PDA

View Full Version : Open jaw. Evt. andre alternativer


Twin Otter
13-06-2011, 14:50
Hei, driver og planlegger en liten tur, helgen 14-16 oktober. Planen er å gjøre alvor av drømmen å fly 767 og nytt flyselskap BA og besøke LHR igjen.

Først var tanken å fly LHR-ARN eller motsatt med BA780 eller 781. Og finne en open-jaw løsning SVG-LHR og ARN-SVG. Men nå sitter jeg på en gjennomgående enveis bilett med BA. Mellom FRA-LHR-ARN som inkluderer to flighter med 767:

11:20 14 Oct
11:55 14 Oct
Frankfurt
Heathrow (London)
BA0903
British Airways
Euro Traveller

13:50 14 Oct
17:20 14 Oct
Heathrow (London)
Arlanda (Stockholm)
BA0780
British Airways
Euro Traveller

Vurderer å booke denne nå og så lete etter alternativer for SVG-FRA og ARN-SVG. Hvor stor er mulighetene til å få en rimelig open-jaw løsning SVG-FRA, ARN-SVG?

Hvor lenge bør jeg kunne vente for å finne bedre tilbud på en open-jaw svg-fra, arn-svg?

Discus
13-06-2011, 15:06
H
Hvor lenge bør jeg kunne vente for å finne bedre tilbud på en open-jaw svg-fra, arn-svg?

Bedre tilbud enn hva?

Hvorfor surre med OpenJaw når SAS selger enveisbilletter til gunstige priser? SVG-FRA 912 kr. ARN-SVG er det jo også flust med muligheter til rundt 800 kroner. Alternativt SVG-FRA-SVG rundt 1100 kroner med LH og så kaste returen.

Mjolnir
13-06-2011, 16:39
Skyways selger ganske billige billetter på direkteruta ARN-SVG. Ingen avganger lørdag og søndag etter det jeg kan se, men hvis du kan reise motsatt vei burde det være aktuelt. Ellers er det vel SAS, Norwegian og City Airline som er aktuelle på den ruta.

Twin Otter
13-06-2011, 23:23
Skjedd ting i løpet av dagen.

Det ble British Airways, FRA-LHR-ARN som nevnt i første post. Men på lørdagen. Kjøpte tur/retur SVG-FRA med LH. Til rett under 800. Kaster returen tenker jeg. Litt dumt at morgenavgangen SVG-FRA ikke var tilgjengelig til laveste pris. Så da reiser jeg på fredagen i stedet.

Aerofil som jeg er booket rom på Jumbo Stay på Arlanda til lørdags natta. Det var jo ikke så alt for dyrt heller.

Så det som gjenstår er:

- Hotellovernatting i/på FRA.
- Hjemreise ARN-SVG på Søndagen.



Skyways selger ganske billige billetter på direkteruta ARN-SVG. Ingen avganger lørdag og søndag etter det jeg kan se, men hvis du kan reise motsatt vei burde det være aktuelt. Ellers er det vel SAS, Norwegian og City Airline som er aktuelle på den ruta.

Så på Skyways. Men je, de flyr ikke på lørdag og søndag. Og to netter vekke holder egentlig. Så jeg dropper det. Avventer litt. Håper litt på en god pris via RIX med BT eller med SK.

Discus
14-06-2011, 19:18
Aerofil som jeg er booket rom på Jumbo Stay på Arlanda til lørdags natta.

Da forventer vi en (trip-)report fra Jumboen :old

Twin Otter
15-06-2011, 13:26
Da forventer vi en (trip-)report fra Jumboen :old

Kommer sikkert en triprapport ja.

Angående hotell på FRA så endte jeg opp med å bestille et rom på InterCity Hotel Frankfurt Airport. Ligger et stykke unna terminalen. Men det er gratis shuttlebuss ved ankomst så det skal nok gå greit.

Bestilte hos våre venner i Widerøe og måtte betale 527.- kroner for natta. Ble litt frem og tilbake om de serverte frokost eller ikke. Fant ut med å sende en mail at de kunne lage en "spesialpris" med frokost inkludert. Men det var mulig å kjøpe frokost til 22 euro på selve oppholdet. Så jeg avsto fra å bestille frokost. Synes 22 euro i grunn er litt mye for en hotellfrokost. Så det ender muligens opp med at jeg tar frokosten på flyplassen i stedet.

Foreløpig program for helgeturen blir da som følger:

14/10: SVG-FRA, LH875, Embraer 190

Overnatting: Intercity Hotel Frankfurt Airport

15/10: FRA-LHR. BA903, Boeing 767-300
15/10: LHR-ARN, BA780, Boeing 767-300

Overnatting: Jumbo Stay, Boeing 747

Bestilling av hjemreise fra ARN til SVG den 16.10 gjenstår. Spørsmålet er hvor lenge jeg skal gidde å vente på å kjøpe den. Mulighetene er vel mange her også.

Får ikke mulighet til å booke ARN-RIX-SVG hos BT. Prisene hos SAS ser greie ut. ARN-OSL-SVG ser billigst ut. Men det hadde vært kjekt å flydd ARN-CPH-SVG for å få en tur i MD80 igjen eller en A321. What to do?

Twin Otter
16-06-2011, 19:10
Ringen er sluttet. Ble SK hjem via OSL på Søndagen... Betalte 800.- for den billetten via Widerøe.

16/10: ARN-OSL, SK495, Boeing 737-600
16/10: OSL-SVG, SK4035, Boeing 737-800.

Så det blir den turen. :) Blir vel trip-rapport da håper jeg.

Interessant routing:

http://www.gcmap.com/map?P=svg-fra,+fra-lhr,+lhr-arn,+arn-osl,+osl-svg&MS=wls&MR=120&MX=720x360&PM=

Twin Otter
09-10-2011, 05:17
Tilbake til dette med å kjøpe tur-retur billett og kaste returen. (Lufthansa t/r Frankfurt).

Er det mulig å endre på returflighten til en senere dato? Regner med at man må betale et gebyr da. Hvor stort kan dette være? Og er det begrensninger for hvor langt ut i tid jeg kan flytte returen?

Discus
09-10-2011, 09:54
Er det mulig å endre på returflighten til en senere dato? Regner med at man må betale et gebyr da. Hvor stort kan dette være? Og er det begrensninger for hvor langt ut i tid jeg kan flytte returen?

Alt er avhengig av reglene for bookingklassen du har kjøpt i, dvs. ikke noe generelt svar ifht. endringsmulighet, pris og gyldighet. Uansett kan man ikke flytte billetten mer enn ca. et år frem i tid.

Twin Otter
21-10-2011, 20:52
Har altså plass mellom FRA og SVG i kveld. Men får ikke brukt den. Gjør det noe at jeg ikke gir beskjed om at jeg ikke kommer? Det blir altså no show fra min side. Første gang jeg gjør det med vilje.

Har forsøkt å kansellere bookingen min på nett. Men fikk det ikke til.

FlightDeck
21-10-2011, 21:40
Har altså plass mellom FRA og SVG i kveld. Men får ikke brukt den. Gjør det noe at jeg ikke gir beskjed om at jeg ikke kommer? Det blir altså no show fra min side. Første gang jeg gjør det med vilje.

Har forsøkt å kansellere bookingen min på nett. Men fikk det ikke til.

Hvorfor skulle det gjøre noe? Det er no-shows på omtrent alle flyvninger. Så lenge du ikke er sjekket inn byr det ikke på noen problemer for flyselskapet. Bare synd at Lufthansa har et så stort gebyr for å betale tilbake skatter og avgifter at man som regel går i minus om man skal be om det ...

Twin Otter
21-10-2011, 21:46
Hvorfor skulle det gjøre noe? Det er no-shows på omtrent alle flyvninger. Så lenge du ikke er sjekket inn byr det ikke på noen problemer for flyselskapet. Bare synd at Lufthansa har et så stort gebyr for å betale tilbake skatter og avgifter at man som regel går i minus om man skal be om det ...

Ah. Greit da slapper jeg bare av for det. Utreisen fikk jeg jo brukt.

Twin Otter
22-10-2011, 00:00
Ganske glad for at jeg ikke sitter på FRA og venter på et to timer forsinket fly i kveld.

Twin Otter
22-10-2011, 08:49
Jammen ble ikke flyet innstilt også.

23:40 Frankfurt LH878 Lufthansa - Innstilt

Fint at jeg ikke valgte å ta fri i går for å dra på dagstur til Frankfurt. Da hadde jeg hatt problemer med å komme meg på jobb nå i morges.

FlightDeck
22-10-2011, 10:44
Da kan du jo prøve å få billetten refundert likevel ;)

Twin Otter
22-10-2011, 11:00
Ah. I see.

Faktisk var det min andre flight som Miles & More kunde. (Den første var ned til FRA for en uke siden). Så jeg får ikke logget meg inn fordi jeg ikke har mottatt mitt ordinære miles and more medlemsnummer og pinkode.

The Miles & More service card number you have entered is a temporary member card. These cards do not have a PIN. You will receive your PIN by mail as soon as you have accrued one mile with one of our Miles & More airline partners.

Jeg får vel M&M poeng for utreisen uansett?

FlightDeck
22-10-2011, 14:53
Ah. I see.

Faktisk var det min andre flight som Miles & More kunde. (Den første var ned til FRA for en uke siden). Så jeg får ikke logget meg inn fordi jeg ikke har mottatt mitt ordinære miles and more medlemsnummer og pinkode.



Jeg får vel M&M poeng for utreisen uansett?

Du får poeng for alle gjennomførte flyvninger gitt at de er i en bookingklasse som gir poeng. Du kan se på ombordstigningskortet om flyvningen er registrert.

Doll
22-10-2011, 14:54
Ja det får du, de dumper somregel inn på konto en dag eller to etter reisen. :)

Twin Otter
22-10-2011, 15:50
Du får poeng for alle gjennomførte flyvninger gitt at de er i en bookingklasse som gir poeng. Du kan se på ombordstigningskortet om flyvningen er registrert.

Ja, jeg skrev inn M&M nummeret da jeg sjekket inn.

Ja det får du, de dumper somregel inn på konto en dag eller to etter reisen. :)

Kommer nok poeing og m&m-kort i postkassen min etterhvert da.