View Full Version : Problemer hos EB med etterregistrering - nå igjen!
OSLflyer
11-05-2011, 16:22
Etter at jeg har fylt ut alle rubrikkene i online-skjemaet til SAS, får jeg konsekvent opp denne meldingen for hele 6 flighter jeg prøver å etterregistrere.
"Navnet på billetten stemmer ikke overens med navnet på EuroBonus medlemskapet ditt. Vennligst benytt det manuelle skjemaet."
Etter å ha dobbelt sjekket navnet ørten ganger finner jeg ingen annen mulighet enn å ringe EB, da jeg sårt trenger disse poengene og synes det er drøyt av SAS at kunden må vente i 3+11 uker før rettmessige poeng er kontert etter SK-flighter kjøpt innlogget på deres website. Til orientering så svarer de heller ikke lenger på eurobonus@sas.no. Etter 1 time i telefonen med EB-support kunne/ville de heller ikke hjelpe. Prøvde også Eva, men hun var heller ikke til nytte.
Noen som kan hjelpe å bryte gjennom til EB?
De sier jo:
Vennligst benytt det manuelle skjemaet.
Evt. kan du jo benytte e-post som er godt gjemt på "etterregistreringssiden" - bak konvolutten nederst
OSLflyer
11-05-2011, 19:15
De sier jo:
Evt. kan du jo benytte e-post som er godt gjemt på "etterregistreringssiden" - bak konvolutten nederst
Synes det er urimelig å måtte vente i 14 uker etter en SK-flight før poengene er registrert.
Bak konvolutten svarer SAS som følger: Vi beklager! Tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig.
Hadde vært fint om noen kunne bistå med en mailadresse til EB.
Det er helt håpløst. Var i en litt mindre ille situasjon for to år siden. Jeg ringte EBG og de hjalp meg heldigvis. Sleit senest i går med ombooking på Swiss med J-billetter, der folka i Langtvekkistan rotet noe helt forferdelig på dårlig engelsk. At ledelsen i disse selskapene ikke forstår at dårlig kundeservice grunnet outsourcing til ikke-kompetente ansatte langt pokker i vold ikke lønner seg er en gåte.
Ja, det er litt forskjell på flypark, seter, mat osv., men det viktigste er de møtene kundene har med ansatte/representanter for flyselskapet. Janne Carlsson skjønte det på begynnelsen av 80-tallet, men dagens ledelse har en vei å gå.
At det tar tid å få registrert er selvfølgelig frustrerende, og å ringe dem for å rydde opp vil ofte ikke funke fordi alt som har med etterregistrering å gjøre er i Bangkok. Derfor ber de folk om å ta det pr. mail eller post på engelsk, ref. opplysninger på EB-siden.
Bak konvolutten svarer SAS som følger: Vi beklager! Tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig.
Det er snodig - jeg fikk dette svaret når jeg mailet retro-claim i kveld:
Thank you for contact EuroBonus Retro-registration Department.
We acknowledge receipt of your email....
Er du bak rett konvolutt? Den på siden for etterregistrering? ebretro.bangkok@sas.se
.....ebretro.bangkok@sas.se
og når det ikke blir godkjent får du denne meldinga:
"If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro.bangkok@sas.dk , together with this reply. Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be visible."
-Legg merke til at då overtar danskane registreringa, og ikkje svenskane.... :rolleyes: -eller, dei som sit bak domenet om det er i BKK eller whereever. Me har ikkje sett snurten av poeng frå 6.desember 2010.
Noen her som har erfaring av hvor lang tid det tar før etterregistrerte poeng blir postet?
Sendte inn en manuell en for en UA flight. Postet den til EB for en drøy måned siden. Flighten var i Juli.
Sendte inn elektronisk for en LH flight og to OS flightier for en god uke siden.
Har ikke sett poeng for noen av dem.
Fly med oss
10-10-2012, 17:07
Noen her som har erfaring av hvor lang tid det tar før etterregistrerte poeng blir postet?
Det kan ta LAAAANG tid... Mine poeng fra deler av en tur med LH i slutten av august har ennå ikke dukket opp. Prøvde å etterregistrere, men fikk etter et par uker mail om at jeg ikke var registrert passasjer. Mailet inn kopi av boardingkort og e-ticket, men ingenting har skjedd. Kjipt siden det dreier seg om rundt 11.000 poeng.
Jeg antar at dere snakker om "Etterregistrering av manglende poeng"-siden? (Og evt. manuell registrering dersom dette går i dass.)
For nøyaktig en uke siden brukte jeg dette skjemaet for registrering av to legs fra WAW. Både legs og poeng ble umiddelbart oppdatert, og var i så måte en meget positivt overraskelse tatt i betraktning tilstanden til SAS' it-systemer ellers.
Sist erfaring med en BT-flight var 2 purringer og 8 uker (alt via mail, ikke skjema da BT ikke er i listen der)
Har fått poeng på ene LH-returen min, men ikke på utreisen. Prøvde å etterregistrere med skjemaet elektronisk, etter jeg har fyllt inn alle felter som skal så trykke Neste; kommer bare tilbake til samme siden igjen med skjemaet innfylt med samme data.
Har også et annet probl. vedr. etterregistrering, håper å få noe svar her. Hvordan finner man egentlig billett nr for etterregistrering av poeng for eurobonus? det er slik at alle bp er blitt borte, og har kun resieplanen tilgjengelig... reisen ble tatt for ca. 3 mnd siden.
takker for svar!
Prossessen med å etterregistrere EB kan være ganke så Kafka'esk. Jeg sendte brev med korrekt utfylt skjema sammen med den originale billetten til Stockholm i desember i fjor for en reise med Asiana som jeg ikke hadde fått kreditert. Det skjedde aldri noe som helst. Da jeg sendte e-post og spurte når jeg ville få poengene mine fikk jeg svar tilbake om at jeg ikke hadde krav på de lenger fordi det hadde gått mer enn 6 måneder siden reisen. sendte selvsagt mail tilbake og påpekte at det ikke var jeg som skulle ta støyten for at de ikke rakk å hjelpe meg før fristen var utgått, men fikk aldri noe svar.
Så... jeg har konvertert fra EB og Star til OW og har alltid fått alt jeg skal ha av poeng og miles i løpet av få dager. Så.. jeg trenger ikke EB. alle mine reisebehov kan dekkes av BA/AA og AY/CX.
Sist erfaring med en BT-flight var 2 purringer og 8 uker (alt via mail, ikke skjema da BT ikke er i listen der)
Saft suse... Da blir vel beslutningen å bare gi opp tenker jeg.
Saft suse... Da blir vel beslutningen å bare gi opp tenker jeg.
Det var jo snakk om hele 75 poeng, så jeg stod på krava hvertfall. :lol:
Det var jo snakk om hele 75 poeng, så jeg stod på krava hvertfall. :lol:
Pussig nok kom poengene en time etter at jeg skrev her at jeg ga opp :)
Med andre ord viser det seg nok en gang at elefantens triks om å lage masse rabalder, veive med armene og deretter gi opp, faktisk funker.
rkvalvaa
13-10-2012, 16:20
Opplevde det samme med noen LH flughter i sommer, fikk for longhaul, men ikke til/fra Frankfurt. Etter å ha prøvd å etteregistrere fikk jeg epost om at jeg ikke var på disse flightene og måtte evt sende mail til de med boardingpass etc. Tok bilde med mobilen av det de trengte og sendte inn, og etter 4-5 dager var poengene på konto :-)
Jeg har 5 + 2 LH flighter, scannet boarding kortene og sendt de inn som etterregistrering, og fått beskjed om at jeg ikke har vært ombord på noen av flightene. LH har billettnumre som begynner med 220, men disse har et annet billettnummer, fordi alle billettene var kjøpt på www.wideroe.no, og det er kun de som ikke blir godtatt. Et leg var med SK og de 2000 poengene er kommet på konto for lenge siden. Hjelper ikke å sende epost til ebretro.stockholm, får tilbake svar 'rejection of flight accrual' på samtlige legs med LH. Og det er flighter booket i klasser som gir EB poeng. At de ikke finner meg på passasjerlisten når jeg har boardingkort, forstår jeg ikke i det hele tatt. Har det noe med billettnumret Wideroe har brukt, eller at jeg har Ø i navnet som er blitt til OE på billetten ? De er vel ganske nøye på riktig stavmåte, på eurobonuskortet er det jo ikke skrevet med OE.
Jeg har 5 + 2 LH flighter, scannet boarding kortene og sendt de inn som etterregistrering, og fått beskjed om at jeg ikke har vært ombord på noen av flightene. LH har billettnumre som begynner med 220, men disse har et annet billettnummer, fordi alle billettene var kjøpt på www.wideroe.no, og det er kun de som ikke blir godtatt. Et leg var med SK og de 2000 poengene er kommet på konto for lenge siden. Hjelper ikke å sende epost til ebretro.stockholm, får tilbake svar 'rejection of flight accrual' på samtlige legs med LH. Og det er flighter booket i klasser som gir EB poeng. At de ikke finner meg på passasjerlisten når jeg har boardingkort, forstår jeg ikke i det hele tatt. Har det noe med billettnumret Wideroe har brukt, eller at jeg har Ø i navnet som er blitt til OE på billetten ? De er vel ganske nøye på riktig stavmåte, på eurobonuskortet er det jo ikke skrevet med OE.
Slet litt med det samme nylig, men etter tre forsøk kom poengene inn. Men da var jeg også litt krass. Som Fnate sier: det hjelper ofte å rope høyt og veive med armene.:stir
Larsabal
23-10-2012, 08:42
Nå er det min tur med en LH booking som ikke vil etterregistreres.
Mest all sannsynlighet grunnet en Ø i etternavn som i EB er registrert som OE, mens den i billetten er registrert som O. Jeg booket ikke selv disse billettene og da ble det O. Uansett burde det ikke for andre gang komme tilbakemelding om "ticketed name not found" når jeg pongeterer forskjellen mellom "O" og "OE" i første henvendelse. Det morsomme er at den ene LH-flighten som ble utført av BMI ble registrert umiddelbart.
Denne gangen sendte jeg et noe sinna svar med cc til cr@sas.no, så får vi se om det hjelper.
Nå er det min tur med en LH booking som ikke vil etterregistreres.
Mest all sannsynlighet grunnet en Ø i etternavn som i EB er registrert som OE, mens den i billetten er registrert som O. Jeg booket ikke selv disse billettene og da ble det O. Uansett burde det ikke for andre gang komme tilbakemelding om "ticketed name not found" når jeg pongeterer forskjellen mellom "O" og "OE" i første henvendelse. Det morsomme er at den ene LH-flighten som ble utført av BMI ble registrert umiddelbart.
Denne gangen sendte jeg et noe sinna svar med cc til cr@sas.no, så får vi se om det hjelper.
Jeg snakket med EB på telefonen idag, og de sa at de ikke kunne gjøre noe, det er bare å prøve om igjen og om igjen, og forklare best mulig. Jeg synes det er merkelig at LH mener at jeg ikke har vært på 5 flighter når jeg vedlegger boardingpassene som jeg har scannet, i mailen. Antar at for meg er det også problemet med Ø, OE /O. De som sitter og ordner med dette, sitter enten i Stockholm eller Tallin, men de kan ikke tilføre noen poeng så lenge som LH ikke godkjenner det.
Pussig nok kom poengene en time etter at jeg skrev her at jeg ga opp :)
Da kom plutselig UA-poengene fra i sommer også. Der sendte jeg inn manuell etterregistrering helt i starten av September. Men nå kom de i det minste, så det er bra.
Da nærmer man seg fornyet EBG med bare "2 kvalifiserte flyvninger".
sail4fun
25-10-2012, 09:49
Og merkelig nok en solskinnshistorie
Skulle etterregistrere noen reiser på Jr. sitt EBB kort, og hadde ikke engang login/passord på dette kortet.
Etter å ha phsyket meg opp noen dager (ble jo litt motløs av denne og andre tråder) fylte jeg kaffekoppen med blå kapsel og ringer 05400 , er innstillt på å høre heismusikk hele formiddagen, men guess, på under 30 sekunder etter å ha tastet EBB nummeret har jeg en hyggelig Bergenser (!) på tråden, han opplyser om email adressen kortet var registrert på og sende nytt engangspassord. TAKK
Logger så inn på EBB konto'n og registrere alle flightene , ikke noe problem..
Så kan de gå.... :)
Jeg har også prøvd å etterregistrere ved bruk av elektroniske skjema som er under sidene til eurobonus når man er logget inn. I feltet med fornavn får man ikke skrevet sitt dobbeltnavn med mellomrom mellom! Da får man feilmelding...superkjekkt:) Textboksen godtar altså ikke space.
Så har sendt inn manuelt skjema pr e-post, noe håp i det heletatt med det?
Jeg har også prøvd å etterregistrere ved bruk av elektroniske skjema som er under sidene til eurobonus når man er logget inn. I feltet med fornavn får man ikke skrevet sitt dobbeltnavn med mellomrom mellom! Da får man feilmelding...superkjekkt:) Textboksen godtar altså ikke space.
Så har sendt inn manuelt skjema pr e-post, noe håp i det heletatt med det?
Helt utrolig. Har selv dobbeltnavn som ikke lar seg registrere. Bruker jeg bare ett navn blir det selvsagt også feilmedling, da navn på billett ikke er det sammes om EB profil.:headbang:headbang
Vurdere en heftig klage, skal jo ikke være nødt til å sende inn manuelt skjema som kan ta opp til 8 - 10 uker.
Helt utrolig. Har selv dobbeltnavn som ikke lar seg registrere. Bruker jeg bare ett navn blir det selvsagt også feilmedling, da navn på billett ikke er det sammes om EB profil.:headbang:headbang
Vurdere en heftig klage, skal jo ikke være nødt til å sende inn manuelt skjema som kan ta opp til 8 - 10 uker.
Jeg må bruke dobbeltnavnet siden det er i passet, samt at det skal matche EB profilen.
Dette må jo kunne ordnes enkelt, av sas-it eller hvem som lager greien hos sas. Sas sin side er uansett håpløs på det meste.
Var i kontakt med sas via e-post, fikk 2 svar. Etter det ble det stille, kvinnen som svarte tror jeg ikke skjønnte problemet.
Så får se om poengene blir registrert manuelt på e-posten som er oppgitt....
Hva er faktisk behandlingstid på manuel etterregistrering via ebretro-mailen? Det står "opptil 10 uker" i autorespons-mailen, men hvilke erfaringer har dere?
Honnør til SK, endelig funker det til MP...
Turen til AMS på lørdag var på MP kontoen to dager etter... Meget bra...
De greide å få UA*G på boardingpasset på vei ut, aldri før. Hjem kom bare UA*B opp...:lol:
Islending
14-11-2012, 17:51
Hva er faktisk behandlingstid på manuel etterregistrering via ebretro-mailen? Det står "opptil 10 uker" i autorespons-mailen, men hvilke erfaringer har dere?
Når jeg skulle etterregistrere mine flighter med Air China, tok det 8 mnd.
Når jeg skulle etterregistrere mine flighter med Air China, tok det 8 mnd.
Ser poengene mine fra Asiana har sneket seg inn uten at jeg har merket det i løpet av høsten :) Basert på loggen av mail fra Eurobonus ser det ut som det tok ca. 5 mnd. Edit: Dvs. fra reisetidspunkt. Tok ca. 3 mnd. fra registreringstidspunkt.