View Full Version : Tidlig start på Heathrow
Utflyttet
25-06-2011, 20:49
Jeg skal ut å farte litt i august, men har gått på en liten blemme i planleggingen. Det ser ut til at jeg er nødt å starte 0600 fra Heathrow T1. Om man ser bort i fra at det er på grensen til kriminelt tidlig på morgenen, så må jeg da altså sjekke inn litt etter 0500. Dette byr på litt transport-krøll, da det ser ut at de fleste ting ikke står opp så tidlig.
Har noen gode innspill til hoteller og hvilken transport som er mulig på den tiden av døgnet?
-A
Anbefaler deg å finne et hotell via hotwire. Eneste tog som kanskje får deg ut er heathrowexpress. Hvis ikke er det jo taxi og buss.
Utflyttet
25-06-2011, 23:11
Anbefaler deg å finne et hotell via hotwire. Eneste tog som kanskje får deg ut er heathrowexpress. Hvis ikke er det jo taxi og buss.
Poenget var vel at det så ut til å være lite buss langs Bath Road rundt 0430, og flere jeg har snakket med ymter om at å stole på taxi på den tiden er ikke bare trygt.
-A
Det skal du ikke bekymre deg for. Om det ikke er taxi utenfor hotellet, skaffer de det på noen minutter. Bath Road er rimelig travel, så der er det alltid drosjer.
Poenget var vel at det så ut til å være lite buss langs Bath Road rundt 0430, og flere jeg har snakket med ymter om at å stole på taxi på den tiden er ikke bare trygt.
-A
Beklager at man prøvde hjelpe.... :)
Du finner da vel alltids en taxi? Vil tro de er mer stabile ute ved Heathrow enn f.eks her i Islington.
TFL-bussene er gratis og du kan jo sjekke når første går på tfl.gov.uk
Det er jo også Sofitel i Terminal 5 så kan du hoppe på en av transferbussene.
Utflyttet
26-06-2011, 01:16
Beklager at man prøvde hjelpe.... :)
Du finner da vel alltids en taxi? Vil tro de er mer stabile ute ved Heathrow enn f.eks her i Islington.
TFL-bussene er gratis og du kan jo sjekke når første går på tfl.gov.uk
Det er jo også Sofitel i Terminal 5 så kan du hoppe på en av transferbussene.
Det var ikke sånn ment, jeg skrev kansje uklart, men det som bekymret hva hvordan håndtere transport så tidlig, siden noen hadde fortalt meg at taxi kansje ikke var tingen så tidlig.
-A
Få hotellet til å booke en minicab til deg kvelden før. Addison Lee er det største selskapet og de er kjempebra!
Utflyttet
26-06-2011, 01:32
Få hotellet til å booke en minicab til deg kvelden før. Addison Lee er det største selskapet og de er kjempebra!
Notert. Takktakk. :)
-A
Addison Lee er tidligere testet på ukristelige tider, og de leverte.
Tommy777
26-06-2011, 19:04
Sofitel Heathrow med kjapp spasertur?
Sofitel Heathrow med kjapp spasertur?
Sofitel ligger ved T5, og ligger en ganske drøy spasertur unna T1, som han skal fly fra. Derimot, kan han ta Heathrow Express helt gratis fra T5 til T1. Første tog fra T5 ser ut til å gå 05:07, bortsett fra søndager, da det går går 05:04.
Tommy777
27-06-2011, 05:23
Da kan man liksågodt ta inn på Sheraton for rundt 50 pund og ta taxi om morran? Koster 10 pund og kan bestilles
Utflyttet
27-06-2011, 10:09
Valget falt på Holiday Inn og taxi. Kommer med SAS fra Oschlo kvelden før og skal videre med LX 0600 om morgenen, så da satser vi på at alt går bra og at SAS på OSL er hyggelig med å tagge baggasjen over natten på LHR, så slipper jeg se den der.
-A
Valget falt på Holiday Inn og taxi. Kommer med SAS fra Oschlo kvelden før og skal videre med LX 0600 om morgenen, så da satser vi på at alt går bra og at SAS på OSL er hyggelig med å tagge baggasjen over natten på LHR, så slipper jeg se den der.
-A
Spørsmålet er vel også om LHR tillater oppbevaring av bagasje over natten, uansett selskap? Er det ikke noen so har hatt noen utfordinger på det området der tidligere?
Spørsmålet er vel også om LHR tillater oppbevaring av bagasje over natten, uansett selskap? Er det ikke noen so har hatt noen utfordinger på det området der tidligere?
Kommer nok an på om man er i transitt eller forøker å sjekke inn lokalt "Kvelden i forveien", samt hvilken terminal og selskap det er snakk om.
Sist jeg gjorde noe liknende så tok jeg bare hotellshuttle fra hotellet, tror det var Sheraton jeg bodde på da. Tror jeg var eneste "normale" på den shuttle'n, resten av de som var med hadde uniform fra både det ene og det andre flysellskap. De fleste flyplasshoteller er vant med at gjester kommer og går til de rareste tidspunkt, og jeg ble fortalt av betjeningen på hotellet at de satt frem en "fast breakfast" buffet i 3-tiden om natten.
Sist jeg gjorde noe liknende så tok jeg bare hotellshuttle fra hotellet, tror det var Sheraton jeg bodde på da.
Ulempen i dette tilfelle er at Hotel Hopa-en ikke starter før ved 0430-45 tiden fra terminalen, så skal den kjøre runden sin og blir derfor, som opprinnelig poster skriver, litt sen til innsjekk.