PDA

View Full Version : En tur hos NorCopter


Norwegian15
06-07-2011, 18:10
Hei alle sammen! :) Her kommer jeg med en liten serie fra idag, da jeg var en tur innom hos NorCopter. Det blir litt varierende bilder av helikopter og fly. Bildene er tatt fra hangaren ved NorCopter ;)

Begynner med denne maskinen her
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0008-4.jpg

http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0009-3.jpg

Norwegian og......
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0018-3.jpg

SAS
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0031-4.jpg

Kommer inn for landing etter en offshore tur
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0022.jpg

Laster på nye pax for en ny tur
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0027-2.jpg

Klar for take-off!
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0029-1.jpg

Så ett bilde av denne her da
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0028.jpg

Avslutter med dette bilde!
http://i649.photobucket.com/albums/uu214/Sandi_018/NorCopter%20i%20juli/DSC_0035-1.jpg

Takker for meg og god sommer til alle :D
Kommentarer settes pris på ;)

Yankee
06-07-2011, 18:18
Fine bilder her!

Skyliner
06-07-2011, 18:30
Fine bilder likte spesielt bildene av EC145:)

Polaris
06-07-2011, 21:27
Hvorfor må passasjerene ha på seg offshore-overlevelsesdrakter, mens pilotene ikke har det? Må være bra klamt å sitte i de deilige oransje draktene på en god sommersdag, i en time eller mer :p De ser i det minste ut til å ikke ha "fastlimte" støvler på beina.

Brave
06-07-2011, 22:07
Hvorfor må passasjerene ha på seg offshore-overlevelsesdrakter, mens pilotene ikke har det? Må være bra klamt å sitte i de deilige oransje draktene på en god sommersdag, i en time eller mer :p De ser i det minste ut til å ikke ha "fastlimte" støvler på beina.

Det er et godt spørsmål Polaris, men dette finnes det faktisk regler for. Kort fortalt får man fly offshore i vanlig sommer flightsuit når det er +10 grader eller varmere i sjøen. Pax må likevel bruke de vanlige draktene året rundt og da hjelper det å ha aircondition omord. Forskjellen er at de gjerne har den på 1 time mens vi har våre drakter på en hel arbeidsdag. :)
Draktene vi flyr med i HS i "den kalde årstiden" er tette drakter som er forholdsvis tynne og behaglige. Likevel kan det bli veldig varmt og fuktig når du har den på deg en arbeidsdag som varer opp til 12 timer. Da sier det seg selv at det ville gått på sikkerheten løs om man skulle brukt denne typen drakt i sommermånedene. :)

Twin Otter
06-07-2011, 22:22
Stilige bilder! Synes EC-145 er sinnsykt sexy flyvemaskin.

Fint å se at offshore-flyving ikke bare er Super Puma og Sikorsky.

Vidar
06-07-2011, 23:07
Flotte bilder du serverte oss her!

Fint at du spør,Polaris,så lærer vi litt vi andre og.



Vidar

LN-GBM
07-07-2011, 00:59
LN-OHA må vel kunne kalles et retro-chopper med den logoen på? Finner bilder av den på nett med gammel HS-bemaling, men med ny (CHC) logo. Her er jo den gamle logoen også på plass. Er det retrojet-bølgen som har nådd helikopterverden, eller har det noe å gjøre med at Helikopter Service skulle dukke opp igjen i firmanavnet?

Flotte og varierte blder!

Twin Otter
07-07-2011, 01:13
LN-OHA må vel kunne kalles et retro-chopper med den logoen på? Finner bilder av den på nett med gammel HS-bemaling, men med ny (CHC) logo. Her er jo den gamle logoen også på plass. Er det retrojet-bølgen som har nådd helikopterverden, eller har det noe å gjøre med at Helikopter Service skulle dukke opp igjen i firmanavnet?



Jeg vet det er visse folk her inne på forumet som ikke liker for mye synsing. Men hvis jeg ikke tar helt feil kan det være at denne maskinen aldri har vært malt om til CHC-farger. Men noen må bekrefte. Og jeg synes det er en stilig bemalning jeg.

LN-GBM
07-07-2011, 01:29
Finner bilder av OHA slik:
http://www.airliners.net/photo/CHC-Helicopter-Service/Eurocopter-AS-332L2-Super/1128989/M/
Ikke i komplette farger, men med CHC-logo over HS-logo. Gjør ikke noe for meg om den får fly rundt sånn. Vi får vente til de kyndige våkner så får vi se om de kan forklare logoen, hvis ikke vi allerede har skremt dem bort med overdreven synsing...

Twin Otter
07-07-2011, 02:25
Finner bilder av OHA slik:
http://www.airliners.net/photo/CHC-Helicopter-Service/Eurocopter-AS-332L2-Super/1128989/M/
Ikke i komplette farger, men med CHC-logo over HS-logo. Gjør ikke noe for meg om den får fly rundt sånn. Vi får vente til de kyndige våkner så får vi se om de kan forklare logoen, hvis ikke vi allerede har skremt dem bort med overdreven synsing...

Se der ja. Da ser det jo ut som de har dekorert halen med den gamle logoen gitt. Sier nok ikke nei takk til en HS-retro eller to...

Har nok noe med tibakeføringen av Helikopter Service navnet.

SVG
07-07-2011, 06:21
LN-OHA har bare hatt pålimt CHC logo, der som den gamle logoen var. Men ting som blir klistret på dårlig,ungerlag har en tendens til å løsne. Men her har du i tillegg varmen fra eksosen som løser opp limen. Det er heller ikke så lett å få noe til å henge på, når det er mange nagler som lager luftlommer under klistermerket:D Når klistermerket blir så dårlig, er det bedre å ta av restene !

N-3PB
07-07-2011, 08:58
Pax må likevel bruke de vanlige draktene året rundt og da hjelper det å ha aircondition omord.


Ja det kan du si som flyr passasjerene dine rundt i en "limmo" :p

Super Puma MkI har faktisk et effektivt "air condition" system.......et lite hull i vinduet som kan åpnes!!!

Norwegian15
07-07-2011, 12:57
Takker for hyggeligge kommentarer! :)

Nå lærte jeg noe mer jeg ikke visste ;)

N-3PB
07-07-2011, 14:36
Bildetrådern din sporet jo helt av, men bildene er kjempeflotte!!

Bildene av EC-145 er helt klart mine favoritter!! Vet du hvor den fløy offshore til/fra??

Yngve

Norwegian15
07-07-2011, 15:16
Takk for det du! :)

Husker ikke alle plassene, men de flyr litt forskjellig. Husker en båt de skulle til og den heter Stena Sirita. ;)

Kjetil.L
09-07-2011, 21:32
Den ec-maskinen er vel kanskje ikke sertifisert til å fly lenger ut enn tankerne som ligger og venter på last utenfor solastranden? (noen kilometre ute)
Noen som vet?

rampen
09-07-2011, 22:55
Den flyr heller ikke stort lenger enn til bøyelasterne som ligger utenfor land, en meget god avtale Norcopter har fått til der. Mer info om dette finnes på hjemmesiden, www.norcopter.com