PDA

View Full Version : International --> domestic USA. Innsjekk av bagasje på nytt?


hellbilly
03-05-2011, 15:47
Hei. Skal snart reise TRD-OSL-EWR-BNA. Når jeg sjekker inn bagasjen på Værnes blir den da routet direkte til Nashville eller må vi hente den ut i Newark for så å sjekke den inn igjen der? Vi har ca 1t 50m fra vi lander i EWR til flyet videre til BNA går.

Mulig jeg vurderer å reise uten innsjekket bagasje i så fall det blir liten tid.

Andre

Someone
03-05-2011, 15:55
Du må plukke opp bagasjen på EWR, dra den gjennom tollen og levere den fra deg i bagdrop rett på utsiden. Men 1t50m burde uansett holde. Du må uansett gjennom samme sløyfe og å droppe av bagasjen er fort gjort

SudCaravelle
03-05-2011, 16:02
Hei. Skal snart reise TRD-OSL-EWR-BNA. Når jeg sjekker inn bagasjen på Værnes blir den da routet direkte til Nashville eller må vi hente den ut i Newark for så å sjekke den inn igjen der? Vi har ca 1t 50m fra vi lander i EWR til flyet videre til BNA går.

Mulig jeg vurderer å reise uten innsjekket bagasje i så fall det blir liten tid.

Andre

Mine erfaring med mellomlanding på EWR (og det har blitt en god del med årene) er at det er kønete greier, men 1:50 burde holde.

På turen du skal til US 13 Juli så slipper du dette ;)

hellbilly
03-05-2011, 16:50
Takk både Sud og someone :)

Går sikkert bra mtp tid, men lurer likevel på å fly uten innsjekket bagasje :) Vi får se hva min reisekollega mener. Igjen takk :)

OSLJW
04-05-2011, 18:39
Etter som du går gjennom immigration før du henter baggasjen er det som oftest svært lite venting ved baggasjebåndet da immigration er det som tar tid. Jeg har flere ganger hatt 1:50 til rådighet og opplevd at baggasjen allerede står på båndet eller kommer med en gang jeg først har kommet meg til båndet. Med en gang du har baggasjen i hånd er det bare å gå noen få meter gjennom toll og bagdrop er rett på andre siden.

Ville mao. ikke bekymret meg for mye mtp. baggasjen. Når det er sagt er det alltid et ekstra risikomoment med innsjekket baggasje, så om du virklerlig vil minimere risiko reiser du uten (Hvilket jeg aldri har gjort..)

hellbilly
05-05-2011, 07:28
Takk for info OSLJW :) Så billig som $ er nå så kanskje jeg heller kjøper en koffert i USA og fyller den opp med klær etterhvert :) Får se.

Iallefall, takk alle sammen