PDA

View Full Version : Et bilde og en video fra KRS.


Robin882
22-06-2011, 19:04
Var en rask tur innom KRS igår og snappet SAS Norges mektigste:

http://i557.photobucket.com/albums/ss16/robin882v2/LN-RRE1000.png

Bildet er tatt med kompakt-kamera, men prøvte å redigere det litt i Photoshop. Gi gjerne feedback!
Jeg så noe jeg aldri har lagt merke til før, flyet mangler 2 vinduer forran nødutgangene, kan noen si hvorfor?

Video av take off:
http://www.youtube.com/watch?v=UDDjQ_r1gfQ

Stone
22-06-2011, 19:53
Jeg så noe jeg aldri har lagt merke til før, flyet mangler 2 vinduer forran nødutgangene, kan noen si hvorfor?

Dette har vært oppe her før, men jeg kan ikke finne tråden igjen. Så derfor: Der det "mangler" vinduer går det såkalte "riser ducts" det vil si kanaler for airconditioningsystemet fra "mixing chamber" som ligger i rommet bak fremre cargorom opp til hoved-ducta i taket. 737-400/800/900 har fire slike (to på hver side), mens -300/500/600/700 har to, en på hver side.
Hvis du ser på andre bilder av andre 737 vil du lett se det.

Someone
22-06-2011, 19:54
Bare en liten faktafeil: LN-RRE er ikke en -883 ;)

LN-MEH
22-06-2011, 21:02
Dette har vært oppe her før, men jeg kan ikke finne tråden igjen.

Her er den til glede for nye lesere. Fant den i arkivet av en eller annen grunn.
http://forum.flyprat.no/archive/index.php/t-72781.html

LN-GBM
22-06-2011, 22:29
Fint bilde, og det er moro at det er flere som knipser litt på KRS.

I kveld fikk vi forresten besøk av LN-RPO som er en av SAS' albino-800, og dermed ikke like fargerik som ditt eksemplar, men endelig kom den på brikka!

Robin882
22-06-2011, 23:27
Dette har vært oppe her før, men jeg kan ikke finne tråden igjen. Så derfor: Der det "mangler" vinduer går det såkalte "riser ducts" det vil si kanaler for airconditioningsystemet fra "mixing chamber" som ligger i rommet bak fremre cargorom opp til hoved-ducta i taket. 737-400/800/900 har fire slike (to på hver side), mens -300/500/600/700 har to, en på hver side.
Hvis du ser på andre bilder av andre 737 vil du lett se det.

Stemmer! Når du sier det så kan jeg også huske at jeg har lest det før.

Bare en liten faktafeil: LN-RRE er ikke en -883 ;)

Åja, jeg vet ikke. Leste bare at det stod her: http://data.flight24.com/airplanes/ln-rre/

ThePlanespotter1
13-07-2011, 20:39
LN-RRE er en Boeing 737-883

Martin
13-07-2011, 20:46
LN-RRE er en Boeing 737-883

Feil. LN-RRE er en av flere maskiner som opprinnelig ble bestilt av Air Europa, men senere overtatt av SAS (før de var ferdigbygget), og har derfor Air europa sin typebetegnelse. LN-RRE er en 737-85P

http://www.airframes.org/reg/lnrre

ThePlanespotter1
14-07-2011, 16:08
Feil. LN-RRE er en av flere maskiner som opprinnelig ble bestilt av Air Europa, men senere overtatt av SAS (før de var ferdigbygget), og har derfor Air europa sin typebetegnelse. LN-RRE er en 737-85P

http://www.airframes.org/reg/lnrre

Hvordan visste du at den var opprinnelig fra Air Europa?

Hickok
14-07-2011, 16:19
Boeing har en egen kode for de forskjellige kundene http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_customer_codes . Der ser du at 5P er koden til Air Europa, akkurat som 83 er SAS. Med andre ord ville den vært en 737-883 om den opprinnelig var bestillt av SAS.