PDA

View Full Version : Air France og lounge på OSL

litt-amatør
08-05-2011, 01:22
Sitter og vurderer å kjøpe billetter til CDG med AF, og ser at de fra Oslo, i motsetning til fra ARN og CPH, ikke tilbyr sine dyreste billetter, Premium affaires. De tilbyr derimot Premium Eco, en slags variant av eco extra hos SAS om jeg har forstått rett. Passer meg egentlig fint, da jeg ser at de dyreste billettene fra ARN og CPH er meeeeget dyre. Men ser at Premium eco bare gir adgang til lounge på AMS og CDG. Betyr det at AF-passasjerer som flyr fra Oslo ikke har loungetilgang uansett, bortsett fra dersom man evt har status?

Jeg regner med at klasseforskjellen mellom OSL og ARN/CPH skyldes at det er AF regional med sine E-190 som flyr på OSL, mens ARN/CPH har AFs vanlige airbuser?

Someone
08-05-2011, 01:27
AF sin biz innen Europa er uansett elendig, så du går ikke glipp av noe!

Bizflyer
08-05-2011, 01:38
Hva? Tilbyr ikke AF biz mellom OSL og CDG?

Hvis de ikke gjør, er det jo en negativ opplevelse i forhold til å bestille Biz intercont med AF!!

BF:cool2

Oteren
08-05-2011, 05:59
AF tilbyr biz fra OSL.
ang Lounge tilgang er det kun C-klasse biletter og status som gjelder

JoeW
08-05-2011, 09:48
AF tilbyr biz fra OSL.
ang Lounge tilgang er det kun C-klasse biletter og status som gjelder

Nei, AF tilbyr IKKE biz fra OSL. Kun premium. Det innebærer at foran gardinen sitter alle med både business og premium bookingklasser. Forsøksvis skal de som måtte ha business-bookingklasse sitte lengst frem, med ledig sete ved siden av.

Business er ikke bookbart på strekningen OSL-CDG/CDG-OSL, men har du disse bookingklassene pga videreforbindelser etc vil du likevel kunne benytte OSL-loungen, og ditt boardingkort vil si "business". Utover det er det bare ombordsproduktet som er "premium" - men i realiteten er vel endringen fra tidligere tre-klassessystem - som de vel fortsatt kjører på CPH/ARN - minimal. Det eneste er at du ikke får lounge-tilgang med en normal premium-billett.

Man har dermed tilgang til lounge med en businessklassebooking - noe som ikke "eksisterer" på strekningen OSL-CDG alene, eller som Gold/Platinum Frequent Traveler.

Discus
08-05-2011, 16:49
Hvis de ikke gjør, er det jo en negativ opplevelse i forhold til å bestille Biz intercont med AF!!

Blir jo det samme som med SAS (Intra-Skandinavia->langrute). Du får fordelen av business på land, men ombordservicen er "premium economy"

JoeW
08-05-2011, 17:23
Blir jo det samme som med SAS (Intra-Skandinavia->langrute). Du får fordelen av business på land, men ombordservicen er "premium economy"
Godt poeng, blir identisk med SAS intra-scandinavia.

Naar AF opererte med tre-klassessystem paa OSL var ombordsproduktet noksaa likt ift premium economy/ business - identisk mat, men business hadde midtsetet blokkert. Med embraeren er ikke midtseter noe issue, saa jeg tror igrunnen opplevelsen av premium med embraer vs. Business paa airbus er noksaa lik..

litt-amatør
13-05-2011, 00:18
Takk for god informasjon.:) Så da vil det bare bli lounge-besøk i CDG eventuelt. Men jeg har i mellomtiden også registrert at Paris er en svært dyr hotellby. Særlig de litt bedre hotellene tar jo priser som fremstår som både uforskammede og frekke. I tillegg leser man av gjesteanmeldelser at flere av luksushotellene langt fra lever helt opp til ryktet sitt. Londons gode hoteller er jo på billigsalg sammenlignet med Paris. :8:

Discus
15-05-2011, 19:23
Takk for god informasjon.:) Så da vil det bare bli lounge-besøk i CDG eventuelt.

En liten rapport: Loungen i 2G er et oppgradert bøttekott. De har en kaffemaskin, alkoholfri drikke og øl, tørre kjeks og miniposer med snacks! Luft og sitteplass var det mangel på sist jeg var der. Toalett må man ut av loungen for å finne. Terningkast 1.5 . . .