View Full Version : Selskap med best mulighet for oppgradering med poeng SAN-OSL
Ser ut som om jeg må foreta en reise t/r SAN-OSL på økonomi, og det er jeg i utgangspunktet lite klar for. Har derimot masse poeng å bruke. Hvis jeg kjøper en oppgradbar økobilett med SAS, LH, eller UA, hvor er sannsynligheten størst for å å få oppgradere til C med poeng (er EBG)? Er det mulig å få en bekreftet oppdatering like etter at billetten er bestilt, slik det ser ut som er mulig hos BA?
Chriscross
22-05-2011, 16:50
1. Finn ut om Eurobonus skaffer bonussete i C med Swiss ønsket dato.
2. Bestill min bookingklasse H hos lx, ikke codeshare, og ring Eurobonus for å oppgradere. Koster 35000 eb.
Flott, det skal jeg forsøke. Vet du også hvordan jeg finner ut av bookingklasse hos Swiss?
Vet du også hvordan jeg finner ut av bookingklasse hos Swiss?
Hvis det er mulig, skulle jeg også gjerne visst hvordan man booker i bestemte klasser hos Swiss.
Ellers er det en grei løsning å gjøre det via wideroe.no. Bruk avansert søk og velg flyselskap Swiss. Bestill billetten, men legg inn i merknadsfeltet av den ikke skal belastes kortet ditt før du har snakket med chatten om bookingklasse. Åpne så chatten, lim inn bookingreferansen du har fått og be om at reisen bookes i ønsket bookingklasse.
Har gjort dette mange ganger selv og det funker ypperlig.
Takker og bukker for gode tips.
Dag Viking
22-05-2011, 18:40
1. Finn ut om Eurobonus skaffer bonussete i C med Swiss ønsket dato.
2. Bestill min bookingklasse H hos lx, ikke codeshare, og ring Eurobonus for å oppgradere. Koster 35000 eb.
For å få dette til må vel I være tilgjengelig på ønsket flight?
Tilgjengeligheten for ikke-SEN/HON er mildt sagt elendig fra Zurich til California, men det åpner seg opp noen dager før avreise.
Det er derfor jeg lurer på om noen av selskapene har noe ala BA, som såvidt jeg har forstått tilbyr kjøp av en WT+ billett og påfølgende oppgradering med poeng til CW så snart billetten er betalt (selvsagt etter å ha sjekket at det er ledige seter på CW).
Det er derfor jeg lurer på om noen av selskapene har noe ala BA, som såvidt jeg har forstått tilbyr kjøp av en WT+ billett og påfølgende oppgradering med poeng til CW så snart billetten er betalt (selvsagt etter å ha sjekket at det er ledige seter på CW).
Hvis du må fly economy "Koste hva det koste vil" så er vel US-baserte selskaper også en venn i nøden med full-pris Eco med instant upgrade? (Dvs. billetteres som økonomi på "fakturaen")
Husk at du i *A også må kjøpe en ganske dyr eco-billett for å kunne oppgradere med poeng.
Ja, jeg ser at de fleksible økbillettene koster opp mot NOK 20K. Må høre med jobben hva som godtas, for jeg betaler jeg gjerne nødvendig mellomlegg for å få litt søvn.
Fant en OK reiseplan med UA til ca. £2500 i M-klasse. Noen som vet om den er umiddelbart oppgradbar til biz? Kan jeg få info. om pris på oppgradering før jeg bestiller?
Tommy777
23-05-2011, 10:36
Fant en OK reiseplan med UA til ca. £2500 i M-klasse. Noen som vet om den er umiddelbart oppgradbar til biz? Kan jeg få info. om pris på oppgradering før jeg bestiller?
Nei, M kan ikke oppgraderes paa annen maate enn med United SWU. Skal du bruke Eurobonus poeng maa du opp en del bookingklasser.
2500 pund er jo svinedyrt. Du kan jo kjoepe deg en businessbillett for slike penger
Sorry, trykket feil, det var dollar så det er ca. halvparten.
Hvis du må fly economy "Koste hva det koste vil" så er vel US-baserte selskaper også en venn i nøden med full-pris Eco med instant upgrade? (Dvs. billetteres som økonomi på "fakturaen")
Tilbys dette også på international flights??