View Full Version : Ny SAS
Gemini kommer med en CRJ 900 i 1:200. Er bestillt hos ezToys (som forøvrig nå gir rabatt ifm. 4/7 ) Har den jo i 1:400. men for oss 1:200 frelste...
Fin nok modell det der, men er det bare meg som irriterer meg over at det er så og si bare SAS som får oppmerksomhet av alle modell produsentene når det gjelder Skandinaviske flyselskap? Enough SAS already
Fin nok modell det der, men er det bare meg som irriterer meg over at det er så og si bare SAS som får oppmerksomhet av alle modell produsentene når det gjelder Skandinaviske flyselskap? Enough SAS already
Helt enig. Savner eks Norway Airlines og Busy Bee i 1:400
Robin882
03-07-2011, 03:33
Det var skikkelig irriterende at det var samme reg på denne som på 1:400 modellen av samme fly... :angry:
Helt enig. Savner eks Norway Airlines og Busy Bee i 1:400
Braathens SAFE, Busy Bee, Widerøe, Norway Airlines, Norwegian, Maersk, Sterling, Con-Air, Linjeflyg, Trans Polar, Norfly, Norving, Norsk Air, Stellar, Mey-Air, Fred Olsen
Jeg er full klar over at mange av disse selskapene er litt obskure eller var ikke på vingene veldig lenge, men det er jaggu nok av nostalgi og diverse flytyper å velge i mellom her.
Historisk sett er det ikke bare SAS som har satt sitt preg på Skandinavisk luftfart. :headbang
Braathens SAFE, Busy Bee, Widerøe, Norway Airlines, Norwegian, Maersk, Sterling, Con-Air, Linjeflyg, Trans Polar, Norfly, Norving, Norsk Air, Stellar, Mey-Air, Fred Olsen
Jeg er full klar over at mange av disse selskapene er litt obskure eller var ikke på vingene veldig lenge, men det er jaggu nok av nostalgi og diverse flytyper å velge i mellom her.
Historisk sett er det ikke bare SAS som har satt sitt preg på Skandinavisk luftfart. :headbang
Helt enig, personligt så jeg gerne Widerøe flåden, Premiar/MyTravel/Thomas Cook og Conair ikke mindst med deres 720B og A300 samt det nu opslugte FlyNordic.
Men når man så ser på alle producenters "New releases" så er det jo bare at være glad for at et skandinavisk flyselskab en gang imellem er repræsenteret, overvægten af nye modeller er jo tydeligt fra Nord Amerikanske selskaber - som i min optik er uinteressante.
God søndag.
SudCaravelle
03-07-2011, 10:56
Er det noen om helst mulighet å få tak i en Maersk B720 i 1:200?
Har gode minner fra denne, og den "mangler" på kontoret.
Har lyst på en Parten Air modell men den får man sikkert ikke tak i lengre.
Noen her inne børde ta kontakt med flymodell produsentene og fåreslå at di børde lage noen av de gamle scandenaviske flyselskapene og de nye scaninaviske flyselskapene.
Helt enig i at savnet av flere nordiske er stort.
Dette har sikkert vært skrevet om tidligere, men hva er det som påvirker produdentene til akkurat Det selskapet, Den flytypen , Den målestokk osv. ? Hvor stort antall må produseres for at det skal bli "butikk" for produsenten ? Kan det produseres et mindre antall med høyere pris ? Hvem påvirker produsentene ? I hvor stor grad blir kundeønsker hørt ? Produsentene får/kjøper vel rettigheter av forex. Boeing. Er det mulig også når flyselskapet ikke opererer lenger ? osv.
Antar at noen har svarene på min søndagsundring.