PDA

View Full Version : God arbeidernes dag ;-)


jameson82
01-05-2011, 09:10
God helligdag ifra Lillehammer.. En arbeidsnatt er snart unna gjort og senga kaller.. Merkelig hvor upopulær man blir om man starter opp en motorsag klokka 3 på natta, men heldigvis hadde politiet forståelse for at den eneste måten å få gjort noe på jernbanen er å jobbe da det ikke går tog. Ønsker alle en fin solfyllt søndag

Basse-HAU
01-05-2011, 09:47
God morgen ifra solfyllte Haugesund. Ikke rart folk reagerer kl 3 om natta, men i tillegg er det arbeiderenes fri dag.... ;) hehe. Dere som holder på å skoge der borte? var på Lillehammer hele påsken, så de gule blinkende lysene gikk fram og tilbake på jernbanen dag og natt. Det så ikke ut som om dere kom til å bli arbeidsledige med det første:)

Farmer
01-05-2011, 09:49
God morgen fra Farmen, som er badet i strålende sol fra skyfri himmel. En kaffekopp smaker godt ute på terrassen nå etter å ha fått skiftet over til sommerdekk på bilene. Meget positivt med Asia-Jetlag på en slik vakker dag, hvor jeg var oppe allerede 0400. Dagen går med til litt vårrydding da masse saker har kommet fram fra snøen her ;-)

FBU 4EVER
01-05-2011, 10:28
...med Asia-Jetlag på en slik vakker dag, hvor jeg var oppe allerede 0400.

Ja, ikke sant? Egg og bacon smaker utmerket kl. 05:00 etter en sånn tur!

Intet arbeid utføres her i huset idag. Kun lystbetonte oppgaver.
Ha en fin dag.

C172
01-05-2011, 10:37
God morgen forum medlemer og flyintereserte! Vil mine på at luftfarten står foran nye utfordringer og her er det viktig å være solidarisk for de som er i ilden, og en må se langsiktig fram for de løsninger som vil komme fram. Det vil komme diskusjoner, og det blir spennende tider fremover. Jeg begynte på jobb kl.o33o og er sulten på en god frokost.

RWY 24
01-05-2011, 10:42
God morgen fra et uvant skyet, men likevel sommerlig Rygge!

Sola skinner så vidt gjennom. Håper den vinner. Morell-, eple- og plommetrærne utenfor står i full blomst. Hvis sommeren blir sånn, er det helt greit :) I overkant trøtt akkurat nå. Var på fest i går (et ras av 40-årslag for tiden), tre timers søvn er lite, har tre barn som ville ha frokost, kona sover, jeg ser på
Bakugan på TV2-barne-tv og drikker kaffe.

Ha en strålende søndag, folkens!

Someone
01-05-2011, 11:27
God morgen fra Oslo. Begynte dagen med en bedre frokost med min kjære. Hjemmelaget juice er genialt å starte dagen med, idag bestående av blant annet ananas, jordbær, mango, appelsin, kiwi og lime. Mye bedre, ferskere og sunnere enn det homogeniserte og pasteuriserte skiten man får i butikken......juicemaskin er genialt.
Begynner dagen med å bli kvitt et lass fra kjellerboden, stort sett bestående av skrot. En bil trenger å få på seg sommersko og modern har invitert på vaffler til lunsj. Deretter en ekspedisjon ut til Nesodden til "svigerinne og fillenevøer" for middag......har fått 5 åringen flyinteresert og har bidratt med noen flymodeller ;)

Ha en fin dag

zico77
01-05-2011, 11:50
God morgon frå Trondheim!

Solskinn og strålande ver, dog bare 9 plussgrader i skuggen -kommer seg kanskje litt utover dagen ;) Det blir snart ein tur i torturkamm... treningsstudioet, for ein bedre fortsettelse av core-Zico.

Ha ein flott dag alle saman!

Discus
01-05-2011, 12:13
God formiddag - ser ut til å bli en ny strålende dag. Rent bortsett fra at 1. mai og en søndag er dobbelt nedtur, snytt for en fridag og for søndagsavisen!

Blir litt jordbruksarbeid på dagtid før man skal til Fornebu for å se på en vegg.

Ha en fin første mai-dag.

Futura
01-05-2011, 12:47
God formiddag fra Majorstuen. Endelig er det slutt på gangfart på Ring3, RV4 og E18, nå er det 80 sone igjenn, denne vinteren har vært alt for lang. 6mnd med nedsatt hastighet har vært en lidelse.
Ettermiddagne skal brukes på å se Stabæk banke Holmlia, det er første runde med cupspil for TL og 1div. lagene. Denne cuprunden pleier alltid å være morsom. Enda en bane på banehopperen blir det også, dermed nærmer jeg meg veldig 40 baner.
Rekker også litte grann kontor arbeid og får betalt noen regninger før det er ut og starte jobbingen. Nyt været.

JoeW
01-05-2011, 12:48
I København har jeg fått min Berlingske levert - så tross "Arbeidernes Internasjonale Kampdag" som de kaller det her, har jeg ihvertfall fått søndagsavis! At biblioteket regner det som helligdag, og først åpner klokken 11, gav en rolig morgen. Nå skal en rekke artikler leses, og forhåpentligvis er man hjemme før det blir mørkt. Fantastisk vær for en pils i parken, men ikke på meg i år..

ENGM 911
01-05-2011, 13:16
Her i gården er det bursdagsfeiring for kona med ballonger, bløtkake og gaver. Blir såpass mange lys på kaken at man nesten må ha "Varme arbeider sertifikat" for å fyre opp alt :colgate: Ser at "Sørlandet" kommer inn til Oslo rundt 1600. Må nesten få det vakre skipet på brikken.

Bizflyer
01-05-2011, 15:08
God 1. mai, Kammeratter!

Regner med at dere alle har vært ute og gått i tog allerede?
Her i Krsand er det grått og noe kjølig i dag.
Har fått sovet litt utover formiddagen, og har ingen andre planer for dagen, enn å besøke opphavet for litt mat!

Og plutselig er det mandag igjen!!

BF:cool2

FBU 4EVER
01-05-2011, 19:10
Og plutselig er det mandag igjen!!BF:cool2

Ja, sånn er det! Etter en rød søndag kommer en blå mandag.:old

ENGM 911
01-05-2011, 19:35
Ja, sånn er det! Etter en rød søndag kommer en blå mandag.:old

Ukas beste :colgate:

learjet
01-05-2011, 19:49
Her i gården er det bursdagsfeiring for kona med ballonger, bløtkake og gaver. Blir såpass mange lys på kaken at man nesten må ha "Varme arbeider sertifikat" for å fyre opp alt :colgate: Ser at "Sørlandet" kommer inn til Oslo rundt 1600. Må nesten få det vakre skipet på brikken.

Regner med at du ikke nevnte varmen fra lysene til fruen, ellers er det vel en viss fare for langvarig sykemelding :p

Her har man arbeidsøkt. Relativt rolig dag, så en får se om det får bli noen bilder utover kvelden.

S

ENGM 911
01-05-2011, 20:01
Regner med at du ikke nevnte varmen fra lysene til fruen, ellers er det vel en viss fare for langvarig sykemelding :p

Her har man arbeidsøkt. Relativt rolig dag, så en får se om det får bli noen bilder utover kvelden.

S

Man drar på årene når man må forhåndsvarsle OBRE om opptenning av kakelysene hehe..Neida, hun leser ikke Flyprat så jeg er i trygg (luft)havn.

jameson82
01-05-2011, 20:03
Dere som holder på å skoge der borte? var på Lillehammer hele påsken, så de gule blinkende lysene gikk fram og tilbake på jernbanen dag og natt. Det så ikke ut som om dere kom til å bli arbeidsledige med det første:)

Jepp er oss det. Føles ut som vi er så å si ferdige, er omlag 3 uker igjen, siden vi begynte på Brumunddal for over ett år siden så nå ser vi slutten på det. :)