View Full Version : Brüssel-tråden
Hvor lang tid må man beregne fra EU-komplekset til flyplassen sånn ved halvsekstiden om ettermiddagen? Og hvor langt unna sentrum ligger dette?
ATC-flyradar
09-06-2011, 08:13
Hvor lang tid må man beregne fra EU-komplekset til flyplassen sånn ved halvsekstiden om ettermiddagen? Og hvor langt unna sentrum ligger dette?
KØ på A1 fra sentrum til også BRU - tipper at bil bruker omlag 30-25 minutter + eventuel kø. EU komplexet består av mange bygninger midt i selve by kjernen.
Jan
Boeing_fan
09-06-2011, 09:18
Den enkelste måten er vel å bruke Tog/Metro.
For informasjon om tider og ruter, se her: http://www.b-rail.be/main/E/
Chriscross
09-06-2011, 10:16
Og hvor langt unna sentrum ligger dette?
Snakker du om EU-komplekset mener jeg 10-15 min. Var iallfall ikke noe problem å gå med håndbagasje fra sentralstasjonen til RadissonBlu ved Eu-komplekset.
Er EU-parlamentet det er snakk om. Men kjørte sikkert og valgte 20:00 flighten til SN hjem, hvilket bør holde plenty når det jeg skal på skal være ferdig 17:30.
Endte også opp med å bo på Sheraton, så bør være grei skuring å komme meg derfra til parlamentet.
Ned med SAS i Y+ så får vel prøve en trip report
Twin Otter
10-06-2011, 21:26
Men kjørte sikkert og valgte 20:00 flighten til SN hjem, hvilket bør holde plenty når det jeg skal på skal være ferdig 20:00.
Hørtes ikke plenty ut for meg. Trykkfeil?
Hørtes ikke plenty ut for meg. Trykkfeil?
Ja trykkfeil, mente 17:30
Chriscross
06-06-2014, 22:39
Noen som kan anbefale en restaurant, gjerne med uteservering i Brussel for neste helg. Vi skal bo på Le Meridien. Dresskode bør ikke være stivere enn "smart casual". Kjærestetur. Vet det er en "spisegate" i byen, men vil gjerne bestille et bord på forhånd et sted hvor maten er god.
Vegasbaby
07-06-2014, 10:00
Du har fått med deg at Le meridien gikk konkurs og stengte igår? Sjekk starwood-forumet på flyertalk!
Chriscross
07-06-2014, 17:23
Du har fått med deg at Le meridien gikk konkurs og stengte igår? Sjekk starwood-forumet på flyertalk!
Fått det med meg nå...
Ouch! Håper du har det betalt med kredittkort og får ordnet opp.
Chriscross
07-06-2014, 18:00
Ouch! Håper du har det betalt med kredittkort og får ordnet opp.
Prisen var pre-paid, men som regel blir ikke kredittkortet belastet før jeg sjekker inn på Starwood hoteller. Snakket med Starwood og de jobber med alternativer. Bare så kjipt at Sheraton er så slitent. Kan få både Sheraton til 80 Euro og Aloft for 62 Euro, så ingen stor krise foreløpig.
Tenkte ikke en gang på at Amex kanskje tar støyten, gjelder denne regelen fortsatt? Og gjelder den for hoteller?
Se nå at på spg.com er roomrate endret til 2 Euro pr natt og reservatsjon er gjort kansellerbar frem til 13. juni.
Da er spørsmålet hvilke andre hoteller anbefales i Brussel? Ser Hilton ikke har lounge. Noen med erfaring fra hiltonAntwerpen, noen sa dette er en fin by.
Mitt tips er å holde deg unna Belgia, det er et guffent, møkkete, stinkende roteland. Har ikke noe hyggelig å si om det landet.
Jeg jobber der, så jeg har erfaring.
Reis til Brugge eller Gent, så blir det så fint, så!