PDA

View Full Version : Lounge - domestic - MCO?

SudCaravelle
01-06-2011, 08:41
Er det noen som vet om man har enkelt tilgang til noen *A lounge på MCO Orlando når det er avreise domestic (med EBG)?

(Har googlet litt uten å bli noe klokere)

SQ 777
01-06-2011, 09:04
Nei det går ikke, bare i forbindelse med internasjonal connection med Star...

Ikke om en også har OnePass Gold eller Plat . Vi har sistnevnte, men nå har vi fått medlemskort til Presidents Club, så da antar jeg at det går...

Dag Viking
01-06-2011, 09:10
Om du har PP (f.eks. i forbindelse med SAS Am Ex) har du tilgang til RCC i Orlando.

Thomas
01-06-2011, 09:18
Ikke om en også har OnePass Gold eller Plat . Vi har sistnevnte, men nå har vi fått medlemskort til Presidents Club, så da antar jeg at det går...

Kan jeg få låne det Platkortet ditt om ett par uker Reidar, har endel CO flighter coming up, og selvom jeg har fått ordnet bra seter.. :colgate:

SudCaravelle
01-06-2011, 09:19
Om du har PP (f.eks. i forbindelse med SAS Am Ex) har du tilgang til RCC i Orlando.

Takk - mener du da Priority Pass?

Dag Viking
01-06-2011, 09:19
Ja.
littmertekst

SQ 777
01-06-2011, 09:40
He, he, Thomas.. Men de ber ofte om leg også...:cry:

Edit: Thomas vi er begge på EWR 19.juni. Vi kommer 19.29 fra SAN

Someone
01-06-2011, 09:44

Sikker på det? Jeg har det kommet inn i både Presidents Club (IAH) og RCC (SEA) med Star Gold, uten å ha tilslutningsbillett

Dag Viking
01-06-2011, 09:48
Sikker på det? Jeg har det kommet inn i både Presidents Club (IAH) og RCC (SEA) med Star Gold, uten å ha tilslutningsbillett

Jeg tror det kan være verdt et forsøk siden SudCaravelle ikke har et amerikansk gullkort.
Jeg kom alltid inn i Presidents Club og World Club på innenriksturer med Flying Blue plat/gold, noe jeg ikke hadde gjort hvis det var et amerikansk Skyteam elite-pluss-kort.

SudCaravelle
01-06-2011, 09:53
Jeg tror det kan være verdt et forsøk siden SudCaravelle ikke har et amerikansk gullkort.
Jeg kom alltid inn i Presidents Club og World Club på innenriksturer med Flying Blue plat/gold, noe jeg ikke hadde gjort hvis det var et amerikansk Skyteam elite-pluss-kort.

Presidents Club høres jo fantastik flott ut. Jeg må vel nesten leie meg en tux.

Takk for råd.

SQ 777
01-06-2011, 09:56
Sikker ? Senest i februar nektet de oss i LAS til tross to Plat. Vi skulle kun til EWR og ikke videre.

Også måtte diskutere med dem når vi har overnatting på EWR i påvente av CO sin flight til HNL. Gikk greit siden vi ankommer alltid EWR en time etter at dagens CO til HNL har gått...

Senest i HNL i april på Red Carpet , måtte vi høflig forklare at vi ikke skulle til LAX heller ikke EWR, men videre. Da slapp de oss inn..

Det som er bankers nå er Chase cobranded kredittkort med CO.

Nen, SudCaravelle, jeg hadde prøvd. Du skal jo videre senere med Star....;)

Fnate
01-06-2011, 10:06
Hæ??? Er det noe jeg ikke har forstått i tråden her?

Slipper man ikke lenger inn i lounger i USA med gullkort når man skal reise innenriks?

Jeg og elefanten har frekventert både admiralklubber, presidentklubber og rødteppeklubber i hauger og lass det siste året vi. På innenriks eco-billett.

Someone
01-06-2011, 10:17
Kan være SQ777 ikke slipper inn med OnePass, men min erfaring at så lenge man har et europeisk gullkort (EBG og BMI Gull) har jeg alltid sluppet inn. Lurer på om det er andre regler for de med amerikanske kort

Presidents Club høres jo fantastik flott ut. Jeg må vel nesten leie meg en tux.

Takk for råd.

Tror du heller bør skru ned forventningene og heller satse på å bli positivt overasket ;)

JoeW
01-06-2011, 10:32
Det er vel andre regler for amerikanske kort ja. For å være konkurransedyktig mottok ihvertfall elitemedlemene over 21 med adresse i Norge i sin tid separte President Club-medlemsskort fra CO -- det var dog mens det ennå var Skyteam.

Thomas
01-06-2011, 10:51
He, he, Thomas.. Men de ber ofte om leg også...:cry:

Edit: Thomas vi er begge på EWR 19.juni. Vi kommer 19.29 fra SAN

(Ikke for å stjele tråden helt her, men)

Hehe - nei man får nok jobbe seg tilbake til Elite på egenhånd.
Vi lander øksetidlig, kjerra går fra FLL 08:30 og lander på EWR 10:33. Skal dere rett hjem med 38?

Hickok
01-06-2011, 11:46

Med mitt Aeroplan Elite, og med mitt EBG, har jeg vært i Presidentklubber i diverse amerikanske byer på innenlandsreiser. Ingen problem. Det samme gjelder RCC'er.

Martin
01-06-2011, 11:49
Jeg mener da å ha forstått det sånn at man med *G slipper inn i alle *A-lounger med *A-billett, bortsett fra om man har statusen hos et amerikansk selskap - da må man betale seg inn i de amerikanske loungene, om man ikke flyr intl.

Sånn funker det hvertfall i Oneworld.

Fnate
01-06-2011, 12:03
Jeg mener da å ha forstått det sånn at man med *G slipper inn i alle *A-lounger med *A-billett, bortsett fra om man har statusen hos et amerikansk selskap - da må man betale seg inn i de amerikanske loungene, om man ikke flyr intl.

Sånn funker det hvertfall i Oneworld.

Da må det begynne å bli svært lite poeng i å få status i amerikanske selskap. For det første har de altså barbert bort all kvalitet på loungene. Man må kjøpe mat og den gode drikken. I tillegg kommer man altså ikke inn om man har US-status.

Og så undrer man seg over at LCC'er gjør suksess?

Får håpe ikke dette er en utvikling vi ser i Europa.

JoeW
01-06-2011, 12:06
Da må det begynne å bli svært lite poeng i å få status i amerikanske selskap. For det første har de altså barbert bort all kvalitet på loungene. Man må kjøpe mat og den gode drikken. I tillegg kommer man altså ikke inn om man har US-status.

Og så undrer man seg over at LCC'er gjør suksess?

Får håpe ikke dette er en utvikling vi ser i Europa.

Loungetilgang har aldri vært gratis for elite i USA -- og i vår tid er det vel sjeldent man innfører slike goder når man allerede har en god base av betalingsvillige kunder... Det er med andre ord ingen "utvikling" -- det har alltid vært slik.

Fnate
01-06-2011, 12:54
Loungetilgang har aldri vært gratis for elite i USA -- og i vår tid er det vel sjeldent man innfører slike goder når man allerede har en god base av betalingsvillige kunder... Det er med andre ord ingen "utvikling" -- det har alltid vært slik.

Jøsses. Det visste jeg ikke. Takk for info.

SQ 777
01-06-2011, 14:39
Synes det er pussig at vi etter nekt i LAS fikk tilsendt fullverdig medlemskort
til Presidents.. I tillegg er det Star G logo nederst i høyre hjørne.. Så nå er det ikke problem..:)

SQ 777
20-06-2011, 02:33
Testet dette på turen vi nå er på. På Presidents Clubs inkl i dag fikk vi vite at det blå kortet vi fikk var bedre enn vårt CO Platina og en kunne ha med TO gjester.

Spurte om vi kunne bruke det også på kun innenriks, og joda eneste gyldige.

Star Gold ikke gyldig inkl , som vi vet, også CO Star Gold på CO på innenriks dersom en ikke connecter utenriks :headbang.

Vi har nå spurt på EWR, IAH, SAT med samme svar..

Titter man på weben til CO koster dette kortet nærmere $ 500 i året. Spør meg ikke hvorfor vi fikk det :spin

Skål fra EWR....

VirreVapp
20-06-2011, 08:18
Jeg kom inn både i EWR og MCO i Prewsidents Club loungen med mitt SAS Gullkort... No problems...

Discus
20-06-2011, 10:52
Reglene iflg *A-weben er ganske klare:

Star Alliance Gold Customers Travelling in Any Class: Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned lounges with the Star Alliance Gold logo at the entrance.

Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status
Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport
Customer is entitled to one guest
Continental, United and US Airways Star Alliance Gold customers may only access the Red Carpet Clubs, US Airways Clubs and Presidents Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a Star Alliance international flight.

(min understreking)

http://www.staralliance.com/en/benefits/lounges/lounge-access-policy/

view
20-06-2011, 10:58
EBG funker fint som bare det på innenriks reiser over there. Som andre her har påpekt, er det kun de amerikanske programmene som ikke slipper inne sine elite kunder gratis uten å ha noe slags betalt medlemskap. Det er jo tross alt så bra lounger at det forsvarer litt ekstra betaling.. :p

LN-JAV
20-06-2011, 15:23
Hvis man er CO Gold og har adresse i Norge så får man tilsendt PC kort hvert år. Slik får man lounge på domestic også. Jeg har også erfart at man MÅ ha international samme dag for å få adgang på mitt CO Gold kort.

JoeW
20-06-2011, 16:31
Hvis man er CO Gold og har adresse i Norge så får man tilsendt PC kort hvert år. Slik får man lounge på domestic også. Jeg har også erfart at man MÅ ha international samme dag for å få adgang på mitt CO Gold kort.

Nettopp, og med Star Gold hos non-US carriers får du likevel adgang ved domestic travel.

Mjolnir
20-06-2011, 17:51
Man har altså tilgang på lounge på domestic hvis man har gullstatus i et utenlandsk FFP, evt. i et amerikansk FFP DERSOM man ikke bor i USA :s

Er det særamerikansk lovgivning inne i bildet her? Hvis ikke høres det jo helt på trynet ut å behandle "sine egne" dårligere enn alle andre.

Discus
20-06-2011, 17:53
Er det særamerikansk lovgivning inne i bildet her? Hvis ikke høres det jo helt på trynet ut å behandle "sine egne" dårligere enn alle andre.

Nei, ingen lovgiving, men bare slik amerikanske programmer er. Gjelder også OneWorld og sikkert andre også.

Martin
20-06-2011, 17:55
Nei, ingen lovgiving, men bare slik amerikanske programmer er. Gjelder også OneWorld og sikkert andre også.

Skyteam har vel ikke loungetilgang på innenriksbilletter i det hele tatt worldwide, tror jeg - med untak av flighter fra CDG, eller noe sånt.

Fnate
20-06-2011, 17:59

Pussig opplegg egentlig. De Amerikanske loungene er jo ikke akkurat særlig luksuriøse, så jeg kan ikke forstå at det skal være så kostbart å tilby lounge. Det er jo bare epler, kaffe og Cola. Brødskiver må man normalt kjøpe, og det samme med permium drinks.

På den andre siden er vel upgrade brukt mye mer aktivt som "perk" der borte, så det blir jo en avveining.

Mjolnir
20-06-2011, 18:01
Dobbelpost

Discus
20-06-2011, 18:03
.. evt. i et amerikansk FFP DERSOM man ikke bor i USA :s

Gjelder hvertfall CO, gjelder ikke AA så vidt jeg vet.

De selger loungetilgang for domestic-pax, samt årskort i loungene.

JoeW
20-06-2011, 18:33

Det henger vel igjen fra gammel lovgivning som ikke anså lounges som "flyselskap-relatert" såvidt jeg husker.

(CO gav også President Club medlemsskap til norsk/utenlands-baserte elitemedlemmer i Skyteam-tiden).

Mjolnir
20-06-2011, 18:33
Men i &#%€&! - Trippelpost

Martin
20-06-2011, 18:55
evt. i et amerikansk FFP DERSOM man ikke bor i USA :s

Det går vel mer på at CO var/er snille og gir bort gratis medlemsskap til sine utenlandske medlemmer, enn at det er standarden blandt alle amerikanske selskaper. Normalt må man betale for medlemskapet.

Tommy777
28-06-2011, 08:12
Testet dette på turen vi nå er på. På Presidents Clubs inkl i dag fikk vi vite at det blå kortet vi fikk var bedre enn vårt CO Platina og en kunne ha med TO gjester.

Spurte om vi kunne bruke det også på kun innenriks, og joda eneste gyldige.

Star Gold ikke gyldig inkl , som vi vet, også CO Star Gold på CO på innenriks dersom en ikke connecter utenriks :headbang.

Vi har nå spurt på EWR, IAH, SAT med samme svar..

Titter man på weben til CO koster dette kortet nærmere $ 500 i året. Spør meg ikke hvorfor vi fikk det :spin

Skål fra EWR....

Nå er du på bærtur, kompis.

Her er reglene: Dersom du er medlem og har Star Gold hos CO, UA og US, har du ikke tilgang til noen av loungene i USA. Reiser du derimot internasjonalt, får du tilgang til loungene i USA.

Dersom du har Star gold hos uansett annet selskap, har du tilgang til alle loungene i USA, også på innenriks, men du må ha gyldig billett med Star for dagen. Så har du EBG, kommer du selvsagt inn

Det at du for sist gang fikk gratis pc medlemskap er noe som henger igjen fra skyteam tiden. De gir nemlig gratis pc medlemskap til internasjonale medlemmer som har Star gold. Det blir det nå slutt på siden op straks forsvinner og united deler ikke ut medlemskap gratis

Tommy777
28-06-2011, 08:17

Og grunnen til at det er slik, er mengden av elitemedlemmer. Det er rett og slett ikke plass til den voldsomme mengden av Star gold man har her

Så man selger loungene som ett eget produkt