PDA

View Full Version : NSFF åpner plattform på flishaugen


putzmeister
30-05-2011, 00:18
Da er den nye "flishaugen" åpen for nye muligheter. NSFF har lenge hatt et ønske om en plattform ved flishaugene og forbedring av forholdene der. Etter at NSFF hadde møte med Osl ble det enighet om at en voll ville bli den beste og billigste løsningen. Den nye "vollen" er laget av frest asfalt og er fullstendig vedlikeholdsfri, som plasstjenesten ved Osl har tilpasset etter våre behov med tanke på plassering og høyde med hensyn til gjerdet. Da er det bare å håpe på landing på 01R:)


Veibeskrivelse: Fra Statoil mot SAS Teknisk base, hold høyre i runkjøringen (SAS Tec) og videre mot fjernvarmeannlegget og til venstre innover mot gjerdt og følg veien langs gjerdet så er du framme.

Airbus 330
30-05-2011, 00:25
Det skal også bli lagt grus inn mot den nye vollen våres, så da blir dette helt perfekt.

En STOR takk til OSL og Plasstjenesten OSL for all hjelp :up:

ENGM 911
30-05-2011, 00:28
Flott tiltak av NSFF. Uten tvil at foreningen står på for medlemmene. Dette blir gromt, nå er det bare å få døpt haugen. Anyone?

Hermann SF
30-05-2011, 00:46
Utrolig bra at man gjør slikt for flyspottere og øvrige flyinteresserte! Håper jeg klarer å kave meg fram til 01R snart, er en god stund siden jeg har vært der:)

ENGM 911
30-05-2011, 00:51
Utrolig bra at man gjør slikt for flyspottere og øvrige flyinteresserte! Håper jeg klarer å kave meg fram til 01R snart, er en god stund siden jeg har vært der:)

Det går forøvrig gratisbusser fra terminalen til P-plassene. P3 vil bli nærmest 01R.

Polaris
30-05-2011, 01:44
Madman, var det denne vi prata om når vi satt utenfor "den" Statoil-stasjonen? :p

Madman
30-05-2011, 13:23
Meget bra jobbet av NSFF (og OSL). :up:

Madman, var det denne vi prata om når vi satt utenfor "den" Statoil-stasjonen? :p

Ja det kan nok stemme. Det var vel det eneste spotterstedet vi ikke var på. ^_^

TKDahl
30-05-2011, 13:48
Kjempe bra :up: det er flott at NSFF og OSL samarbeider så bra, blir nok ikke lenge til jeg tar en tur å inspiserer.
Takk til dere som har gjort jobben. :up:

TK

TobyAllan
30-05-2011, 21:16
Flott at OSL viser samme vilje til samarbeide med flyspottere akkurat som flere flyplasser i utlandet også gjør. Supert at vi har NSFF som også klarer å få til disse ting med OSL, BRA JOBBET!!!

Torben

Polaris
30-05-2011, 21:19
Ja det kan nok stemme. Det var vel det eneste spotterstedet vi ikke var på. ^_^

Da har vi et prosjekt til neste gang :colgate: And then the trip will be on me!

ohegge
30-05-2011, 21:45
Imponerende! :-) Flott arbeid av NSFF og OSL. Gleder oss til å ta dette stedet i nærmere øyensyn, når vi dukker opp utpå sommeren en gang! :-)

Egenes
31-05-2011, 12:41
Kan noen fikse ett kart til oss som ikke er fullt så lokalkjent?

ENGM 911
31-05-2011, 12:45
Kan noen fikse ett kart til oss som ikke er fullt så lokalkjent?

http://www.osl.no/tridionimages/pkart_tcm181-80330.jpg

Øst for P3, det går en bred kjøreveivei inn dit.

Madman
31-05-2011, 12:46
Punkt E.

http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/index.htm

Egenes
01-06-2011, 01:16
http://www.osl.no/tridionimages/pkart_tcm181-80330.jpg

Øst for P3, det går en bred kjøreveivei inn dit.

Punkt E.

http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/index.htm

Konge! Tusen takk :up:

GF1
01-06-2011, 16:39
Da er den nye "flishaugen" åpen for nye muligheter. NSFF har lenge hatt et ønske om en plattform ved flishaugene og forbedring av forholdene der. Etter at NSFF hadde møte med Osl ble det enighet om at en voll ville bli den beste og billigste løsningen. Den nye "vollen" er laget av frest asfalt og er fullstendig vedlikeholdsfri, som plasstjenesten ved Osl har tilpasset etter våre behov med tanke på plassering og høyde med hensyn til gjerdet. Da er det bare å håpe på landing på 01R:)


Veldig bra sted når vi nå får mulighet til å komme litt opp akkurat der. Men altså mest aktuelt de få dagene det landes fra syd - og ikke om morgenen pga motlys.

Fins det mulighet noe sted for tilrettelagt spotting til morgenbruk?

Airbus 330
01-06-2011, 23:54
Veldig bra sted når vi nå får mulighet til å komme litt opp akkurat der. Men altså mest aktuelt de få dagene det landes fra syd - og ikke om morgenen pga motlys.

Fins det mulighet noe sted for tilrettelagt spotting til morgenbruk?

Jada, da har vi vollen på østre bane. Går man litt nedenfor radar kuppelen så får man landinger helt perfekt. :up:

Thomas
02-06-2011, 12:11
Speaking of vollen på østre, hvordan ligger det ann med busker der oppe? Har ikke vært der siden i fjor høst, men da var det veeeeldig igjengrodd?

Airbus 330
02-06-2011, 23:08
Speaking of vollen på østre, hvordan ligger det ann med busker der oppe? Har ikke vært der siden i fjor høst, men da var det veeeeldig igjengrodd?

Det er det fortsatt, vi har hørt med OSL om de kan kutte ned litt i svingen på vollen slik at det blir brukbart der ihvertfall.
Så vi får se om de hjelper oss med det.

ATC-flyradar
03-06-2011, 23:53
Lette litt i går - kjørte vanlig veg frem til enden av 01R - så ikke noe spesielt noe mere sand etter all graving helt i enden,

Men nå skriver dere at man skal følge gjerdet etter at man tar av ny asfalten - og utover langs gjerdet ?? er dette riktig ?? mot denne hjørnet et stykke borti der ??

Jan

Airbus 330
04-06-2011, 00:30
Lette litt i går - kjørte vanlig veg frem til enden av 01R - så ikke noe spesielt noe mere sand etter all graving helt i enden,

Men nå skriver dere at man skal følge gjerdet etter at man tar av ny asfalten - og utover langs gjerdet ?? er dette riktig ?? mot denne hjørnet et stykke borti der ??

Jan

Stemmer Jan, kjør forbi den grå bua og hold deg inntill gjerde så finner du den nye vollen på høyre side etter ca 300m :)

Martin
04-06-2011, 00:37
Stemmer Jan, kjør forbi den grå bua og hold deg inntill gjerde så finner du den nye vollen på høyre side etter ca 300m :)

Hvis du mener den vegen helt inntill gjerdet, så ytrer jeg et ønske om å få fikset vegen. Den var ikke helt "senket-Passat"-vennlig... ;)

Airbus 330
04-06-2011, 00:59
Hvis du mener den vegen helt inntill gjerdet, så ytrer jeg et ønske om å få fikset vegen. Den var ikke helt "senket-Passat"-vennlig... ;)

Det skal bli gjort Martin, vi har nevnt det for OSL som har lovet å gjøre noe med det.
Så om ikke lenge kan din lave også kjøre inn der ;)

Skyliner
04-06-2011, 02:22
Bra tiltak.
Blir artigt å teste nye vollen neste gang eg er i området:)

ATC-flyradar
04-06-2011, 18:52
Ok Jan Kåre - bare å holde seg til gjerdet bortover - den skal testes :)

Jan

Egenes
07-06-2011, 02:33
Skal si OSL tilrettelegger for spottere, er nesten litt Zürich stemning over det! Flotte greier :)

PerFugl
09-06-2011, 23:38
Her er'n, "Nye Vollen" ved 01R. Enkel og genial!
Stor takk til både NSFF og OSL som har fått til dette.. :)

http://i245.photobucket.com/albums/gg44/petter-93/IMG_5735-1.jpg
Som beskrevet tidligere, vollen består av asfaltrester og er vedlikeholdsfri og stabil å stå på.


http://i245.photobucket.com/albums/gg44/petter-93/IMG_5737-1.jpg
Til og med ved avgang sørover kan det være et alternativ å stå her.

http://i245.photobucket.com/albums/gg44/petter-93/IMG_5743-1.jpg
Veien inn er fortsatt den gamle og "gode", og med de nedbørsmengdene som er kommet de siste dagene så er det litt sølete her og der.. :)

Beklager ellers litt dårlig standard på bildene. De er tatt med et enkelt pocketkamera torsdag kveld i yr, dis og skyhøyde på ca 350 fot.
Men en slags dokumenatsjon er det i alle fall.

ATC-flyradar
10-06-2011, 23:06
Det er vel bare å vente 3-4 dager etter at det har bøttet 100 mm med regn :) takk til OSL og NSFF. God Pinse