PDA

View Full Version : Virgin drevet av SAS og EB-poeng?

BårdK
26-05-2011, 11:35
Får jeg EB-poeng hvis jeg flyr med Virgin Atlantic på en codeshare drevet av SAS, sammen med BMI?

Hva med Virgin sammen med BA, får jeg BA-poeng da?

PS: Sorry hvis jeg roter med terminologien!

JoeW
26-05-2011, 13:46
To clarify, det gjelder en sas-flyvning paa Virgin-nummer?

Discus
26-05-2011, 13:53
For å gjøre det enklere. Fortell hvilket navn som står på flyet og hvilken flight som står på billetten.

LN-MOW
26-05-2011, 14:00
Hva med Virgin sammen med BA, får jeg BA-poeng da?

Hva i alle dager har du drukket ... :lol:

BårdK
26-05-2011, 14:31
Temmelig edru, men jeg er så grønn på disse tingene at jeg ikke engang forstår spøken din..:8:

LAX-LHR er med Virgin 24, mens LHR-OSL er BMI 3790 (drevet av SAS står det). Det er det samme på returen, men jeg regner egentlig ikke med noe EB-poeng LAX-LHR.

Når det gjelder BA er det samme opplegget, dvs. Virgin 24 LAX-LHR og LHR-OSL med BA 768.

Jeg burde vel heller ha spurt og Virgin har noen avtale med SAS eller BA som gjøre at man får EB-poeng eller BA-poeng når man flyr dem.

Martin
26-05-2011, 14:32
Når det gjelder BA er det samme opplegget, dvs. Virgin 24 LAX-LHR og LHR-OSL med BA 768.

Da vil du kun få BA-poeng på BA768.

LN-MOW
26-05-2011, 14:45
Temmelig edru, men jeg er så grønn på disse tingene at jeg ikke engang forstår spøken din..:8:

.

De er erkefiender ... noe samarbeid vil neppe skje - SELV om helvete fryser .. ;)

Mange og tungt publiserte artikler om deres kampanjer mot hverandre hvis du søker litt rundt.

Someone
26-05-2011, 14:47

Men her er det vel ikke snakk om code-share, kun interlining?

BårdK
26-05-2011, 14:50
OK, noen som vet relasjonen mellom Virgin og SAS er bedre? Så på hjemmesiden deres at de har et samarbeid med det fremgikk ikke om jeg ville få EB-poeng hvis jeg fløy dem.

BårdK
26-05-2011, 14:52
Men her er det vel ikke snakk om code-share, kun interlining?
Ja, hvis interlining betyr at reiseselskapet setter sammen to ulike selskaper uten noen form for samarbeid så er det vel det.

Discus
26-05-2011, 15:49
Du får ikke SK-poeng når du sitter i en VS-maskin, du får ikke BA-mil når du sitter i en VS-maskin. (Bare for å forvirre: Har du VS-kort får du mil (http://www.virgin-atlantic.com/en/gb/frequentflyer/fcpartners/airlines/scandinavianairlines.jsp) når du sitter i en SK-maskin)

BårdK
26-05-2011, 16:37
Takk for svar, da var det avklart.

BårdK
29-05-2011, 10:49
En liten oppdatering. Endte opp med upper class på VS LAX-LHR (og nok et FF medlemsskap) og BA biz LHR-OSL som akkurat gir meg sølvstatus hos BA. Pris rundt 30K, men ikke så værts når det er midtukebillett (tirsdag til fredag).

VS så jo flott ut på websiden. Noen her med erfaringer upper class (seter og øvrig service)?

Chriscross
29-05-2011, 12:44
En liten oppdatering. Endte opp med upper class på VS LAX-LHR (og nok et FF medlemsskap) og BA biz LHR-OSL som akkurat gir meg sølvstatus hos BA. Pris rundt 30K, men ikke så værts når det er midtukebillett (tirsdag til fredag).

VS så jo flott ut på websiden. Noen her med erfaringer upper class (seter og øvrig service)?

Du må ha god tid på lhr så du rekker å klippe håret og å spise en bedre middag. Du kan kreditere poeng til BMI.

BårdK
29-05-2011, 12:57
Har bare to timer på LHR, men det viktigste er at jeg rekker en dusj før turen går til OSL. Bruker jeg da BA's lounge eller har VS ankomstlounge?

Martin
29-05-2011, 14:05
Har bare to timer på LHR, men det viktigste er at jeg rekker en dusj før turen går til OSL. Bruker jeg da BA's lounge eller har VS ankomstlounge?

Med to timers transfer, ville jeg kommet meg over til T5 før jeg begynte å besøke lounger.

BårdK
29-05-2011, 14:48
Ja, det er litt knapp tid så jeg får vel nesten prioritere å rekke flyet.

Discus
29-05-2011, 17:53
Ja, det er litt knapp tid så jeg får vel nesten prioritere å rekke flyet.

Kom deg over til T5 og sikt på dusjen i BA Lounge South, der har jeg aldri opplevd kø. (Det er også noen dusjer i "North")

BårdK
29-05-2011, 18:06
Takk for tipset,

BårdK
07-01-2012, 23:41
Fly vanligvis på en billett innen samme allianse, men i dag tester jeg ut 3 allianser på billetter (DL SAN-LAX, VS LAX-LHR og BA LHR-OSL). SAN-LAX er en billett og LAX-OSL en. Var forberedet på å sjekke inn kofferten min tre ganger, men til min store overraskelse sjekket DL i SAN den inn hele veien til Oslo. Det gjenstår jo å se om den kommer fram, men uansett greit å glemme den inntil i morgen kveld. Commuter-terminalen på SAN er ikke mye å skryte av, nå ser jeg frem til NZ lounge på LAX før jeg skal ha min første reise med VS UC i 4K. Må bare komme meg til LAX i det lille lekeflyet til Skywest Airlines først.