PDA

View Full Version : OSL-lounge åpen for alle (inkl. Solia charter)

SQ 777
01-06-2011, 17:54
I Aftenposten i dag, på reiselivssidene, står det at Solia nå vil
tilby OSLounge og fasttrack for kr. 395 pr. pax for sine charterreiser!!

Hickok
01-06-2011, 18:33
I Aftenposten i dag, på reiselivssidene, står det at Solia nå vil
tilby OSLounge og fasttrack for kr. 395 pr. pax for sine charterreiser!!

Jeg trodde det ikke var kapasitet til flere i Fast Track. Det var i hvert fall argumentet mot at SAS kunne tilby dette på norsk innland.

Fnate
01-06-2011, 18:37
Jeg trodde det ikke var kapasitet til flere i Fast Track. Det var i hvert fall argumentet mot at SAS kunne tilby dette på norsk innland.

Får håpe de har åpnet en egen ekstra Fast Track da. Ellers blir den ikke særlig "Fast" etterhvert.

SQ 777
01-06-2011, 18:43
Tror svært få av charterfolket vil betale kr 395 for en halvtime eller time i loungen....:8: Mor, far og to barn kr. 1.580 ( antar at det ikke er barnepris ? )

view
09-06-2011, 12:55
Det kan virke som de har sin egen fasttrack ut fra beskrivelsen:

"Solias Fast track ligger midt mellom de to vanlige sikkerhetskontrollene, og her slipper du å stå i lang kø."

Ser ikke for meg at det blir det helt store salget av dette her nei. Sikkerhetskontroll er jevnt over ingen big deal på OSL, og da begynner det å bli et dyrt rundstykke og pils etc i loungen. Klart, hvis man går inn for å drikke inn 395,- så kan jo dette muligens har en verdi.. det presiseres dog at spriten kommer på bordet kl. 12.00 :D

http://www.solia.no/om-solia/flyfakta/lounge-og-fast-track/?cmpcid=e1

sirpjalle
09-06-2011, 13:37
Fikk nettopp en mail fra Solia.

Kan tyde på at de kjører 2 for 1 tilbud. Og da blir det jo en hyggeligere pris. :)

Dag Viking
09-06-2011, 13:39
Fikk nettopp en mail fra Solia.

Kan tyde på at de kjører 2 for 1 tilbud. Og da blir det jo en hyggeligere pris. :)

Da tilsvarer det ca 2x0,6 pils i terminalen, og det har vel de fleste charterpassasjerer uansett?:rolleyes:

FlightDeck
10-06-2011, 10:16
Men det handler jo ikke bare om en øl og et rundstykke. For noen er dette med lounge noe helt spesielt, noe ekslusivt og langt unna det de ellers forbinder med å reise. Det kan være en fin måte å starte reisen på for de som ellers ikke besøker lounger og vil unne seg noe ekstra.

Selskapene må finne stadig nye måter å tjene penger på, og dette er vel bedre enn å legge til gebyrer for alt mulig rart.

Men må si jeg er overrasket over at Solia har fått til en egen Fast Track på Gardermoen. Hvor mange avganger har de egentlig? Skal denne bare være åpent noen timer før avgangene, eller er dette et nytt tilbud fra OSL som flere selskaper kanskje vil bruke?

OEH
15-06-2011, 20:23
Leste i dagens papirutgave av Aftenposten at OSL lounge nå er åpen for alle, ikke bare folk med businessbillett eller status.
Når skjedde dette? Har ikke lest noe om dette her på forum.
Etter min mening er dette et skritt i feil retning.
OSL lounge har 150 sitteplaser og i "rushtiden" kan loungen være ganske full fra før.
Dårlige nyheter for oss som ønsker litt fred og ro til å arbeide eller slappe av før flyreisen!:skuff

robertaas
15-06-2011, 21:15
For noen er dette med lounge noe helt spesielt, noe ekslusivtIkke nå lengere, nå er det "all you can drink" med charterfolk. ;-)

SudCaravelle
15-06-2011, 23:43
For det første så er faktisk ikke lounge så veldig eksklusivt og for det andre så er faktisk "charterfolk" ofte en gruppe som er meget kjøpesterke, faktisk på samme nivå som de som har karret seg til et gullkort via jobb. ;)

FlightDeck
16-06-2011, 00:18
For det første så er faktisk ikke lounge så veldig eksklusivt

Hva som er eksklusivt er jo relativt da. En lounge er for meg ekslusivt fordi det er et rolig sted på en bråkete flyplass, men jeg har til gode å oppleve at lounger er luksuriøse.

Hvem driver OSLounge og hvordan er den sammenliknet med SAS-loungene?

OEH
16-06-2011, 00:34
Veldig synd.
Ifølge Aftenposten er det nå loungetilgang for alle som betaler. Det jeg frykter er at det kan bli veldig fullt og ubehagelig i OSL loungen når de åpner opp for allment bruk. Det er til tider fullt nok som det er.

SQ 777
16-06-2011, 03:05
De siste tre årene hvor jeg har vært mange ganger i OSLounge med Skyteam ( også med CO ) , har det vært meget få folk der. Har undret på økonomien der. Så jeg kan forstå at de søker annen inntekt.

The Ticketor
16-06-2011, 09:26
"Solias Fast track ligger midt mellom de to vanlige sikkerhetskontrollene, og her slipper du å stå i lang kø."
http://www.solia.no/om-solia/flyfakta/lounge-og-fast-track/?cmpcid=e1

Midt mellom? Der finner vi nå utgangen (det motsatte av inngangen), og slusen for PRMer. Skal alle settes i rullestol først?

Chriscross
16-06-2011, 09:33
Hvem driver OSLounge og hvordan er den sammenliknet med SAS-loungene?

Trivs bedre i SAS-loungene, men det er kanksje fordi jeg er nostalgisk?

Til å være en tredjeparts lounge synes jeg OSL-lounge er veldig bra. Skulle gjerne hatt en dusj der (og adgang for innlandsreiser...)

OT, men synd ikke Diners har inngått en avtale som de har i AMS der en må betale for å komme inn, men en kan iallfall komme inn. OSL-lounge skulle vel ha 240 kr pr pers fra Diners for bruk...

henning
17-06-2011, 11:17
det er gratis i Amsterdam igjen. I tillegg har Serviceair og Menzies har slått sammen loungene (fortsatt 2 på interkontinentale delen, men kun 1 på europeisk del). Når vi var der i forrige uke satt vi i Serviceair sin hvor det var mere mat og bedre utvalg av drikke.

JoeW
17-06-2011, 12:25
Til å være en kontraktslounge er OSL svært, svært bra. Jeg vil vel egentlig hevde den er fullt på høyde med SAS Business Lounge, men smaken er vel som baken. Driftes av SSP.

(Og de vet å ta seg betalt, så jeg er ikke så bekymret for økonomien i driften).

Someone
17-06-2011, 12:31
Til å være en kontraktslounge er OSL svært, svært bra. Jeg vil vel egentlig hevde den er fullt på høyde med SAS Business Lounge, men smaken er vel som baken. Driftes av SSP.

(Og de vet å ta seg betalt, så jeg er ikke så bekymret for økonomien i driften).

Jeg rangerer faktisk OSLounge over SAS Business, og ikke bare på høyde, pga bedre utvalg. Skal jeg etter min mening rangere loungene på OSL vil jeg si

1. SAS Scandinavian Lounge
2. OSLounge
3. SAS Business Lounge

Ingen av loungene på OSL kan sies a være spesielt overdådige eller ekslusive, men samtidig er heller ingen av dem dårlige, og leverer generelt et bra produkt

LNv22
17-08-2011, 11:59
Fra OSL.no:

Nå trenger man ikke lenger gullkort hos flyselskapene eller billett på forretningsklasse for å slippe inn i loungen på Oslo Lufthavn.

Loungen er nå åpen for alle mot betaling. Inngangsprisen er på 250 kroner. Loungen er en oase for reisende som ønsker å slappe av i behagelige omgivelser. Her kan man lese en avis, et magasin eller nyte god mat og drikke i lune og rolige omgivelser. I OSL-Loungen finnes blant annet møterom, pc-rom og trådløst internett.

http://www.osl.no/osl/servicetilbud/70_Lounge

Basse-HAU
17-08-2011, 13:07
Fra OSL.no:

Nå trenger man ikke lenger gullkort hos flyselskapene eller billett på forretningsklasse for å slippe inn i loungen på Oslo Lufthavn.

Loungen er nå åpen for alle mot betaling. Inngangsprisen er på 250 kroner. Loungen er en oase for reisende som ønsker å slappe av i behagelige omgivelser. Her kan man lese en avis, et magasin eller nyte god mat og drikke i lune og rolige omgivelser. I OSL-Loungen finnes blant annet møterom, pc-rom og trådløst internett.

http://www.osl.no/osl/servicetilbud/70_Lounge

Står veldig lite hva prisen inkluderer, f.eks drikke /mat. Regner med gratis wifi er inkludert.

Discus
17-08-2011, 13:12
Står veldig lite hva prisen inkluderer, f.eks drikke /mat. Regner med gratis wifi er inkludert.

OSL-lounge har drikke og enkel servering (dvs. snacks, noe brød/pålegg, ofte fruktsalat/vanlig salat, youghurt mv) samt drikke med/uten alkohol. Tviler på at de kommer til å gjøre forskjell på betalende og andre, da må de omorganisere voldsomt.

Wifi er gratis på hele flyplassen, du får kodekort i resepsjonen til loungen.

SQ 777
17-08-2011, 19:39
Er dette et tegn på dårlig butikk.. Har vært der mange ganger ( Flying Blue ), alltid nesten tomt.. Men topp plass likevel .. Men vil andre betale kr 250 for en øl eller to, eller foretrekker de Akevittbaren ??