PDA

View Full Version : Eneste selskap som ivaretar IATAs "Fast Travel"-mål


FlightDeck
24-06-2011, 09:59
Det ble en pris av dette også, ja.

SAS vinder Fast Travel Award

Som det første flyselskab i verden har SAS (http://www.sas.dk/da/) fået prisen - Fast Travel Award. Strategisk samarbejde mellem SAS og Københavns Lufthavne har banet vejen for prisen.

Fast Travel Award (http://www.iata.org/whatwedo/stb/newsletter/Pages/sas-fast-travel.aspx) uddeles af den internationale luftfartsbranche, IATA, og er en anerkendelse af de mange initiativer, SAS har sat i værk for at gøre det så nemt og hurtigt som muligt for passagerne at komme igennem lufthavnen.

SAS (http://www.sas.dk/da/) er et af verdens førende luftfartsselskaber, når det handler om at tilbyde en komplet kæde af self service-løsninger, som gør kundens rejse gennem lufthavnen hurtig, enkel og smidig.

Passagerer, der rejser med SAS, kan selv tjekke ind (http://www.sas.dk/da/Misc_Container_Page/Service_Links_Container/Check-in/) enten via automat, mobilen eller internettet, lave en ombooking, stå for dokumentkontrol, registrere sig ved boarding og rapportere eventuel forsinket bagage. SAS opfylder dermed alle IATA's krav om at give flypassagerer flere muligheder (http://www.sas.dk/da/Alt-om-rejsen/) for selvbetjening på rejsen.

"Vi er meget glade for at få denne pris. Den bekræfter, at vi er ledende indenfor flybranchen, når det gælder IT-løsninger, som sparer tid for kunden. Vi ved, at tid er en vigtig faktor for vores kunder. Derfor har vi konstant fokus på at finde løsninger, som gør rejsen mere enkel," siger Per Møller Jensen, Vice President Brand, Marketing og EuroBonus.

Samtidig er prisen et stort skulderklap til det strategiske samarbejde mellem Københavns Lufthavne og SAS. Det er Københavns Lufthavn, der har leveret nogle af de selvbetjeningsløsninger, der gør SAS til det eneste luftfartsselskab i verden, der opfylder alle fem IATA-kriterier.

"Vores passagerundersøgelser viser, at passagerer, der benytter selvbetjening, er mere tilfredse end andre, og derfor arbejder vi løbende på at tilbyde flyselskaberne en række selvbetjeningsløsninger, der letter passagerernes vej gennem lufthavnen," siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør, Københavns Lufthavn.

"Uden en fælles vision og et godt og effektivt samarbejde med Københavns Lufthavne indenfor vores strategiske partnerskab, havde dette ikke været muligt. Vi er i fællesskab lykkes med at skabe løsninger, som vi ved passagererne er glade for," siger Per Møller Jensen.

Det er første gang den internationale luftfartsbranche IATA (http://www.iata.org/Pages/default.aspx) uddeler Fast Travel Award.

Yderligere oplysninger:

Per Møller Jensen, Vice President Brand, Marketing og EuroBonus i SAS, +45 32 32 32 90.

Også omtalt her:

På den netop afholdte IATA-kongres i Singapore blev SAS hædret med en såkalt Fast Travel Award. Selskabet var sammen med Københavns Lufthavn det første af IATA´s 230 luftfartsselskaber, der indførte alle fem definerede 'Fast Travel' mål. Snart følger flere selskaber i hælene på SAS.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=48671

Hickok
24-06-2011, 12:55
Synd dette ikke gjelder alle provinsflyplassene til SAS, da. Kan ikke akkurat skryte av noe "Fast Travel" på BGO f.eks.

Uansett, grattis SAS!

dc-8-63
24-06-2011, 12:58
Og det er vel Fast Travel inn i flyet - ikke etter at en har landet, Priority Tags virker jo notorisk aldri....

Dreyer
24-06-2011, 14:56
Priority Tags virker jo notorisk aldri....
Og det er veldig synd, jeg gjør alltid det jeg kan for at priority baggen skal komme sist inn i flymaskinen, og ut først slik at kunden får den service dem har betalt for og har "krav" på.


Uansett, så er det litt moro at SAS skiller seg ut igjen, og får denne prisen.

LN-MOW
24-06-2011, 16:35
Og det er vel Fast Travel inn i flyet - ikke etter at en har landet, Priority Tags virker jo notorisk aldri....

Joooo da - det funket da du sto sammen meg på OSL forrige fredag! :up:

På ATL dagen etter funket det dog ikke ....

orhel
26-06-2011, 10:08
Priority Tags fungerte utmerket mellom OSL og TOS i mars. Håper det virker like bra mellom CPH og OSL i august da jeg har 35 min på meg fra landing til jeg må sjekke inn igjen :P