PDA

View Full Version : Hvilke mellomlandinger har WF932?


Fnate
13-06-2011, 23:05
Reiser på Norge Rundt billett i sommer og har WF932 fra Tromsø til Vadsø. Er det noen som har oversikt over hvilke steder den mellomlander? Klarer ikke finne det på wideroe.no. Har jo valgt den fordi den virker som sjefsmelkeruta.

Twin Otter
13-06-2011, 23:11
6 eller 7?

gustavf
13-06-2011, 23:21
Reiser på Norge Rundt billett i sommer og har WF932 fra Tromsø til Vadsø. Er det noen som har oversikt over hvilke steder den mellomlander? Klarer ikke finne det på wideroe.no. Har jo valgt den fordi den virker som sjefsmelkeruta.

I følge "er flyet i rute" for TOS på wideroe.no, så gikk WF932 til Sørkjosen - Hammerfest - Mehamn - Berlevåg - Båtsfjord - Vadsø 6 minutter før tida i dag.

Fnate
13-06-2011, 23:26
I følge "er flyet i rute" for TOS på wideroe.no, så gikk WF932 til Sørkjosen - Hammerfest - Mehamn - Berlevåg - Båtsfjord - Vadsø 6 minutter før tida i dag.

Ah, tusen takk. Den funksjonen tenkte jeg ikke på. Morro å vite på et vis.

Redcap
14-06-2011, 00:01
Har jo valgt den fordi den virker som sjefsmelkeruta.

Skal du ha mest melk for rutepengene dine så er WF930 den rette. TOS HAA HFT HVG BVG BJF VAW VDS KKN. Eneste ulempen er at den har avgang kl 06:00.

Polaris
14-06-2011, 00:05
Honningsvåg? Er det nytt for året? Vi dro ikke innom Honningsvåg på WF930 i fjor. Jeg vurderte WF932 i tillegg til WF930, men pga dårlig vær valgte jeg i stedet T/R TOS-LKL-TOS.

FlightDeck
14-06-2011, 03:30
Skal du ha mest melk for rutepengene dine så er WF930 den rette. TOS HAA HFT HVG BVG BJF VAW VDS KKN. Eneste ulempen er at den har avgang kl 06:00.

Hahah ... Er det noen normale mennesker (altså unntatt oss) som velger slike ruter? Om de skal fra Tromsø til Kirkenes, altså.

Polaris
14-06-2011, 03:45
Hahah ... Er det noen normale mennesker (altså unntatt oss) som velger slike ruter? Om de skal fra Tromsø til Kirkenes, altså.

Tja, det er jo en grunn til at den går 06:00. Jeg vil tro det er en del som bruker den som commuter-rute, både mellom hvert stoppested og evt med en eller flere mellomlandinger. Bedre med ei "gjennomgående" rute enn ett-og-ett fly som flyr mellom hver av destinasjonene .) Det var gjevn flyt med folk inn og ut hele tiden da jeg og Olav dro, ca rett etter fellesferien (eller var det midt i? Starten av august? :p )

Redcap
14-06-2011, 09:36
Honningsvåg? Er det nytt for året? Vi dro ikke innom Honningsvåg på WF930 i fjor. Jeg vurderte WF932 i tillegg til WF930, men pga dårlig vær valgte jeg i stedet T/R TOS-LKL-TOS.

uups, ikke HVG.

Redcap
14-06-2011, 09:42
Hahah ... Er det noen normale mennesker (altså unntatt oss) som velger slike ruter? Om de skal fra Tromsø til Kirkenes, altså.

Nei, egentlig ikke. Det hender noen har fått dette booket av reisebyrået, eller at det eventuellt er lagt ut noen billige billetter. Jeg vil si at fire timer i en DH1 er iltt i lengste laget, selv for en entusiast som meg.

Ruta er en morgenrute fra TOS til HAA+HFT, og en internrute for Finnmark. Når den nærmer seg KKN blir det en materute for SAS sin rute fra KKN til OSL.

SK384
14-06-2011, 10:23
Når jeg bodde i Finnmark benyttet jeg meg av WF930 en rekke ganger. Tok den stort sett fra Hammerfest til enten Vadsø eller Kirkenes. Skal en fra Alta til og østover var dette stort sett eneste fornuftige forbindelsen. Fin tur å ta WF langs Finnmarkskysten. Kan anbefales. Skrev en liten tripreport fra ene turen en gang.

http://www.scanair.no/finnmark/index.htm