View Full Version : Stenging av spottertårnet på Sola?
Noen som vet hvilke planer Avinor har på Sola?
Kan se ut som de er i ferd med å gjerde inne spotterplattformen...
They're coming to take you away ha-ha ..
http://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4
Ikke bra, håper det ikke er permanent inngjerding, jeg leter allerede etter andre plasser å spotte.
Kanskje de har planer om å sette opp en bomstasjon for spottere. Det ville vel vært i tråd med planene om bomavgift for kjøring av flypassasjerer til og fra flyplassen, som vi har hørt om. Jeg ville ikke blitt forundret! :)
Det blir ingen bom avgift på.Sola, men prkeringsavgift for samtlige biler som leverer/henter pax på Sola. Dette gjelder ikke taxi og buss foreløbig. Blir plattformen stengt så finnes det nok av andre plasser å ta bilder av flyene :-)
Det blir ingen bom avgift på.Sola, men prkeringsavgift for samtlige biler som leverer/henter pax på Sola. Dette gjelder ikke taxi og buss foreløbig. Blir plattformen stengt så finnes det nok av andre plasser å ta bilder av flyene :-)
Det er da parkeringsavgift på parkeringsplassen ved inngangen allerede?
iamyourboss1
20-06-2011, 23:42
Blir nok stengt ja
For en tid tilbake klatret en full mann opp i tårnet på Sola...noe av responsen var at de skulle sette opp et gjerde, men de har tydeligvis tatt feil "tårn"... . Håper de flytter på spottertårnet til et bedre sted. All ære til dem som i sin tid fikk dette tårnet på plass. har vært mye fint å sett derifra....uten å få gjerdet i linsa...
iamyourboss1
21-06-2011, 00:26
20.6.11 Trist syn. Se selv. Tatt fra Sola. Avinor ble spurt, sa plassen skulle stenge.
iamyourboss1
21-06-2011, 00:28
Noen som kan foresten fortelle meg hvordan jeg får bildene i orginal størrelse fra Photo bucket?
ENGM 911
21-06-2011, 00:39
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88137
Hva er det som skjer? Var jo snakk om å utvide den, men nå gjerdes den inne? Noen som vet hvorfor? Må vel være mulig å flytte den?
Og hvorfor er det ingen ifra NSFF som sier noe om dette her ?
sirpjalle
21-06-2011, 11:14
Hmmmm.... Dette likte jeg dårlig. Sitter med en følelse at aktiviteten på Sola kan komme til å blir redsuert som en konsekvens av dette. Håper jeg tar feil dog.
Twin Otter
21-06-2011, 11:18
Utrolig rart å gjerde inn plattformen hvis man vil stenge den. Hadde det ikke vært mer logisk å rive hele greia da?
Plattformen dør, og NSFF har gått i hi
Fellowship
21-06-2011, 12:32
Dette er det ingen som har kontaktet NSFF om. Det er Avinor selv om eier og disponerer plattformen.
Eneste som nytter er å ta tak i saken på egen hånd
Her er svaret jeg fikk idag
I forbindelse med utbygging av garasjen for nye brannbiler, må vi ha et tilbud til crew og ambulansepersonell.
Det vil vi etablere i den gamle undervisningsbrakka. Det blir da adkomst fra apron, slik at gjerde må flyttes og gå inntil bygget.
Spottertårnet blir flyttet nordover til marka foran brakkerigg v/ hovedredningssentralen. Vi vi i den anledning forsøke i første omgang å legge ned to betongfundamenter, slik at plattformen kan utvides.
Vi er klar over at det ikke er så populært, men vi har rett og slett for liten plass i området her.
Over ferien begynner arbeidet med ombygging av sikringsbygget, så det gjør ikke saken bedre.
Twin Otter
21-06-2011, 12:46
I forbindelse med utbygging av garasjen for nye brannbiler, må vi ha et tilbud til crew og ambulansepersonell.
Det vil vi etablere i den gamle undervisningsbrakka. Det blir da adkomst fra apron, slik at gjerde må flyttes og gå inntil bygget.
Spottertårnet blir flyttet nordover til marka foran brakkerigg v/ hovedredningssentralen. Vi vi i den anledning forsøke i første omgang å legge ned to betongfundamenter, slik at plattformen kan utvides.
Vi er klar over at det ikke er så populært, men vi har rett og slett for liten plass i området her.
Over ferien begynner arbeidet med ombygging av sikringsbygget, så det gjør ikke saken bedre.
Bra innsats Lennart. Da ser det ut som det ordner seg for oss spottere også.
Er jo synd den må flyttes. Den hadde jo mer eller mindre perfekt plassering. Man kunne få touchdownbilder på 18, taxing til 18, når flyene taxet av etter landing på 36 og takeoff på 36.
Hvordan blir det da med parkering?
Og hvorfor er det ingen ifra NSFF som sier noe om dette her ?
NSFF er ikke synske. Noen må si ifra ..... :rolleyes:
Burde vært en liste over dem som er med i styret/gruppen i NSFF.
For meg er de fleste ukjent, bortsett ifra Jan Kåre
Burde vært en liste over dem som er med i styret/gruppen i NSFF.
For meg er de fleste ukjent, bortsett ifra Jan Kåre
Hva med faktisk å gå inn på siden deres og se?
http://www.flyspotter.net/index.php?page=extensions
Lett å finne en email addresse man kan kontakte her
Takker for hjelpen
Den linken har jeg ALDRI sett.
Enkelte her inne tar alt som en selvfølge at alle vet alt
Den linken har jeg ALDRI sett.
Enkelte her inne tar alt som en selvfølge at alle vet alt
Vel, da har du ikke giddet å gå inn på hjemmesidene deres
Vel, da har du ikke giddet å gå inn på hjemmesidene deres
Hvordan kunne jeg vite at de hadde hjemmeside ?
Det er veldig vanlig å ha det, og det må da kunne være mulig å faktisk prøve Google før man klager over at de ikke kan kontaktes.
Jeg er ikke medlem av NSFF, men det tok meg 15 sekunder å finne kontaktdetaljer!
jameson82
21-06-2011, 16:13
Om du er medlem (noe jeg syns er en forutsetning for å klage på foreningens arbeide) så står adressa til hjemme-siden tydlig med blå skrift på betalingsblanketten du har fått i posten de siste dagene..
ENGM 911
21-06-2011, 16:24
Sendte en sms til O`Store i foreningen. Han var ikke tilgjengelig pr. nu pga reise men ser på dette ved hjemkomst.
Hei,
Håper du har fått svar på det du lurte på.
Ha en fortsatt fin dag!
Med vennlig hilsen
driftsleder PBR
Avinor AS
Er det midlertidig, eller permanent?
Er bare ''stolpene'' oppe, eller er selve nettet og oppe?
Hvis de flytter den nordover, blir får vi vel litt bedre touchdown-bilder?
Hvis de flytter den nordover, blir får vi vel litt bedre touchdown-bilder?
Kun når det landes på RWY 18...
Airbus 330
22-06-2011, 22:51
Plattformen dør, og NSFF har gått i hi
Hei Lennart.
Selv om jeg er leder i NSFF, så kan jeg ikke sitte å sjekke her inne 24/7, men er innom hver dag.
Jeg har vært på Paris Air Show siden søndag, kom hjem inatt og med travel jobbdag idag så har jeg ikke fått lest før nå. Vi i styret har faktisk en jobb som også vil ha oss ;)
Fikk ikke vite om dette før igår ettermiddag da jeg fikk en sms om saken.
Ifølge tidligere svar her, så flyttes plattformen til ett nytt sted permanent da Avinor Sola trenger mere plass. Dette må vi alle respektere og det er jo bra at de også legger ting klart for at den nå vil bli utvidet.
Vi i NSFF vil ta kontakt med vår kontakt ved Avinor Sola og høre hva som skjer videre.
Sånn, da har du fått vite hvorfor jeg ikke kunne fått svart deg med engang.
Det er alltid en grunn, og JA jeg fikk noen flotte A380 bilder i Paris :colgate:
Er det enda mulig å komme inn til den?
andreas97sas
22-06-2011, 23:39
Noen som har en god plass om de lander på 36 ?
Hva med hangaren borte ved "flyet" som brannvesenet bruker til og øve på?
Noen som har en god plass om de lander på 36 ?
Du kan jo prøve her: http://kart.gulesider.no/m/aUOYM
andreas97sas
24-06-2011, 00:05
BSSW: Flott plass. Den ble testa ut i dag :)=
hvordan ble bildene fra den spotterplassen andreas?
Du kan jo prøve her: http://kart.gulesider.no/m/aUOYM
Eller bort ved fallskjermklubben.
http://maps.google.no/maps/ms?hl=no&gl=no&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=115413788173406640594.00047ba0e24164381509c
Liten guide.
Fellowship
24-06-2011, 22:17
Jeg har i dag på vegne av styret i NSFF hatt en prat på telefon med ledelsen av Avinors driftsavdeling på Sola lufthavn, både for å få informasjon om saksgangen, og for å stille spørsmål på vegne av oss flyentusiaster og spottere.
De bekrefter det som tidligere er skrevet, at dette handler om å gjøre om den tidligere undervisningsbrakka til et lokale til disposisjon som hvile- og pauserom inkl toaletter for GA-flygere og annet personell fra rød sone. Dette er en gruppe som hittil har måttet benytte lokalene til Brann og Redning på Sola, og omdisponeringen av brakka vil gi langt bedre forhold for begge parter.
Dette gjør det nødvendig å flytte gjerdet slik at inngangen til brakka blir fra rød sone.
Dermed sier det seg selv at plattformen må flyttes, og jeg mener Avinor skal ha honnør både fordi de satte opp plattformen i første omgang, og ikke minst fordi de i dagens situasjon med behov for å omstille bruk av lokaler, likevel vil ta vare på spottermiljøet ved å gi plattformen en ny lokalisering. De vil også fundamentere slik at det gir muligheter til å utvide plattformen.
Den nye lokaliseringen vil gi god sikt både til landinger fra nord, og til de som svinger av på A1 etter landing fra sør. Man mister det fine utkikkspunktet mot terminalen, men får likevel en fin mulighet til å slippe å måtte ta landingsbilder gjennom gjerdet.
Det er rikelig med plass til å parkere i noenlunde avstand fra det nye stedet på den gamle betongen som ligger der ved siden av veien fra tyskernes dager, og denne plassen er inntil videre ikke avgiftsbelagt.
På spørsmål om når flyttingen vil skje, er svaret ”i løpet av neste uke”.
Med vennlig hilsen
Ole Johan Beck
styremedlem i NSFF
Er jeg den eneste som faktisk er i det hele tatt litt optimistisk på dette?
Twin Otter
25-06-2011, 00:42
Jeg syns heller ikke dette er så galt Egenes. Kan vel ligge an til gode taxebilder og fine landinger på bane 18...
Ja, er liksom det. Og når man i tillegg vet at Avinor faktisk bryr seg om oss. Nei da kan jeg ikke klage!
Fra den nye plassen til plattformen så vil 2 stk lys stolper så i veien for landingsbilder pårwy 18.
Du skal sikte godt om disse stolpene skal ungås å få med på bilde.
Jeg liker dagens plassering bedre.
Der er det mye bedre oversikt over "hele" flyplassen enn på andre siden av cargo.
MEN når det er sagt så er det at Avinor i det hele har satt opp en plattform for oss MEGET snilt gjort, kudos!
Må si meg enig med BSSW.
Syns det er gode nyheter at Avinor bryr seg om oss som er over middels intressert i fly og fotografering. :)
Jeg var der igår kveld i 22 tia å kan fortelle at gjerdet hadde ikke kommet opp på det tidspunkt, jeg skal ut igjen om ca 1 time og kan oppdatere litt når jeg kommer hjem igjen.
Ha en fortsatt fin helg alle sammen :)
Pr. kl. 10:30 idag så mangler fortsatt gjerdet.
sorry at eg starta opp en tråd , da eg trodde ingen har starta opp.. så.. her har eg bilde av oppsettning av gjerde..
Håper me kan fortsatt bruker spotterplassen etter gjerden er ferdigstilt..
Twin Otter
03-07-2011, 21:07
Hele spotterplatformen skal flyttes til plenen nedforbi Hovedredningssentralen. Der er det murt opp et fundament der plattformen (hvis jeg har forstått det riktig) skal settes opp.
Hele spotterplatformen skal flyttes til plenen nedforbi Hovedredningssentralen. Der er det murt opp et fundament der plattformen (hvis jeg har forstått det riktig) skal settes opp.
Du har helt rett, Twin Otter.
Nå bør vi vel vente på forandringer om tårnet før noen skriver mer her.
men utsikten fra den nye plassen blir dårligere enn før. Sutrer ikke, er bare fakta. Godt det finnes andre plasser rundt om for å knipse bilder av metall-rør med vinger på....
Twin Otter
03-07-2011, 23:20
Ja, den nye plasseringen blir nok ikke helt optimal med oversikt over terminalen og landinger på 36. Men vi skal være glad for at vi har en platform der den settes opp. Men ja, det er fint vi har alternative spotteplasser også. Hadde ikke vært dumt med en plattform til. F.eks borte ved fallskjermklubben.
Svingte innom plattformen nå i kveld og kan si at den ikke lengre står ved lufthavnvakten, men mellom cargo og gamle DY-hangaren. Men trappen ligger fremdeles borte ved vakta, så har man planer om å bestige plattformen slik den er nå ville jeg tatt med meg gardintrapp eller kort stige :p
Det ser ut til at den kommer til å bli dobbelt så stor som før, da det er laget fundament til det der den står nå.
Jeg tror den nye plassen har mulighet for å bli en bedre samlingsplass en hvor den sto før.
Et bilde tatt ikveld.
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/Photo060711232254HDR.jpg
Twin Otter
07-07-2011, 00:42
Ja, jeg tror nok det kan bli mer folk på plattformen der en det har vært tidligere. En pølsebu hadde vært fint. Kanskje den for eksempel vært oppe noen timer på lørdager og søndager?
Mat finnes det på andre siden av flyplassen. Er du sulten mens du spotter. Så ta turen til MÆF i Solakrossen. Verdens beste kebab, hos en utrolig hyggelig fyr.
Twin Otter
07-07-2011, 01:19
Mat finnes det på andre siden av flyplassen. Er du sulten mens du spotter. Så ta turen til MÆF i Solakrossen. Verdens beste kebab, hos en utrolig hyggelig fyr.
Ja, jeg vet om alternativene. Tenkte bare slenge ut en løs kommentar. Hvis det blir mye trafikk av skuelystne så hadde det sikkert vært noen som kunne tenke seg en pølse.
Når det er sagt, hvorfor ikke bygge en "Flyvergrill" ala CPH mens man først er i gang? Det er jo litt areal på området der. :stir
Fra der plattformen står nå så er det mulig å se bort til Statoil, som ligger rett over for den tidligere BTS-hangaren (DY-hangaren nå).
Det er fort gjort å gå bort dit og tilbake igjen... ;)
Twin Otter
07-07-2011, 02:22
Fra der plattformen står nå så er det mulig å se bort til Statoil, som ligger rett over for den tidligere BTS-hangaren (DY-hangaren nå).
Det er fort gjort å gå bort dit og tilbake igjen... ;)
Jaja, jeg vet det! Skulle bare være morsom. Tar med matpakke jeg.
Men pølsebod kommer nok etterhvert....
Snart på tide å skifte navn på denne tråden til Åpning av NY spotter-plattform på Sola;)
Idag er plattformen åpnet , med trapp på
Legger ut 3 bilder som viser utsikten ifra tårnet
http://i988.photobucket.com/albums/af3/Planerimes/IMG_0714.jpg
http://i988.photobucket.com/albums/af3/Planerimes/IMG_0719.jpg
http://i988.photobucket.com/albums/af3/Planerimes/IMG_0720.jpg
Parkering bør skje med bruk av innsiden av hodet. Er ingen oppmerking ennå.
Ang parkering, hva med det området mot Statoilen på den gamle betongen?
Er sikkert der som er best å parkere ja :)
Blir sikkert et moro syn for de som kjører på hovedveien når plattformen er fullpakket av en gjeng med gærninger for å se på et fly... :p
Hadde vært bra om plattformen ble dobbelt så stor som den var før.
Hadde vært bra om plattformen ble dobbelt så stor som den var før.
Det ser ut som den blir større ja :lol:
Idag er plattformen åpnet , med trapp på
Legger ut 3 bilder som viser utsikten ifra tårnet
Var et svipptur innom tidligere i kveld og "testet" ut plattformen (det var da jeg traff deg i rundkjøringen etterpå).
Utsikten var litt bedre enn jeg hadde forventet, men synes fremdeles at den gamle plasseringen var bedre.
Kanskje Avionor er snille og lager en plattform til i syd... :hi2:hi2 :cool:
Twin Otter
07-07-2011, 22:16
Var et svipptur innom tidligere i kveld og "testet" ut plattformen (det var da jeg traff deg i rundkjøringen etterpå).
Utsikten var litt bedre enn jeg hadde forventet, men synes fremdeles at den gamle plasseringen var bedre.
Kanskje Avionor er snille og lager en plattform til i syd... :hi2:hi2 :cool:
Og pølsebu der også! :stir :hi2
Ang parkering, hva med det området mot Statoilen på den gamle betongen?
Nuvel - den brukes til kjørevei, samt at flere av de der semitrailerne/vogntogene fra ymse fraktselskaper bruker den betongen når de hviler, venter på tur, osv. Er ikke sikkert det blir så populært om det blir "spredt" biler der - men en noenlunde ordnet parkering som "får plass til alle", samt fremdeles holder betongen åpen for gjennomgangstrafikk går nok bra..
Avinor har sagt de skal sette opp et skilt hvor det kan parkeres.
Twin Otter
05-08-2011, 08:15
Hvordan går det med pølsebua?
Jeg tok dette bildet rett etter kl. 13, lørdag 30. juli. Noen som kjenner seg igjen kanskje?
Skulle rekke et fly så hadde dessverre ikke tid til klatre opp selv og hilse på.
http://www.edelman.no/albums/Ymse-fly-pa-ymse-flyplasser/Stavanger/CIMG2230.JPG
Lurer på når ska plattformen utvides ?
Du er ikke den eneste som lurer på det.
Nå er det april 2012. Noen som vet hva som skjer videre med sola platformen ? Når skal den utvides ?
Det begynner å bli oftere fult der oppe.. noen måtte stå på trappa.
ThePlanespotter1
10-04-2012, 00:03
Det begynner å bli oftere fult der oppe.. noen måtte stå på trappa.
Steike! Men den er jo ikke så stor da...
Man kunne jo kanskje lagd et selv om hvis plattformen ikke blir utvidet over tid? :D
Twin Otter
10-04-2012, 11:43
Jeg hørte vel rykter om at plattformen skal rives igjen. Visstnok skal det henge sammen med de pågående byggearbeidene i området. Veien på utsiden av gjerdet har jo blitt flyttet. Og ryktene sier videre at det området plattformen står på skal gjøres om til ramp/flyparkering.
putzmeister
10-04-2012, 15:32
Nå har vel NSFF bevilget midler til utvidelsen av plattformen... Skal brukerne bygge eller ventes det på noe annet?? Avklar dette med NSFF, de har oversikten med hva som foregår.
Til info så er styret i NSFF nå i gang og sjekker litt rundt hva som skjer.
Vi kommer tilbake med info så snart vi vet noe mer.
S
Og ryktene sier videre at det området plattformen står på skal gjøres om til ramp/flyparkering.
Ser det som lite sannsynlig....
En gang i fremtiden er det tiltenkt tarmac ja, men trudde ikke det skulle skje allerede nå.
Twin Otter
11-04-2012, 23:09
Ser det som lite sannsynlig....
Hvorfor ellers har de lagt om veien til Frakt og Hovedvakten?
En gang i fremtiden er det tiltenkt tarmac ja, men trudde ikke det skulle skje allerede nå.
Vel, vi får se og forstår jeg ledelsen i NSFF rett så vil de ta en kikk på dette også.
Twin Otter
13-04-2012, 19:07
Var en kjapp tur nedom spotterplattformen nå i ettermiddag og kunne se at TS Stangeland Entrepenør har begynt å sette ut en del utstyr i området i umiddelbar nærhet til plattformen i tillegg til en haug med skilt som sikkert skal plasseres ut.
Så jeg håper innstending at noen i NSFF tar en prat med Avinor og hører hva som er på gang. Dersom plattformen må vekk håper jeg inderlig at den ikke rives, men at den flyttes til en annen passende plassering!
De graver på hovedvegen forbi HRS, og lager omkjøring. Slapp av folkens :) Men om dere fotograferer nå, så har dere ca 1000 biler i timen fordi dere. God anledning til å promotere hobbyen...
Har nå skrevet en mail til Avinor for å finne utav dette,
Rart at de i NSFF ikke har tatt grep ennå. Svakt
Airbus 330
14-04-2012, 10:44
Har nå skrevet en mail til Avinor for å finne utav dette,
Rart at de i NSFF ikke har tatt grep ennå. Svakt
Det er MYE du ikke vet om Lennart om hva NSFF jobber med, men jeg kan love deg det at vi er på saken med vår kontaktmann i Avinor Sola.
Vi kommer med mere info så fort vi har noe.
"Kunngjøring av omkjøringsvei:
I forbindelse med anleggsarbeid på flyplassvegen RV 509 ved Stavanger Lufthavn sola vil det bli tilrettelagt en omkjøringsvei mellom avkjørsel lengst nord og avkjørsel ved Statoil stasjonen.
Omkjøringsvei må brukes i perioden fredag 13.4 kl. 15.00 t.o.m mandag 16.4 kl. 06.00. Omkjøringsvei blir skiltet godt og det vil ta ca 1-2 minutter ekstra for bilister avhengig av trafikk.
Hilsen
Avinor AS"
Lennart, så lenge du ikke gidder å betale de 200 kr det koster å være medlem av NSFF, så hvorfor orker du å kritisere jobben de gjør?
Har nå skrevet en mail til Avinor for å finne utav dette
Hva med å lese gjennom min post rett oppføre, så hadde du fått svar...
"Kunngjøring av omkjøringsvei:
I forbindelse med anleggsarbeid på flyplassvegen RV 509 ved Stavanger Lufthavn sola vil det bli tilrettelagt en omkjøringsvei mellom avkjørsel lengst nord og avkjørsel ved Statoil stasjonen.
Omkjøringsvei må brukes i perioden fredag 13.4 kl. 15.00 t.o.m mandag 16.4 kl. 06.00. Omkjøringsvei blir skiltet godt og det vil ta ca 1-2 minutter ekstra for bilister avhengig av trafikk.
Hilsen
Avinor AS"
Lennart, så lenge du ikke gidder å betale de 200 kr det koster å være medlem av NSFF, så hvorfor orker du å kritisere jobben de gjør?
Det svaret der gir ingen svar på fremtiden for plattformen
Har ikke fått giro på innbetaling til NSFF for 2012
Det er MYE du ikke vet om Lennart om hva NSFF jobber med, men jeg kan love deg det at vi er på saken med vår kontaktmann i Avinor Sola.
Vi kommer med mere info så fort vi har noe.
Da får vi bare vente å se når noe skjer, om det i det hele tatt skjer noe.
Synes ting går tregt angående dette
Det er ingenting som går fort når man jobber med myndigheter. La forbundet ta seg av dette. En forening har langt større tyngde enn en privatperson.
Det svaret der gir ingen svar på fremtiden for plattformen
Plattformen skal stå der den står :) Det eneste de driver på med der nede er å lager en omkjøringsvei. Jeg vett ikke hvilke rykter Twin-Otter har hørt, men noen flyoppstillingsplass er flere år unna.
Svar ifra Avinor idag , mandag
Vi har ingen planer om og fjerne plattformen slik den er satt opp nå.
Skulle det bli utbygging mellom fraktterminalen og hangaren på P13 kan det bli endring , men det kjenner jeg ikke til.
Det er ingenting som går fort når man jobber med myndigheter. La forbundet ta seg av dette. En forening har langt større tyngde enn en privatperson.
Det hjelper med mine kontakter også. En forening kan bruke lang tid for å få fingen ut :headbang
Twin Otter
16-04-2012, 15:28
Skulle det bli utbygging mellom fraktterminalen og hangaren på P13 kan det bli endring , men det kjenner jeg ikke til.
Veldig bra Lennart. Da kan vi jo bare slappe av i forhold til plattformen. Men heldigvis har vi mange andre fine plasser vi kan spotte også.
Airbus 330
16-04-2012, 21:03
Plattformen skal stå der den står :) Det eneste de driver på med der nede er å lager en omkjøringsvei. Jeg vett ikke hvilke rykter Twin-Otter har hørt, men noen flyoppstillingsplass er flere år unna.
Det hjelper med mine kontakter også. En forening kan bruke lang tid for å få fingen ut :headbang
Som du ser, så er det samme som som Sebastian fikk også.
Vi minner om at Sebastian Roxman er NSFF sin representant ved Sola. :)
baselutvann
16-04-2012, 23:31
Kan du ikke starte din egen forening lennart? sånn mtp at du er så misfornøyd med nsff.
NSFF gjør en utmerkende jobb for oss spottere. Settes stor pris på!