View Full Version : Blir jeg straffet om jeg tar en frekkas?
Hver gang jeg skal over vannet til Danmark med et lengre opphold enn noen timer, så bestiller jeg bare minicruise eller dagstur da disse turene enten er gratis eller koster mindre enn 50 lappen. Aldri vært et problem selvom Stena og Color Line har blitt utnyttet på denne måten tusenvis av ganger igjennom årene.
MEN, er det noen som kjenner til at slikt kan medføre svartelisting hos flyselskapene? Og spesielt på USA flyginger, kan dette bety problemer? For meg så kan jeg ikke se noe, det er jo helt naturlig å "miste flyet" - ikke at jeg gjør det, men folk gjør det heletiden.
Skal fly one way til USA, og i den forbindelse kan jeg jo spare tusenlapper på å bestille T/R bilett, er det noen som har prøvd dette og droppet returen uten å kontakte flyselskapet i etterkant?
The Ticketor
30-05-2011, 14:13
Det der går helt fint det. Det er på grunn av sånne som deg man praktiserer overbooking. ;-)
VirreVapp
30-05-2011, 14:15
Hvorfor ikke varsle selskapet ?? bare ta en tlf og si at du desverre ikke kan reise hjem på den dagen..??.. Mulig US Immigration har registrert deg med en data og flightnr for retur..?.
Saa lenge visum og papirer for oppholdet er OK og du ikke blir for lenge, er ikke CBP interesserte i om du misser en flyavgang. Folk endrer sine reiseplaner hele tiden. Men du maa gjerne slaa paa traaden til selskapet og avbestille setet.
Takker, blir nok å ringe selskapet dagen etter ankomst. Skal ta cruise hjemover så US Immigration vet hvertfall at jeg forlater landet ganske kjapt.
Tanken rundt dette er jo selvfølgelig å slippe Icelandair pluss en overnatting i JFK om et selskap kommer med råbillig tilbud på T/R. Kommer til å slå til på dette isåfall.
ENGM 911
30-05-2011, 16:13
Takker, blir nok å ringe selskapet dagen etter ankomst. Skal ta cruise hjemover så US Immigration vet hvertfall at jeg forlater landet ganske kjapt.
Tanken rundt dette er jo selvfølgelig å slippe Icelandair pluss en overnatting i JFK om et selskap kommer med råbillig tilbud på T/R. Kommer til å slå til på dette isåfall.
Cruise fra US? Håper du får denne som "straff" http://www.flickr.com/photos/tommcnikon/5613539843/
Har faktisk vært med på havari med Beffen..en gang får være nok? ;)
Hermann SF
31-05-2011, 10:32
Cruise fra US? Håper du får denne som "straff" http://www.flickr.com/photos/tommcnikon/5613539843/
Haha, skulle likt og sett gode gamle Beffen prøve seg over Atlanteren :colgate:
Jeg gjorde dette med VS en gang på EWR-LHR. Kastet returen LHR-JFK og har ikke hørt noe siden.
Gjorde samma själv våren 2009 då jag hade bokat en resa till Seattle med hemresa som plötsligt behövde vara en dag tidigare....
Bokade en ny tur och retur från Seattle. Inga problem i efterhand (so far....)