PDA

View Full Version : What to do, what to do...


Hickok
24-05-2011, 23:18
Sitter her og leker meg med en bonustur i sommer, og valgene står mellom i bunn og grunn 3 reiser:

First - OSL-SIN-HKG-OSL. Denne rundturen får jeg LH til SIN via MUC, UA til HKG (ukristelig tidlig) og LX tilbake. 140.000

Biz - OSL-SYD-HKG-OSL. Her får jeg LX og TG til SYD, SQ til HKG (inkl. A388) og LH tilbake. Med denne reisen får jeg en full dag i Singapore i tillegg. 145.000

First - OSL-SYD-HKG-OSL. Her ser det ut til at jeg klarer LH (via FRA) og TG til SYD, TG til HKG og LX hjem igjen. Denne siste reisen mangler jeg noen poeng til, men de er nok sannsynligvis i boks innen noen uker. 170.000

Hva er best verdi her? Har egentlig ingen klare preferanser, men har egentlig hatt lyst å se Singapore en stund, men trenger ikke dagesvis der i utgangspunktet.

robertaas
25-05-2011, 00:54
Marina Bay Sands var ikke ferdig sist jeg var i Singapore så jeg kunne tenkt meg en tur tilbake dit. Ellers ville jeg reist økonomi og fått flere reiser istedefor, men folk har forskjellige referanser.

Samler du poeng på Milies&More siden du planlegger å fly med Lufthansa?

FlightDeck
25-05-2011, 01:08
Marina Bay Sands var ikke ferdig sist jeg var i Singapore så jeg kunne tenkt meg en tur tilbake dit. Ellers ville jeg reist økonomi og fått flere reiser istedefor, men folk har forskjellige referanser.

Bonusreiser i økonomi på interkontinentale turer gir jo elendig uttelling da ...

Dag Viking
25-05-2011, 01:14
Hva er best verdi her? Har egentlig ingen klare preferanser, men har egentlig hatt lyst å se Singapore en stund, men trenger ikke dagesvis der i utgangspunktet.

C
Da får du helt klart igjen flest sparte kroner pr bonuspoeng i forhold til en vanlig billett. I tillegg blir kanskje selve reisen noe å glede seg til, ikke bare destinasjonen. Dessuten får du FCT i FRA og RFL og RFS i Bangkok.

Chriscross
25-05-2011, 07:31
Hva er best verdi her? Har egentlig ingen klare preferanser, men har egentlig hatt lyst å se Singapore en stund, men trenger ikke dagesvis der i utgangspunktet.

På alternativ C kan du jo se på det slik at du betaler 30 000 poeng for bkk/sin-syd t/r i First. Ikke mye som slår det? Men dersom du tenker på opphold på destinasjonen vet jeg ikke hvordan været er i SYD/MEL midt på vinteren der nede?

Er dette Dividen Miles poeng?

Hickok
25-05-2011, 07:38
Dette er Aeroplan miles. Tenker også at F-klasse inkl. FCT i FRA er verdt å ta med seg. På den andre side er det vel ikke helt galt å fly C på SQ sin A380 fra SYD heller. Oppholdet i Australia var egentlig ingen planlagt sak, men det var, som Chrisscross sier, kun 30.000 ekstra i forhold til SIN, så da begynte jeg å få griller i hodet.

Discus
25-05-2011, 20:10
På den andre side er det vel ikke helt galt å fly C på SQ sin A380 fra SYD heller.

Tror du traff en spiker på hodet der:

Who needs first class when you have Singapore Airlines business class?
http://boardingarea.com/blogs/onemileatatime/2011/05/16/who-needs-first-class-when-you-have-singapore-airlines-business-class/