PDA

View Full Version : Airbus A380 blir innenriksfly


FlightDeck
12-07-2011, 15:00
China Southern Airlines skal bruke flyet på to innenriksruter, samt til Paris og USA, og blir dermed det første selskapet som bruker flyet innenriks.

China Southern Airlines will operate its new Airbus A380s on daily domestic Beijing-Guangzhou and Beijing-Shanghai Hongqiao services.

http://www.flightglobal.com/articles/2011/07/12/359365/china-southern-to-operate-a380-on-domestic-routes.html

Happyflyer
12-07-2011, 18:57
Blir spennende å se hvordan flytrafikken vil utvikle seg på ruten PEK-SHA i tiden framover nå som de har fått en ny og meget bra jernbane på strekningen. Det sies at trafikken allerede har svekket seg for flyselskapene.
Det hjelper heller ikke at flyruten er veldig plaget med forsinkelser.

Derfor finner jeg det litt merkelig at de velger en A380.

Basse-HAU
12-07-2011, 19:41
Blir spennende å se hvordan flytrafikken vil utvikle seg på ruten PEK-SHA i tiden framover nå som de har fått en ny og meget bra jernbane på strekningen. Det sies at trafikken allerede har svekket seg for flyselskapene.
Det hjelper heller ikke at flyruten er veldig plaget med forsinkelser.

Derfor finner jeg det litt merkelig at de velger en A380.

Kansje en A380 trekker folk, det tror jeg definitivt OSL-BGO f.eks hadde gjort....

intotheblue
13-07-2011, 01:10
China Southern Airlines skal bruke flyet på to innenriksruter, samt til Paris og USA, og blir dermed det første selskapet som bruker flyet innenriks.



http://www.flightglobal.com/articles/2011/07/12/359365/china-southern-to-operate-a380-on-domestic-routes.html

Var det ikke nettopp dette airbus ikke ville med A380? Mener å ha lest at de var litt beskymret for belastningen ved mange landinger om dagen ved korte ruter.

Futura
13-07-2011, 02:13
FlightDeck er du journalist??? veldig tabloid og missvisende overskrift på traåden!!

Jeg lurte først på om A380 skulle komme i en Domestik versjon alla 747D som har vert i bruk i Japan, men her er det vel heller snakk om å bruke maskinen på en en eller to innenriksflighter, for å utnytte maskinen. Dersom den brukes på flighet til Paris og USA så blir det ikke mange landinger maskinen foretar per dag, uansett.

Dag Viking
13-07-2011, 02:18
Var det ikke nettopp dette airbus ikke ville med A380? Mener å ha lest at de var litt beskymret for belastningen ved mange landinger om dagen ved korte ruter.

Hvis flyet brukes på langdistanse så er ikke dette et problem. Hvis flyet blir dedikert til innenriks, så kan det derimot bli et problem. Qantas var ikke helt fornøyd med hvordan A330 var på high cycles-ruter i forhold til B767.

FlightDeck er du journalist??? veldig tabloid og missvisende overskrift på traåden!!

Jeg synes overskriften var dekkende, det er vel tross alt snakk om første planlagte innenriksrute med A380. Hvis du tolker det annerledes, så....

Discus
19-07-2011, 11:53
Var det ikke nettopp dette airbus ikke ville med A380? Mener å ha lest at de var litt beskymret for belastningen ved mange landinger om dagen ved korte ruter.

Den sendes vel litt hit og dit. Eks. bruker South-African A340-300/-600 på en til to daglige rundturer CPT-JNB, uten at det dermed er samme maskin som går frem og tilbake. Enkelte ganger er slike turer også posisjoneringsflighter for å komme til teknisk base o.l.

olems
19-07-2011, 13:22
kan være at de setter den inn for å få litt volum, tror ikke kinesere er opptatt av hva de flyr med. derimot prisen er veldig viktig for dem. kan være at de prøver å bruke A380s volum for å konkurere med toget? fordi kundegrunnlaget er jo uendelig.