-2011, 17:36
Heisann og velkommen. Her skal det bli artig å se hva du kommer med senere. Litt uskarp men pytt pytt, dette fikser du bedre neste gang. Tips til deg er å bruke flickr. Brukervennlig og gjør ikke så mye ugang som photobucket har en tendens til å gjøre :cool:
Even92LN
17-07-2011, 23:47
En fin start det her! Ser frem til neste serie! :)
Tips til deg er å bruke flickr. Brukervennlig og gjør ikke så mye ugang som photobucket har en tendens til å gjøre :cool:
Du får akkurat den samme kvaliteten hos Photobucket som hos Flickr (vil nå jeg si), hvis man har satt de riktige innstillingene:
- Lag en bruker i photobucket
- klikk "Upload now"
- nederst på siden er den en link som heter "Customize your upload options", klikk på denne
- velg "Best possible quality (while staying 1mb or less)".
- klikk på save
Det som skjer hvis du ikke gjør dette er at photobucket forminsker bildene dine når du laster de opp, og det er dette som ødelegger de. Du bør forminske bildene i et godt bilderedigeringsprogram til 1024p i bredden før du laster de opp for å sikre at de forminskes på en skikkelig måte som ikke ødelegger dem. Da går opplastningen også mye fortere + at 1024p er maks tillat oppløsning på forumet her.
Med disse settingene ser i hvertfall jeg 0 forskjell på bildene som ligger på harddisken og de som er lastet opp (og da ser jeg nøye etter)