View Full Version : To spørsmål om bonusreiser med EB
Begynner å nærme meg 300k poeng og må lære meg å finne en smart måte å bruke de på. Hvis jeg finner en ledig reise på Award Nexus som består av en blanding av C og F, er det da høyste klasse som avgjør hvor mange poeng jeg må ut med?
Når jeg søker på Award Nexus står det f.eks. 1 x CO award, mens flyselskapene kan variere. Har det egentlig noe å si hvilken selskap som "står for" bonusreisen?
Tenkte du på Jorda Rundt i F ? Det burde vel gå ??
Nei, så langt har jeg ikke kommet, men jeg er nok typen til en destinasjon snarere enn mest mulig i lufta. Men skal jeg først fly F, er muligheten poeng.
Chriscross
02-05-2011, 08:58
Snakker vi Eurobonuspoeng er vel F-klasse Norge til USAs vestkyst det som gir best valuta. Dette koster 290 000 for to pers. Har du ekte F (ikke us dom) på et leg betaler du for f på alle leg.
Flott, da vet jeg det. Aktuelle turer vil da kunne være via F fra sentraleuropa (ZHR, MUC, FRA, etc,) til LAX, SFO osv.
Neon som vet om det har noe å si hvilket av *A-selskapene som tilbyr billettene? Store forskjeller i gebyerer, for eksempel?
Høyeste bookingklasse avgjør hvor mye poeng du må ut med. Mene å huske at Continental booker i C på transatlantisk så bruker du dem uten connection i USA så holder det med C-klasse-uttak.
Takk for tips. COs interkontinentale first (eller er det bizfirst de kaller det) er vel mer som vanlig biz, eller tar jeg feil?
Takk for tips. COs interkontinentale first (eller er det bizfirst de kaller det) er vel mer som vanlig biz, eller tar jeg feil?
Setene på 757en er hvertfall nye og helt flate. Går som First domestic og BusinessFirst internasjonalt.
https://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/businessfirst/default.aspx
Hva som er forskjell på business og first kan vi sikkert diskutere opp og ned.
Chriscross
03-05-2011, 09:25
Vanlig C-klasse.
Ja, det har du rett i. Setene så i alle fall flotte ut.