PDA

View Full Version : Hva er det med SASBraathens?


VC-10
18-11-2005, 09:00
Reiste i går kveld OSL-TRD, og d var det igjen småkaotisk på OSL for SK. Masse forsinkelser og kanselleringer. Mulig det har vært tilfeldig, men jeg synes det har vært mye slikt når jeg har vært ute oig flydd i det siste. DY var i rute over hele fjøla (untatt mitt fly, som kom inn 1/2 time sent fra ARN), så man skulle ikke tro det var været som var årsaken.
Noen som kjenner til årsakene til problemene?

:-) VC-10

CK
18-11-2005, 09:07
en del tekniske problemer som gir kanselleringer. Flyprogrammet er tett, så det tillater ikke så mye irregularities før det ryker

Isbamse
18-11-2005, 10:56
DY i rute? Må ha vært en misforståelse :p
Jeg synes generelt at DY ofte er forsinka.

TOS
18-11-2005, 11:59
Originally posted by Isbamse


DY i rute? Må ha vært en misforståelse :p
Jeg synes generelt at DY ofte er forsinka.

Min egen erfaring med DY er at de alltid har gått på rute (+/- 10 minutter), selv om jeg vedgår at datagrunnlaget ikke akkurat tilfredsstiller statistiske idealkrav....

PS! Isbamse: Har du sett at du får litt pepper i Utropia...;)

Isbamse
18-11-2005, 12:35
Originally posted by TOS



Min egen erfaring med DY er at de alltid har gått på rute (+/- 10 minutter), selv om jeg vedgår at datagrunnlaget ikke akkurat tilfredsstiller statistiske idealkrav....

PS! Isbamse: Har du sett at du får litt pepper i Utropia...;)

Vel, det gjør ikke datagrunnlaget mitt heller :D

Har sett at jeg fikk pepper, ja...driver og forbereder svaret...den filosofen skal nok få brynt seg litt!
:devil

VC-10
18-11-2005, 13:09
Kanskje jeg har hatt flaks, men DY har stort sett alltid vært i rute når jeg har valgt dem, mens det nesten alltid det siste halvåret har vært kanselleringer eller forsinkelser med SK.
VC-10

KLMNordic
18-11-2005, 19:19
Hører det er 5 fly som står. Teknisk avd. jobber visst ikke skjorta av seg heller.....

MD11
18-11-2005, 19:34
Så en B737-500 i TRD i dag utenfor "BU" Hangaren. Stod og ruset motorer og testet systemer.

LN-FHU
19-11-2005, 08:56
LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........

Stone
19-11-2005, 16:26
BRH hadde motorskifte på Værnes.... ellers har det vært ille mye trøbbel i det siste.

Jeg bør vel ikke si så mye, men STS har ikke noe særlig høy stjerne hos SAS Braathens for tiden..:pissed

LN-MEH
19-11-2005, 18:56
Originally posted by LN-FHU


LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........
Nei,det stemmer ikke at det var -BRV som hadde snag,det var LN-BRD.Men nå er fuglen fløyet...:)

LN-FHU
19-11-2005, 19:02
Originally posted by LN-MEH


Originally posted by LN-FHU


LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........
Nei,det stemmer ikke at det var -BRV som hadde snag,det var LN-BRD.Men nå er fuglen fløyet...:)

Ooops...my bad. Sorry alle sammen, var 100 % sikker på BRV

ENGM RAMP
19-11-2005, 20:27
Vel, hva angår regulariteten til begge selskapene, så har nå DY rundt 86 % regularitet her på GM til nå denne mnd, mens SK/BU ligger på snaut 80, så det er vel ikke så ille for DY deeeet vel? :spin:

CK
21-11-2005, 12:16
hva med WF??

sail4fun
21-11-2005, 15:11
Originally posted by CK


hva med WF??

Rundt 76%

LN-HAT
21-11-2005, 15:15
Originally posted by ENGM RAMP


Vel, hva angår regulariteten til begge selskapene, så har nå DY rundt 86 % regularitet her på GM til nå denne mnd, mens SK/BU ligger på snaut 80, så det er vel ikke så ille for DY deeeet vel? :spin:

Her blander dere vel ONTIME og REGUALRITET ??

REGULARITET = ANTALL GJENNOMFØRTE FLYVNINGER vs PLANLAGT og IKKE ONTIME...

sail4fun
21-11-2005, 15:33
Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by CK


hva med WF??

Rundt 76%

"Punktlighet"

EDIT, ->Punktlighet

laurenz
21-11-2005, 17:13
Punktligheten i bransjen er mye bedre en sitt riktig vill jeg påstå. Men det er altid rom for forbedring. :up:

Hilsen,
Laurenz

MD11
21-11-2005, 23:01
Originally posted by Stone


BRH hadde motorskifte på Værnes.... ellers har det vært ille mye trøbbel i det siste.

Jeg bør vel ikke si så mye, men STS har ikke noe særlig høy stjerne hos SAS Braathens for tiden..:pissed

Takk for svar, jeg antok at det var motorbytte ettersom de stod og ruset. Hvor lang tid bruker man på et 737 motorbytte?

Er det full teknisk base på Værnes for BUSK?

LN-BIZ
22-11-2005, 05:50
Om det er STS, SGS eller SMS (hehe)...Her vel ikke så mye å si...Så lenge SAS Brraathens gjør det meste for å motarbeide sine egne selskap innen SAS konsernet. Jeg tror og mener at alle AS innen SAS konsernet gjør sitt ytterste for at nye "Ryanair" innen norden skal klare sine mål...Det blir virkelig spennende å se hvordan utviklingen blir..Kanskje det kommer noen nye "matpakke" ruter snart..Gleder meg til neste tur med Lufthansa i turistklasse til Palma neste onsdag! Da skal det nytes rødvin og gin tonic på to flyvninger til samme pris og nesten doble poeng på SAS Eurbonus! So long SAS Braathens!
:up:

Farmer
22-11-2005, 08:40
Originally posted by LN-BIZ


Gleder meg til neste tur med Lufthansa i turistklasse til Palma neste onsdag! Da skal det nytes rødvin og gin tonic på to flyvninger til samme pris og nesten doble poeng på SAS Eurbonus! So long SAS Braathens!
:up:

Vel, nok et eksempel på at Eurobonus ikke er i takt med seg selv, når vi ser at deres egne medlemmer velger et konkurrerende selskap, som til samme pris gir et betydelig bedre produkt og flere poeng. Nei, de bør BRUKE bonussystemet og på den måten trekke til seg passasjerer igjen!