View Full Version : I kveld kommer 9H-ABR til OSL
Kommer som KM099.....
http://www.airliners.net/photos/small/0/7/7/924770.jpg
Håper det er en annen farge
Ja, det trengs.. for det er veldig mye TD på de maskinene som liksom skal være i drift idag.. :wow:
nei kjosern sa at griegen skulle spares til 767'en kommer over Jul:biggrin
Da dukker det opp noen bilder snart?
Den er akuratt lik KKR for øyeblikket.. altså rød å hvit.. uten "logo" iflge kilder :biggrin
norwegian gjør meg bare mer og mer stolt. makan til flyselskap. Se hva de har fått til, hvor agressive de er og hvilke muligheter de ser! Og dette på kun 3 år!!!
Man kan si hva man vil og de som er skeptiske kan fortsette med å være det, men med den fokusen på det norske markedet tror jeg NAS fortere enn noen tror tar igjen SAS!!!!!!! Norwegian viser innteresse og belønner reisende, og det har SAS mye å lære av. jeg blir stolt når jeg ser et norwegian fly, og dette er bare begynnelsen!!!!
Norge har fått en nasjonalt fly selskap som satser på Norge! Og det var f.... meg på tide!
sail4fun
05-11-2005, 05:31
Originally posted by MartinL
norwegian gjør meg bare mer og mer stolt. makan til flyselskap. Se hva de har fått til, hvor agressive de er og hvilke muligheter de ser! Og dette på kun 3 år!!!
Man kan si hva man vil og de som er skeptiske kan fortsette med å være det, men med den fokusen på det norske markedet tror jeg NAS fortere enn noen tror tar igjen SAS!!!!!!! Norwegian viser innteresse og belønner reisende, og det har SAS mye å lære av. jeg blir stolt når jeg ser et norwegian fly, og dette er bare begynnelsen!!!!
Norge har fått en nasjonalt fly selskap som satser på Norge! Og det var f.... meg på tide!
Ja bevares....
Det er vel først når selskapet levere + i årsregnskapet at man kan si de faktisk har fått det til ?
Tøvete å si at det endelig er noen som tørr å satse på Norge, Hallo Wakeup...
Norwegian gjør mye bra - veldig mye bra!!! Men du kan ikke være særlig gammel når man sier at SAS ikke gjør noe bra for Norge... Så svart hvitt er ikke flybransjen - ei heller i Norge!
Man må regne med at alle liknende selskaper vil gå i minus så lenge man ekspanderer på denne måten, så det er jo forsåvidt greit. :up:
Hei:)
Martinl har noen poeng i det han skriver.
For det første har SK aldri markedsført seg som "folkets flyselskap" i Norge eller Skandinavia forøvrig. De har vært "The Business Man's Airline" og det har de heller aldri lagt skjul på.
Det er markedsutviklingen som har tvunget frem de store og dramatiske endringene i SK. Intet annet. Hadde de fått velge ville de mer enn gjerne forsatt i samme stil med dyr organisasjon, null fleksibilitet og melking av en monopolsituasjon. Men hvis de gjør det i dagens situasjon så vil det bety kroken på døra.
Norwegian derimot kom inn som frisk pust i et SK dominert marked. Braathens hadde det gamle stemplet som "folkets flyselskap". Husker de gode gamle dagene med "endelig fredag" hos BU med burgere og rødvin. Det var kjempekos og fly :up:
WF var distriktenes arbeidshest.
Nå er DY i ferd med å bli folkets flyselskap av den enkle grunn at de tilbyr folk et rimelig innenriksnett og ikke minst andre byer enn Oslo direkte forbindelser til populære europeiske storbyer og ferieområder. De har åpnet nye ruter og satset der SK aldri har villet innrømme at det er et marked. Dette setter folk pris på. De er den lille som slåss med den store.
SK har endelig forstått at man må spille på lag med sine passasjerer men det har vært tungt å svelge i SAS systemet.
Originally posted by MD11
For det første har SK aldri markedsført seg som "folkets flyselskap" i Norge eller Skandinavia forøvrig. De har vært "The Business Man's Airline" og det har de heller aldri lagt skjul på.
Det er markedsutviklingen som har tvunget frem de store og dramatiske endringene i SK. Intet annet. Hadde de fått velge ville de mer enn gjerne forsatt i samme stil med dyr organisasjon, null fleksibilitet og melking av en monopolsituasjon. Men hvis de gjør det i dagens situasjon så vil det bety kroken på døra.
Norwegian derimot kom inn som frisk pust i et SK dominert marked. Braathens hadde det gamle stemplet som "folkets flyselskap". Husker de gode gamle dagene med "endelig fredag" hos BU med burgere og rødvin. Det var kjempekos og fly :up:
Nå er DY i ferd med å bli folkets flyselskap av den enkle grunn at de tilbyr folk et rimelig innenriksnett og ikke minst andre byer enn Oslo direkte forbindelser til populære europeiske storbyer og ferieområder. De har åpnet nye ruter og satset der SK aldri har villet innrømme at det er et marked. Dette setter folk pris på. De er den lille som slåss med den store.
SK har endelig forstått at man må spille på lag med sine passasjerer men det har vært tungt å svelge i SAS systemet.
Ja det er hva jeg mener også. Jeg synes Ikke SAS har vist særlig interesse for å satse fra Norge og de endringene som har blitt gjort har stort sett bare vært ett svar på hva andre selskaper gjør. Norwegian gjør det stikk motsatte og tørr og satse!
Husker de gode gamle dagene med "endelig fredag" hos BU med burgere og rødvin. Det var kjempekos og fly :up:
.. og naa som CK gaar tilbake til WF, kanskje han skulle se paa dette konseptet og 'ta en Horizon' - som de tenkte paa da han jobbet der sist .... :up:
Men naa er vi jo veldig langt fra topic ...
Jeg vil ha burgere hos WF:cheers:
Kan varmes i ovnene på Q400:thumbup
Hva med mikrobryggeri-oel ... ? :cheers:
ENGM RAMP
05-11-2005, 17:29
Følger jeg ikke med i timene her inne i det hele tatt? :zzz
CK, skal du tilbake til mitt gamle grønne WF ?:D
Du maa begynne aa lese God Morgen-traadene .. det er der de store nyhetene kommer!
Om ti aar skal jeg utgi alle God Morgen-traadene i bokform .. de er vel kanskje Norges foerste blogger?
Norwegian er ikke på vei til å bli folkets flyselskap - de er folkets flyselskap. men å glemme 60 års historie sier mest om alderen til de som skriver...;)
ENGM RAMP
05-11-2005, 17:43
Følger deg glatt på den ja EB....
Jeg har selv vokst opp i WF, gjennom far som sjefsflyger & standardiseringssjef på den deilige flotte Twin Otter'n, og begynte selv der som 18 åring, om 8 mnd'r passerer jeg jaggu meg 18 år i luftfarten !
Og WF har en spesiell plass i mitt hjerte, og jaggu meg kom ikke min lillebror gjennom første nåløyet i går og passerte opptaksprøvene dems......
Gleder meg til å sitte på klapp (igjen) om en stund på Finnmarka, i skikkelig ruskevær....
Mmmm, nothin' like it
:nor :devot:
Rampen, det ser ut som CK synes det var litt for dyrt å kjøre Volvoen i kollektivfeltet mellom Sandvika og Oksenøyveien - spesielt rett før avkjøringen til Blommenholm og rett før Høvik var dyr :cool2
Nei fra spøk til revolver, og siden CK selv har sendt flere her på forumet en mail og mellom linjene latt det komme frem at det er endringer i grønn retning - og da som rutesjef - kommersielle ruter. Håper med dette at jeg ikke blir diskvalifisert fra å legge til hans fjerde business card i samlingen min.
Nå er det bare å sette i gang å ønske seg nye kommersielle destinasjoner. :love
Originally posted by EB
Norwegian er ikke på vei til å bli folkets flyselskap - de er folkets flyselskap. men å glemme 60 års historie sier mest om alderen til de som skriver...;)
Historien er klar den, SAS var the Business Man's Airline. Det er ikke dermed sagt at SK ikke har gjort noe godt for Norge!! Det har jeg aldri påstått. SK har vært banebrytende på mange områder.
Men tidene forandrer seg EB , det skal vi alle være glade for:up:
SAS var vel nesten 40 år når de ble The businessmans Airline... Før det var de blant annet det første selskap i verden som serverte mat på turistklasse...
Originally posted by LN-KGL
Rampen, det ser ut som CK synes det var litt for dyrt å kjøre Volvoen i kollektivfeltet mellom Sandvika og Oksenøyveien - spesielt rett før avkjøringen til Blommenholm og rett før Høvik var dyr :cool2
Nei fra spøk til revolver, og siden CK selv har sendt flere her på forumet en mail og mellom linjene latt det komme frem at det er endringer i grønn retning - og da som rutesjef - kommersielle ruter. Håper med dette at jeg ikke blir diskvalifisert fra å legge til hans fjerde business card i samlingen min.
Nå er det bare å sette i gang å ønske seg nye kommersielle destinasjoner. :love
Blir det ekspansjon fra Torp? Til f. eks Bodø?
sail4fun
05-11-2005, 19:18
Originally posted by MartinL
Ja det er hva jeg mener også. Jeg synes Ikke SAS har vist særlig interesse for å satse fra Norge og de endringene som har blitt gjort har stort sett bare vært ett svar på hva andre selskaper gjør. Norwegian gjør det stikk motsatte og tørr og satse!
Og de sørger videre for å sikre Svenske arbeidsplasser i kabinen, ja de satser stor i Norge .... RealNorwegians ....:mol
vi kan jo titte noen år tilbake å minne om sit. da SAS kjøpte opp Braathens.
ja da var det satsning fra norge da. jo det var tider. Det var en voldsom økning i produksjon kan jeg huske. Vi fikk flere direkteruter slik at mindre trafikk gikk gjennom københavn og husker jeg ikke feil gikk prisene voldsomt ned.
En annen ting vi heller ikke må glemme er jo at SAS har brukt mye tid på å drive med flåteplanlegging slik vi ser i dag. Innkjøp av long haul fly viser jo at SAS virkelig har inkludert Norge i sin tankegang.:up:
Jo da SAS har sikkert gjort mye bra opp igjennom årene men jeg tar min alder i betrakning, 25 år og viser til hva jeg føler av denne perrioden. SAS var jo ett felles skandinavisk flyselskap og selvfølgelig krever jo det at man effektiviserer driften utfra det. Men jeg synes ikke det har bidratt til at Norge har fått en del av SAS slik Finnair er for Finnene. Jeg sier IKKE at SAS har gjort noe feil, men jeg sier ENDELIG at vi har fått et selskap som fokuserer KUN på det Norske markedet. Det er i alle fall ikke mitt inntrykk etter min alder å regne!
Bra oppsummert MartinL - aldersmessig!
but back to topic? Har rød trynet landet i Norge?
Tydeligvis ..... :p
Originally posted by Thomas
Den er akuratt lik KKR for øyeblikket.. altså rød å hvit.. uten "logo" iflge kilder :biggrin
Og nå er den IKKE like -KKR lenger.. da denne har fått nye dekaler!