View Full Version : Seating LH/CO til NY
SudCaravelle
16-05-2011, 10:17
Jeg ser på en langweekend i NY i september.
På lufthansa.no har jeg funnet en meget spennende reise jeg lurer på å bestille.
A380 til JFK og da CO (codeshare) 767-400 fra EWR på vei hjem.
Alt dette kom på 5.200 per person (selvf. fra/til OSL)
Det jeg lurer på - hvis jeg bestiller denne på lufthansa.no kan jeg da velge seter på disse flightene? (Gidder ikke sitte i midtsetene på A380)
Har EBG noe å si på setevalgene?
Takker...
Ja, du kan velge seter på de transatlantiske flightene, men ikke tilslutningsflightene til/fra OSL/FRA osv..
Hvilken bookingklasse er dette forresten?
SudCaravelle
16-05-2011, 12:24
Ja, du kan velge seter på de transatlantiske flightene, men ikke tilslutningsflightene til/fra OSL/FRA osv..
Hvilken bookingklasse er dette forresten?
Takk - det var V og W. Gir de noe særlig med poeng?
Takk - det var V og W. Gir de noe særlig med poeng?
Ja. V hos LH gir 100% hos Eurobonus. W hos Continental skal normalt gi det samme, men så kommer dette med codeshare inn i bildet og roter til alt sammen :rolleyes:
Har selv en US innenriks med Continental i sommer med SAS code-share booket i W, så kan jo rapportere om hva som skjer med den. Code-share og poeng opptjening er jo akurat som Extra Joker Nord:headbang
SudCaravelle
16-05-2011, 15:11
Da booket jeg :)
A380 til JFK og 764ER hjem...
Vindusplasser på begge flightene var lett å velge på booking siden.
Ser at Continental byr på 32" mot Lufthansas 31"
Jeg ser på en langweekend i NY i september.
Langweekend, torsdag til søndag? Bare ute etter å høre hvor kort opphold folk tillater seg på lange reiser:)
SudCaravelle
16-05-2011, 15:28
Langweekend, torsdag til søndag? Bare ute etter å høre hvor kort opphold folk tillater seg på lange reiser:)
Det ble fredag til mandag (hjemme tirsdag)
Rekorden min i privat regi på langweekend er torsdag til mandag i Singapore. :)
Islending
16-05-2011, 15:36
Det jeg lurer på - hvis jeg bestiller denne på lufthansa.no kan jeg da velge seter på disse flightene? (Gidder ikke sitte i midtsetene på A380)
Har EBG noe å si på setevalgene?
Fremste øko-kabin er blokkert for LH's eliter, men disse åpnes opp for *G-kunder under online check-in 24t før eller noe sånt... Det er i hvertfall min erfaring da jeg fløy JFK-FRA i mars. :)
På 764 kan du være litt våken dersom 16A eller 16L er ledig 24 t før. CO åpner sine sider en time før LH. Har hatt disse noen ganger nå. De er nå blokkert for CO/UA elite....;)
AirbusTrond
16-05-2011, 19:16
Fremste øko-kabin er blokkert for LH's eliter, men disse åpnes opp for *G-kunder under online check-in 24t før eller noe sånt... Det er i hvertfall min erfaring da jeg fløy JFK-FRA i mars. :)
Og min erfaring (fra bakkeoppholdet på OSL) er at det er hakket mer plass (bein- og mageplass) enn lengre bak. Skuffet over LHs A380 mht plass på øko. Faktisk hakket dårligere enn A340.
SudCaravelle
16-05-2011, 19:40
Takker..
Er det AVOD på 764 på ruten EWR-MUC?
MountainDew
16-05-2011, 20:13
UA764 har AVOD, og er bedre en LH systemet
I følge CO sine nettsider, har de ikke AVOD på 764. I følge div. tråden på FLyertalk, skal de begynne å installere det i år, og om det henger sammen med installeringen av nye business-seter, skal de være ferdig i juni 2012.
(For ordens skyld: AVOD = Audio and Video On Demand. Man kan pause/stoppe/spole så mye man vil. 764'erne har fortsatt individuelle skjermer, men filmene går i loop.)
LH sin AVOD er bedre (større utvalg) på A380 enn resten av flåten
Nei, ikke AVOD . Skjermene er litt små og stusselige, men man skal vel helst sove hjem ?
For de som skal til HNL har de Micronesia varianten vi hadde for en måned siden. Der er rad 10 meget bra fordi den har kun vegg til First og cutout i veggen innover i First som gir topp benplass..
Joda, det funker, sjekket inn på LH i morgen på 346 og flyttet lett til nødutgang på toseter med *Gold ( CO ). . Tydeligvis ingen Senator før oss...
Så finn favoritt seter på 380 og vær tidlig ute på avreosen..;)
SudCaravelle
15-06-2011, 11:35
Jeg har noen spørsmål til denne flighten igjen:
* Flighten hjem er gjort om fra Klasse V til S (LH billet men CO maskin) Gir dette da mer eller mindre poeng? Gjør dette at man lettere kan oppgradere med poeng?
* Jeg ringte Lufthansa og pratet med en hyggelig kar som etter litt "min far og jeg er flyinterresserte, EBG osv" desverre ikke kunne åpne setene på fremste del av kabinen for oss. De blir "åpnet" 24 timer før avreise. Vil det si at jeg må sitte parat ved PC 24 timer før avgang OSL eller FRA?
På forhånd takk.
Chriscross
16-06-2011, 09:43
Jeg har noen spørsmål til denne flighten igjen:
* Flighten hjem er gjort om fra Klasse V til S (LH billet men CO maskin) Gir dette da mer eller mindre poeng? Gjør dette at man lettere kan oppgradere med poeng?
* Jeg ringte Lufthansa og pratet med en hyggelig kar som etter litt "min far og jeg er flyinterresserte, EBG osv" desverre ikke kunne åpne setene på fremste del av kabinen for oss. De blir "åpnet" 24 timer før avreise. Vil det si at jeg må sitte parat ved PC 24 timer før avgang OSL eller FRA?
På forhånd takk.
S-klasse hos LH skal være billigere enn V-klasse. Krediterer du i EB får du 25% intercontinental og 100% i Europa på S-klasse. V-klasse skal gi 100% hele veien. S-klasse gjør det vanskeligere/like vanskelig å oppgradere.
Ja, du må sitte parat. Du belønnes for slitet dagen etter når du ser stakkaren som sitter i et midtsete mellom to feite amerikanere og tenker på at det kunne vært deg.
Åpnes fremste kabin hos LH for alle, eller bare for Star gold 24 t før utreise?
Islending
16-06-2011, 11:26
Åpne fremste kabin hos LH for alle, eller bare for Star gold 24 t før utreise?
Da jeg skulle sjekke inn den ene kompisen min som var på separat billett, så kunne han ikke velge sete i fremste kabin. Men fikk ordnet plass til han ved check-in skranken dagen etter. Så tror det kun åpnes opp for star gold.
SudCaravelle
30-06-2011, 12:47
.
Jeg er frekk nok til å ta opp denne igjen. Er det mange poeng det er snakk om på en flight fra EWR-MUC på å reise i S i steden for V. (Ser at S fremdeles er dårlig med de "nye" Lufthansa optjeningsreglene")
Er det lett å vippe opp billetten en klasse? Og i så fall vil det koste langt mer enn det smaker?
Takker..
Jeg er frekk nok til å ta opp denne igjen. Er det mange poeng det er snakk om på en flight fra EWR-MUC på å reise i S i steden for V. (Ser at S fremdeles er dårlig med de "nye" Lufthansa optjeningsreglene")
Er det lett å vippe opp billetten en klasse? Og i så fall vil det koste langt mer enn det smaker?
Takker..
Det har du egentlig allerede svaret på, jfr. en av dine tidligere tråder med omtrent samme spørsmål:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88506
Likevel; kort oppsummert:
Low eco git 25%, eco gir 100%.
Antall miles finner du enkelt her:
http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/
Her er opptjeningstabellen til Lufthansa:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/Lufthansa/
EB runder opp til nærmeste 100.
Det er jo en del forskjell i poenguttellingen. Hvis du trenger poengene til noe, kunne det vært lønnsomt å valgt V klasse fremfor S. Jeg har gjort det på bla. OSL - FRA - SFO i august. Det vil imidlertid bli dyrt og mindre lønnsomt å endre dette i ettertid da du må betale endringsgebyr (som for V klasse, til sammenlikning, er kr 900).
SudCaravelle
30-06-2011, 13:49
Takk..
Antall poeng føler jeg dog ikke at jeg fikk svar på i forrige "tråd", men skal prøve å regne ut.