PDA

View Full Version : Reise til Las Vegas i Juni, går dette da??

Standpat
24-05-2011, 10:50
Hei

Jeg og en kompis skal til las vegas i Juni 16Juni-2Juli, og jeg bestillte billetter via ebookers, og Continental Airlines, Valgte selvfølgelig den reiseruten som var mest value i forhold til reisetid, og økonomi.

Skal bruke 18h:43min til Vegas som er greit nok, men nå når turen begynner å nærme seg ser jeg at tiden på flyplassene er ganske så kort.

Flyr OSL-FRA-IAH-LAS

Tid mellom flyene OSL-FRA 1h20min, er dette tight? regner med at baggasjen sjekket automatisk til USA?

Så det største problemet.. Houston Tid mellom flyene 1h0min.. hær må jeg vel gjennom immigration, og hente bagasjen, og sjekke inn gjennom transfer.. hva skjer om jeg mister flyavgangen på et av disse stoppestedene?

Alle avgangene er gjennom Continental Airlines, dog blir Oslo Frankfurt gjennomført av lufthansa.

Har planer om å sjekke inn en stk koffert.

Hva bør jeg gjøre? bare satse på at alt går bra, eller allerede nå prøve å få fly som sikrer bedre tid på flyplassen(e)?

Hickok
24-05-2011, 11:01
Tiden i FRA er tight, men bør gå fint. De selger faktisk billetter der med 0:45 mellom avgangene, så det skal holde greit. 1:00 i IAH virker som gambling (grei oppvarming til Vegas kanskje?). Dette er dog ikke deres problem. Immigrasjonen i USA er et lotteri, og det kan ta alt fra et par minutter til flere timer å komme gjennom. Det beste dere kan gjøre er å sørge for å være blant de første fra flyet til immigrasjonen, med andre ord velge sete nærmest mulig dør 2L. Deretter er det å komme seg forbi køen (gå kjapt/småløpe). Å sende bagasjen er neppe noe problem, ettersom den nok er fremme før dere er gjennom immigrasjonen. Deretter skal den plukkes opp, tas gjennom tollen, og så droppes på ny like etter.

Ettersom dere har bestillt en gjennomgående billett, så er det ikke deres problem om dere blir stående igjen. Da blir dere booket om til neste CO avgang til LAS.

ex_trd
24-05-2011, 11:14
Ikke bekymre deg, det går hauger av fly mellom IAH og LAS hver dag, og skulle du miste videreforbindelsen blir du med neste fly.

Standpat
24-05-2011, 11:17
Takk for svar, da blir det litt stress på flyplassene og satser på at det går bra. Baggasjen blir vel uansett sjekket helt til USA, slik at flyet fra Frankfurt til Houston ikke tar av før jeg er ombord?

ex_trd
24-05-2011, 11:23
Større sjanse for at du rekker neste fly enn kofferten, den vil i så fall bli ettersendt deg. Ikke stress, ta det med et smil så går det nok bra. Lenge siden jeg sluttet å stresse for å rekke neste fly, hjelper sjelden. Om du aldri har mistet et fly har du tilbragt for mye tid på flyplasser :)

OSLJW
24-05-2011, 17:29
IAH har en ganske moderne IC-terminal med gode fasiliteter, spørsmålet er hvor forbindelsen din går videre fra.. Sjekk terminaler og ha ruten du skal gå/løpe klar.. Også, som nevnt tidligere, det er ingen skam i å løpe forbi resten av flyet ditt på vei til immigration - her er det mye å hente!