PDA

View Full Version : Thai oppgraderer komforten ut fra CPH

Bizflyer
02-11-2005, 16:42
De store reiselivsnyhetssidene skriver i dag at Thai har oppgradert sine fly ut av CPH. Med dette ser det ut som at tilbudet til Thai er enda mer interessant enn tidligere. Premier Economy vil da ha samme komfort som Businessclass på andre flyselskaper men til en mye lavere pris. Satser på Viking Lotto gevinst i kveld, så tar jeg sandelig en tur!

Her er et link til Takeoff som skriver om saken!

http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=5779

BF:cool2

Farmer
02-11-2005, 20:40
Jeg hadde gleden av å fly på Business med TG961 fra Arlanda forrige uke, og der var det en maskin med 14 seter helt foran. Et betydelig bedre produkt enn da jeg fløy for 3 uker siden, hvor det nå var egen TV-skjerm og "lie flat" stoler. MEN, fortsatt ikke strømuttak for PC!!!! ( Men nå skal det sies at Purseren ombord var av den kreative sorten, slik at han fikk ladet opp min PC ved å stenge av det ene toalettet på natten for dette! )
Når de får WIFI ombord blir de uslåelige !

amatør
02-11-2005, 20:45
Leser også at det er kun København og Stockholm det tydeligvis skal satses på fra Skandinavia.Deres neste mål er daglige avganger fra Stockholm og så eventuelt flere avganger fra København.Tror nok vi må se langt etter Thai fra Oslo noen gang:(.

Bizflyer
02-11-2005, 21:03
Farmer: Hvordan var setene i forhold til den gamle modellen? Helt nye, eller er de gamle modifisert? Så du hvordan setene bakenfor, i Premium Economy så ut?

Venter spendt på svar!!

Bizflyer
02-11-2005, 21:05
Originally posted by amatør

Leser også at det er kun København og Stockholm det tydeligvis skal satses på fra Skandinavia.Deres neste mål er daglige avganger fra Stockholm og så eventuelt flere avganger fra København.Tror nok vi må se langt etter Thai fra Oslo noen gang:(.

For folk som bor utenfor østlandsområdet er det jo vel så enkelt å reise via CPH med Thai som å fly via Oslo. Flyr man til CPH får man jo i tillegg bonuspoeng for turen til CPH. Det ville man ikke få om man fløy til Oslo først. Så her i sør er vi nok ikke mange som ser det store behovet for TG avg fra OSL.

MartinL
02-11-2005, 21:12
Om Norwegian noen gang får 767 maskiner. da skal du se.......

Bizflyer
02-11-2005, 22:13
Originally posted by MartinL

Om Norwegian noen gang får 767 maskiner. da skal du se.......

Nei takk! Her skarre værra stail!!!

MartinL
02-11-2005, 23:00
De er jo de eneste som noen gang har turt å satse fra dette landet:cheers:

dc-8-63
02-11-2005, 23:23

De er jo de eneste som noen gang har turt å satse fra dette landet:cheers:

det maa jo bety at den 757en til Newark opereres av Norwential ? eller Continegian ?:p

MartinL
02-11-2005, 23:44
Med unntak..... nei da continental er jo ett bevis like mye som Norwegians ekspansjon at SAS har et gigantisk potensiale som de overhode ikke viser vilje til å benytte seg av.
Jeg kan ikke tro annet enn at et selskap som har drevet luftfart i dette landet i så mange ti-år ikke er klar over mulighetene som ligger her og har ligget her i form av nye ruter og destinasjoner.

Det er selvfølgelig med spøk jeg mener Norwegian og 767, men med litt rellevanse også. Troen på at SAS eller andre Star selskap kommer med lang ruter til Norge er lik null. De viser liten vilje til å forsøke fra Norge. (ja ja bla bla, feil materiell, høyere op kost, osv) men det er ingen reell unnskyldning. Jeg blir drit lei av å høre at SAS har feil materiell, det besviser jo bare igjen at de ikke har satt seg godt nok inn i Norge og skandinavias behov ved langsiktig planlegging. Og hvem burde ikke ha bedre forutsetning om å tilpasse sine maskiner til de norske og skandinaviske markedet enn
et selskap som har drevet luftfart i dette landet i så mange ti-år?

Med Norwegians vilje og ikke minst troen på å kunne tenke nytt og tilby nye destinasjoner må det et slik selskap (om ikke Norwegian)til for å kunne starte langruter fra norge. et selskap som ser potensiale og velger å benytte seg av det.
det var synd SWE Fly ikke klarte det, men jeg tror ikke de er siste som forsøker seg. Bookingtallene viser at pax grunnlaget er tilstede og mange her mener det er flere ruter som kunne hatt pax grunnlag fra norge og sverige.

Derfor er jeg redd at SAS ikke er den vi må rette oss til og så lenge de er medlem av star kommer neppe Thai hit heller på mange år i ale fall.

Så får vi bare håpe at innovative mennesker i utlandet eller her hjemme får til noe i form av selskap som Continental eller nye prosjekt!

amatør
03-11-2005, 00:23

Med unntak..... nei da continental er jo ett bevis like mye som Norwegians ekspansjon at SAS har et gigantisk potensiale som de overhode ikke viser vilje til å benytte seg av.
Jeg kan ikke tro annet enn at et selskap som har drevet luftfart i dette landet i så mange ti-år ikke er klar over mulighetene som ligger her og har ligget her i form av nye ruter og destinasjoner.

Det er selvfølgelig med spøk jeg mener Norwegian og 767, men med litt rellevanse også. Troen på at SAS eller andre Star selskap kommer med lang ruter til Norge er lik null. De viser liten vilje til å forsøke fra Norge. (ja ja bla bla, feil materiell, høyere op kost, osv) men det er ingen reell unnskyldning. Jeg blir drit lei av å høre at SAS har feil materiell, det besviser jo bare igjen at de ikke har satt seg godt nok inn i Norge og skandinavias behov ved langsiktig planlegging. Og hvem burde ikke ha bedre forutsetning om å tilpasse sine maskiner til de norske og skandinaviske markedet enn
et selskap som har drevet luftfart i dette landet i så mange ti-år?

Med Norwegians vilje og ikke minst troen på å kunne tenke nytt og tilby nye destinasjoner må det et slik selskap (om ikke Norwegian)til for å kunne starte langruter fra norge. et selskap som ser potensiale og velger å benytte seg av det.
det var synd SWE Fly ikke klarte det, men jeg tror ikke de er siste som forsøker seg. Bookingtallene viser at pax grunnlaget er tilstede og mange her mener det er flere ruter som kunne hatt pax grunnlag fra norge og sverige.

Derfor er jeg redd at SAS ikke er den vi må rette oss til og så lenge de er medlem av star kommer neppe Thai hit heller på mange år i ale fall.

Så får vi bare håpe at innovative mennesker i utlandet eller her hjemme får til noe i form av selskap som Continental eller nye prosjekt!

Akkurat.Det finnes en del flytyper som kan operere intercontinentalt ut fra Oslo:Boeing 757,767,Airbus A 310,og kanskje A 330-200 og i framtiden den minste typen av Boeing 787.At SAS ikke har tenkt på Norge når de kjøpte nye langdistansefly er jo helt opplagt!

MD11
03-11-2005, 00:38
Kjære dere, vi har da vel charter til HKT:cheers:
I går dro DK fra Værnes med en nesten full A330-300 til HKT.
Dessuten PIA som sågar av og til sender B747-300. Men da blir det "fighting"
om gatene på Norges Hovedflyplass.....
:up:

amatør
03-11-2005, 01:03
Originally posted by MD11

Kjære dere, vi har da vel charter til HKT:cheers:
I går dro DK fra Værnes med en nesten full A330-300 til HKT.
Dessuten PIA som sågar av og til sender B747-300. Men da blir det "fighting"
om gatene på Norges Hovedflyplass.....
:up:
Ja,byggingen av Pir B lar vel vente på seg..??:wow:

TG923
03-11-2005, 01:05
Hvis man reiser på annet enn økonomi med Thai må man tydeligvis holde tunga rett i munnen og bestille på riktig rute så man får best mulig plass.

Vanskelig å skjønne hvor de bruker de forskjellige maskinene, men ARN har tydligvis den "dårligste" varianten fortsatt.

Ser at de nå har 3 forskjellige setekonfigurasjoner på 747, alle er like på økonomiklasse, men vesentlig plassforskjell i de øvrige klassene.

http://www.thaiairways.com/About_Thai/Public_Information/Information/AircraftFleet.htm

Farmer
03-11-2005, 18:57
Originally posted by Bizflyer

Farmer: Hvordan var setene i forhold til den gamle modellen? Helt nye, eller er de gamle modifisert? Så du hvordan setene bakenfor, i Premium Economy så ut?

Venter spendt på svar!!

Det var "nye" seter, hvor de har tatt ut en rad for å få plass til "lie flat" modulene. Meget komfortable synes jeg, og det at de nå har gitt meg som passasjer muligheten til å se hvilken film som passer meg når det passer meg er jo bra...
Men fortsatt må vel dette være en mellomløsning ettersom de ikke har strømuttak etc.

Etter hva jeg kunne se var det ingen endring i Lower deck stolene på det som før var business.