PDA

View Full Version : Steinhaugen på TRD

Jens W
09-07-2011, 15:29
Hva er status her. Er den fortsatt åpen for oss tittere, eller må man finne seg et annet sted?

Novair
09-07-2011, 20:59
Steinhaugen er fortsatt åpen og tilgjengelig. Det jobbes med å få ordnet et alternativt sted på nordsiden av rullebanen, men en endelig tillatelse mangler fortsatt fra Avinor sin side.

Jens W
10-07-2011, 01:47
Nordsiden? Det er jo ikke direkte bra mtp sollyset.

(Og hva menes med alternativt sted, siden det er nok av fritt tilgjengelig steder også på nordsiden)

Novair
10-07-2011, 16:31
Nordsiden? Det er jo ikke direkte bra mtp sollyset.

(Og hva menes med alternativt sted, siden det er nok av fritt tilgjengelig steder også på nordsiden)

Du skriver at du vil 'titte' på fly, da spiller det liten rolle hvor på himmelen solen står. Uansett, er det fotografering du sikter til, så kan jeg opplyse at denne plassen på nordsiden er hovedsakelig tiltenkt fotografering på ettermidag-/kveldstid. Inntil videre står man fritt fram til å benytte steinhaugen.

Jens W
10-07-2011, 20:29
Joda, jeg ser den glippen. For min del er det selvfølgelig fotografering som gjelder.
Dog, nordsiden er vel kun idéelt noen timer på sen ettermiddag og kveld, som igjen medfører at plassen kanskje ikke blir den beste utenom par-tre sommermåneder.
Og hvor på nordsiden er det snakk om? Nede på Langøra eller ved åkeren mellom jernbanen og E6?

Novair
10-07-2011, 22:36
Dog, nordsiden er vel kun idéelt noen timer på sen ettermiddag og kveld, som igjen medfører at plassen kanskje ikke blir den beste utenom par-tre sommermåneder.

Det stemmer, men så er heller ikke spotteraktiviteten den største på vinterstid. Plassen er utmerket fra 17.00 og utover, hvilket passer bra med mye av chartertrafikken, i hvert fall denne sommeren.

Og hvor på nordsiden er det snakk om? Nede på Langøra eller ved åkeren mellom jernbanen og E6?

Åkeren mellom jernbanen og E6. Målet er å få til en forhøyning, slik at man kommer seg høyere opp enn gjerdet.

Trdfly
17-08-2011, 00:36
En hjullaster og en gravemaskin spiser opp i disse dager en stor del av stein haugen, Snakket med en som kjørte lastebil å han sa at steinhaugen skulle bli borte innen en måned + -. Buhu..... :*(

Christianz
17-08-2011, 19:21
Neeeei! ;(

Hvor skal vi spotte da? Utenom på enden av 27 og på nord sia av fjæra?

LTH
17-08-2011, 22:38
Dette er bare trist. Steinhaugen vil bli savnet. Finnes ikke bedre spotterplass... :(

Skyliner
18-08-2011, 22:48
Kjipt steinhaugen blir tatt bort. :(

VC-10
01-09-2011, 13:37
Vil det si at steinhaugen nå er utilgjegelig og at men evt må klatre opp til gjerdet fra stasjonen???

SeatBelt
01-09-2011, 23:20
Utrolig kjedelig at steinhaugen blir tatt bort. Jeg likte meg veldig godt der - man kommer jo tett innpå og har perfekt lys med sola i ryggen.

Men blir det fremdeles mulig å gå opp der hvor steinhaugen er/var? Det er jo en gangvei bortover der. Hva skal være der steinhaugen er nå? Ingenting?

Trdfly
02-09-2011, 09:50
Men blir det fremdeles mulig å gå opp der hvor steinhaugen er/var? Det er jo en gangvei bortover der. Hva skal være der steinhaugen er nå? Ingenting?

Det skal bli flyoppstilingsplasser og en terminal på en etasje på hele omerådet mellom E6 og hotelet, men i første omgang til enden av hotelet. Bilde/illustrasjon kommer sikkert i en avis snart.

SeatBelt
02-09-2011, 13:23
Det skal bli flyoppstilingsplasser og en terminal på en etasje på hele omerådet mellom E6 og hotelet, men i første omgang til enden av hotelet. Bilde/illustrasjon kommer sikkert i en avis snart.

Aha, jeg har vært litt spent på utvidelsen der oppe. Ikke at jeg har satt meg grundig inn i den, men det er kanskje mest logisk å utvide den veien.

Novair
08-09-2011, 21:11
I løpet av morgendagen er steinhaugen historie. Siste rest venter på hjullasteren.

http://i302.photobucket.com/albums/nn102/kulis1/IMG1-4.jpg