View Full Version : THAIs nye F/C/Y-class på A380
Her er en video som viser TG sitt nye interiør på de kommende A380. Synd det er 6-7 år for seint, men fortsatt en forbedring fra nåværende produktER!
http://www.youtube.com/watch?v=O6Us4r02JRk
THAI A380-800 presentation. Showing the interior of THAI A380's Royal First class, Royal Silk class and Economy class. The first THAI's A380 will be delivered on august 2012...
Her er en video som viser TG sitt nye interiør på de kommende A380....
Hei, takk for video...grei presentasjon av Thai sine kommende A380 dette her...
Ser jo veldig bra ut for First & Bizpax, er dog litt mer skeptisk til "bare" 32` pitch i Y....:drunk:.. selv om selve setet har blitt noe bredere, som i og for seg er en forbedring vil jeg si.
.... Synd det er 6-7 år for seint, men fortsatt en forbedring fra nåværende produktER!
Enig, dette er synd...
Fin video. Business class kabinen så jo veldig bra ut.
La imidlertid merke til at de skrev at man skulle kunne bruke mobiltelefon. Sms var eget punkt, så det handlet helt klart om snakking. Ser ikke veldig frem til det på langturer altså.
Når får TG levert sin første A380 og er det offentliggjort hvilken rute(r) den skal gå?
SudCaravelle
05-06-2011, 12:43
Fin video. Business class kabinen så jo veldig bra ut.
La imidlertid merke til at de skrev at man skulle kunne bruke mobiltelefon. Sms var eget punkt, så det handlet helt klart om snakking. Ser ikke veldig frem til det på langturer altså.
Ser poenget ditt - men vil dette bli så mye mer irriterende enn vanlig tale? Regner med at høye "morsomme" ringetoner vil folk stort sett også droppe.
Ser poenget ditt - men vil dette bli så mye mer irriterende enn vanlig tale? Regner med at høye "morsomme" ringetoner vil folk stort sett også droppe.
Det kommer vel litt an på. I Business og First er det ikke sikkert det behøver å bli så ille. Men i Economy tror jeg ikke det blir så trivelig. En annen ting er at folk har en tendens til å snakke ganske mye høyere i mobilen. Det merker man godt når folk sitter i setene og ringer under boarding.
SudCaravelle
05-06-2011, 12:56
Det kommer vel litt an på. I Business og First er det ikke sikkert det behøver å bli så ille. Men i Economy tror jeg ikke det blir så trivelig. En annen ting er at folk har en tendens til å snakke ganske mye høyere i mobilen. Det merker man godt når folk sitter i setene og ringer under boarding.
Enig - pluss at man bli jo veldig nysgjerrig på hva den i andre enden sier? ;)
Er egentlig ikke noe begeistret for den nye layouten i business. Hvis den blir slik den er fremstilt i videoen blir mye av det "intime" borte, ettersom kabinen er såpass stor. Det de må gjøre er å sette inn noen skillevegger. Liker heller ikke patenten på bordet. Alså det at det bare hengsles opp etter veggen ser billig ut. Men det er min mening. Også litt usikker på plassen mellom de to midterste setene. Ser ut til at de er veldig nærme hverandre.
Kommer det med å snakke i mobiltelefon ombord til å bli noe stort egentlig? Minuttprisene blir vel ganske høye.
Oluf Air
05-06-2011, 16:20
Når får TG levert sin første A380 og er det offentliggjort hvilken rute(r) den skal gå?
Lurer også på dette!
Når får TG levert sin første A380 og er det offentliggjort hvilken rute(r) den skal gå?
Hvis jeg ikke husker feil blir de første levert august 2012 og skal brukes på BKK-LHR.
LHR/FRA/ZRH/CDG og NRT er oplagte
Hilsen Ole
LHR/FRA/ZRH/CDG og NRT er oplagte
Hilsen Ole
CPH burde vel også være oplagt, hvis lufthavnen havde faciliteter til at modtage A380 - OG hvis de kunne sælge F-billetter fra Skandinavien...
Dag Viking
05-06-2011, 22:37
LHR/FRA/ZRH/CDG og NRT er oplagte
Hilsen Ole
Tja, ZRH har kun en daglig med 346 i dag. Hadde den hatt behov for noe større hadde den fått 744. CDG har 10 ukentlig med 77W, kanskje den daglige blir erstattet med 388, evt øker de den til 2xdaglig med mindre materiell.
NRT kan godt få en rundtur med 380, i dag flyr de flere typer materiell (77W, 772 og 744) pluss 345 til HND.
Tipper LHR, så FRA, så kan det bli en av destinasjonene der volum er mer interessant enn to daglige frekvenser (low yield).
Forøvrig ser interiøret greit ut, suiter som 77W og staggered business som Swiss og All Nippon.
Bizflyer
05-06-2011, 23:01
Jeg leste på Flyertalk at noen hevdet at når TG nå skal oppgradere de nyeste 747-400 maskinene (de som brukes på ARN/CPH) vil det bli med de samme C og F setene som brukes på deres nye 388.
Noen som vet noe mer her??
BF:cool2
Dag Viking
05-06-2011, 23:25
Jeg leste på Flyertalk at noen hevdet at når TG nå skal oppgradere de nyeste 747-400 maskinene (de som brukes på ARN/CPH) vil det bli med de samme C og F setene som brukes på deres nye 388.
Noen som vet noe mer her??
BF:cool2
Det er det som står ja, og da skal de flyene over på mer lukrative ruter. CPH/ARN kan forvente å få fly med F/C som i dag går på LHR/FRA/MUC osv, dersom de fremdeles går med 747 i 2012-2013.
Bizflyer
05-06-2011, 23:38
Det er det som står ja, og da skal de flyene over på mer lukrative ruter. CPH/ARN kan forvente å få fly med F/C som i dag går på LHR/FRA/MUC osv, dersom de fremdeles går med 747 i 2012-2013.
Siden det ikke er noe marked for F fra CPH/ARN, kan vi vel forvente at de bytter ut 747 med 777 på disse rutene vil jeg tro. Det betyr dessverre slutt for Premium Economy med Thai. Jeg tviler vel på at TG vil opprettholde dette tilbudet på bare 2 ruter.
BF:cool2
Har de ikke dette tilbudet på langrutene til USA også, da?
Bizflyer
06-06-2011, 10:38
Har de ikke dette tilbudet på langrutene til USA også, da?
De hadde det når de fløy BKK-LAX/JFK fra BKK, men de la vel ned JFK ruta. Det var på deres A345 de hadde en liten seksjon med Premium Eco, men setene var jo av en mye simplere art en den de har på 744, så det er nesten ikke sammenlignbart.
TG satt jo i starten inn A345 på ruta til OSL, og da solgte de jo Prem Eco seter så lenge det varte!
BF:cool2
Hej.
Nu har Thai Airways offentliggjort kabinkonfiguration för bolagets sex Airbus A380-800.
Det blir totalt 507 stolar med fördelning 12F, 60C och 435Y.
F& C på övervåningen.
Enligt Thais CEO blir London och Frankfurt framtida A380 destinationer i Europa.
Vilka fler destinationer tror ni TG kan komma att flyga A380 till?
http://www.youtube.com/watch?v=O6Us4r02JRk&feature=player_embedded
http://www.ausbt.com.au/thai-airways-our-1st-class-a380-passengers-don-t-want-suites?utm_source=internal&utm_medium=flipper&utm_campaign=home-flipper
De søkte om og få fly til osl det er ikke helt klart ennå men det ser låvende ut. :)
Hmm, skal nok overleve på biz her også ja ^_^
MountainDew
18-07-2011, 18:28
London og Frankfurt er 4 fly så da er det bare 2 igjen :)
Jag är övertygad om att SYD/MEL också kommer och bli A380.
Tyvärr tror jag premium resandet är för lågt för att TG flyga A380 till ARN/CPH/OSL.
OSL tror jag stannar 772ER under flera år framöver och ARN/CPH gissar jag kommer vara 777-300ER destinationer inom 2-3 år.
Lekkert dette :)
Underlig at eco ikke har wifi , eller om det bare ikke kom frem.
Dag Viking
18-07-2011, 18:37
Siden det var svensk logo til tråden, så er vel ARN en selvskrevet destinasjon? :p
Ellers tipper jeg på HKG,NRT og CDG i tillegg til LHR og FRA. Kanskje LAX, selv om det er langt. A380 burde klare grei last begge veier. NRT og HKG passer fint å slinge inn mellom turer til Europa. En rute til Europa krever mer enn en maskin, så mange destinasjoner med A380 blir det ikke.
Tyvärr tror jag premium resandet är för lågt för att TG flyga A380 till ARN/CPH/OSL.
OSL tror jag stannar 772ER under flera år framöver och ARN/CPH gissar jag kommer vara 777-300ER destinationer inom 2-3 år.
Det blir interessant å se hvordan konfigurasjonen til TG77W blir. Kanskje de får en high-density og en high yield konfig?
772ER har forøvrig 94% av kapasiteten til dagens 77W(9W), så det er premium-trafikk og cargo som er avgjørende for hvilken maskin som går hvor, og ikke antall seter.
TG sin konfig for 77W er ennå ikke kjent, men den blir nok omtrent som 77W(9W) og 346.
Jag är övertygad om att SYD/MEL också kommer och bli A380.
Hvis SYD har behov for større fly, hvorfor har de kun 346 i dag, og ikke 744 eller flere frekvenser?
MEL har kun 2-klasse, rart hvis de går over til 3-klasse og rett på A380.
Australia har liten tidsforskjell i forhold til Bangkok, så det er lett å legge flere frekvenser utover dagen uten å få problem med slot osv. Det samme gjelder ikke Europa. Både LHR, FRA og CDG har i dag avganger rundt 12 på dagen og midnatt, det er omtrent det eneste som fungerer bra. Australia har ikke det samme problemet, og dermed tror jeg de fleste A380 kommer til å gå til Europa i fremtiden. High yield vil ha flere avganger, ikke større fly.
NRT er stensikker A380 destination for TG. Det er jeg helt sikker på...Det samme gælder nok Australien, altså SYD/MEL.
I Europa vil CDG/FRA og LHR have først prioritet, men CPH/ARN nok kommer i anden række.
Iøvrigt synes jeg hellere TG skulle indsætte 2 X daglig B777-300 på ARN og CPH istedet for A380. OSL 2 x daglig B777-200, så hænger alt sikkert fint sammen
Hilsen Ole
I Europa vil CDG/FRA og LHR have først prioritet, men CPH/ARN nok kommer i anden række.
Hilsen Ole
Tror nok man kan glemme CPH og ARN. Med kun 6 maskiner, vil det ikke være nok kapasitet til å sette inn A380 på CPH og ARN, for ikke å snakke om at flyplassene ikke er klare til å ta deb imot i regulær rutetrafikk. Er det behov for mer kapasitet så vil man heller øke frekvensen som man ser på CPH i vinter med BKK-CPH-HKT-BKK ruten
TG har sedan länge 777-300 med 49C och 339Y, dessa används även på interkont...bla har de använts till Australien och Aten(ATH) Jag tror BKK-ATH är världen längsta non-stop 777-300 linje.
Vissa av TGs nyligen beställda 777-300ER kommer troligen få en liknande konfig...dvs 380-390 stolar i två klass utförande. Dessa kommer med mycket stor sannolikhet flygas till ARN/CPH.
Är det någon här som vet om ARN var TGs första destination i Europa?
Som jag förstått det har Thai Airways flugit till ARN sedan början av 1970-talet
TG har sedan länge 777-300 med 49C och 339Y, dessa används även på interkont...bla har de använts till Australien och Aten(ATH) Jag tror BKK-ATH är världen längsta non-stop 777-300 linje.
Vissa av TGs nyligen beställda 777-300ER kommer troligen få en liknande konfig...dvs 380-390 stolar i två klass utförande. Dessa kommer med mycket stor sannolikhet flygas till ARN/CPH.
Är det någon här som vet om ARN var TGs första destination i Europa?
Som jag förstått det har Thai Airways flugit till ARN sedan början av 1970-talet
Om det stemmer er nok Farmer her på forumet en god del eldre enn det han gir seg ut for - han var nemlig med og åpnet TG's rute til Stockholm som en av Thai's første ansatte på Arlanda (det måtte en nordmann til for å dra den ruten i gang ;-) )
Dag Viking
18-07-2011, 21:27
CPH var først i Europa, 1972.
Stilrent og strøkent dette ja, fineste 380`n så langt når den komme i drift :-)
Boeing_fan
18-07-2011, 23:22
De søkte om og få fly til osl det er ikke helt klart ennå men det ser låvende ut. :)
Haha, det ser lovende ut for Thai med A380 på OSL? :lol:
Er vel bare å glemme OSL for Airbus 380 som sagt. Er vel Airbus 345 og Boeing 772 det blir fremover.
Veldig bra. likte spesielt godt Biz løsningen :) å 23 tommer på first class er jo heller ikke galt.
Ska bli spännande att se på TGs nyligen beställda 777-300ER får samma typ av stolar & IFE i F, C & Y som A380.
Demobiliseringsplan for TG
6 stk B747-400 perioder: 2012-2013
4 stk A340-500 perioder:2012-2013
6 stk A340-600 perioder:2015-2017
13 stk A300-600 perioder:2011-2015
9 stk B737-400 perioder: 2014-2015
5 stk B777-300ER når leietid er slutt i 2015
2 stk B777-200 perioder: 2017
3 stk A330-300 perioder:2017
2 stk ATR-72
http://www.prachachat.net/news_detail.php?newsid=1310389395&grpid=03&catid=&subcatid=
I følge http://www.vornesitzen.de/index.php?item=Thai_Airways_Bald_fliegt_der_A380_n ach_Frankfurt skal alle 6 A380 brukes på Europaruter
Thai Airways erwartet die Auslieferung ihrer ersten drei Airbus A380 ab August 2012. Thai-President Piyasvasti Amranand sagte gegenüber airliners.de auf der Aircraft Interiors Expo in Hamburg, seine Airline werde mit den neuen Maschinen zunächst die Verbindung zwischen Bangkok und London bedienen. Bereits zum Oktober plane Thai dann auch, den A380 auf der Frankfurt-Route einzusetzen. Thai erwarte die restlichen drei Maschinen bis Ende 2013. Alle sechs A380 sollen dann im Europa-Verkehr eingesetzt werden.
Flying-news
07-08-2011, 03:45
Så da blir det altså LHR i starten, etterfulgt av FRA, slik som mange trodde. Alle A380ene settes inn på Europaruter, men hva kan være grunnen til at de ikke vil vil røpe den siste destinasjonen(e)? Det står jo bare at de siste maskinene leveres i slutten av 2013... uansett, regner man to maskiner pr rute blir det bare 3 380-ruter. Da blir vel CDG den siste, slik som også mange andre har nevnt, regner jeg med.
Hej.
Svenska businessclass.se har fått äran att prova Thai Airways nya F i A380.
Det blir 12 F stolar i TG A380 på övre däck.
Fulllständigt reportage med bilder hittar ni på
www.businessclass.se
Noen som vet når Thai har tenkt å bytte til A380 i ruteprogrammet? Har søkt på billetter fra LHR/FRA til BKK utover høsten og ingen ser ut til å være satt opp med A380 enn så lenge.
Har lyst å fly A380 i F/C og er spent på hvordan tilgjengeligheten på award seats kommer til å bli.
Noen som vet når Thai har tenkt å bytte til A380 i ruteprogrammet? Har søkt på billetter fra LHR/FRA til BKK utover høsten og ingen ser ut til å være satt opp med A380 enn så lenge.
Har lyst å fly A380 i F/C og er spent på hvordan tilgjengeligheten på award seats kommer til å bli.
Denne linken kan være til hjelp:
http://airlineroute.net/2012/04/21/tg-380-w12/
THAI Airbus A380 Operational Routes as of*21APR12
2nd Update at 0315GMT 22APR12
THAI on Saturday (21APR12) has further updated planned Airbus A380 operation, due to enter service in Winter 2012/13 season. Latest update sees A380 entering service to Hong Kong and Singapore for 6 weeks, starting 28OCT12. TG will then operate A380 aircraft to Frankfurt, Tokyo Narita and Paris CDG.
Det jeg har lest er at LHR ikke vil få besøk av A380 med det første. Den første europeiske destinasjonen blir FRA etterfulgt av CDG.
Selv bestilt UA MP TG 380 i F til BKK med forbindelse til SYD mars 2013. Venner har bestilt feb til BKK med DM. Dette var en måned siden og drøssevis av plasser. Søk på UA award... Egentlig ikke nødvendig å bruke KVS ...
Ser prisene i first t/r HK er rimelig lave. Frister med en "bråtur" i okt/nov eller deromkring for å teste :-)
Dag Viking
28-06-2012, 15:11
Planlagte 380-ruter kommende vinter
http://airlineroute.net/2012/06/28/tg-w12update3/
Airbus A380
THAI over the weekend has gradually updated its reservation system to reflect its planned Airbus A380 operation, including:
Bangkok – Hong Kong TG600/601 28OCT12 – 14DEC12
Bangkok – Singapore TG409/410 28OCT12 – 14DEC12
Bangkok – Frankfurt TG920/921 eff 15DEC12
Bangkok – Tokyo Narita TG676/677 eff 16JAN13
Bangkok – Paris CDG eff 15FEB13