PDA

View Full Version : Boeing 787 Dreamliner til OSL


SpeedbirdConcordeSST
30-04-2011, 11:52
Jeg har fra flere kilder blitt varslet om at det er planlagt et besøk av Boeing 787 Dreamliner på Oslo Lufthavn Gardermoen i uke 19, mest sannsynlig torsdag 12.mai.

Er det noen som har hørt noe lignende, som har noe oppdatert informasjon eller som vet noe om hvor det går an å få tak i informasjon om dette?

Jeg var tilstede på Gardermoen med kamera begge gangene A380 var der, så det hadde vært kjempemoro å få med seg denne begivenheten også.

Martin
30-04-2011, 12:10
Moro om det stemmer. Jeg gjentar, om det stemmer.

SpeedbirdConcordeSST
30-04-2011, 12:42
Det hadde vært kjempemoro. Jeg fikk mange fine bilder begge gangene Airbus var her med 380.

Jeg sendte akkurat en forespørsel til Boeing Commersial Airplanes, så vi får se om jeg får svar. ((-;)

dc-8-63
30-04-2011, 12:56
Siden 787 ikke er type godkjennt ennå så flyr den som "Eksprimental Aircraft" og en søker dermed for alle potensielle flyplasser. En av Flyprat´s kontakter hos Boeing - som hjelper oss med spesial omvisningene i Seattle i forbindelse med Julebordene, var med på test programmet for 777 og han forteller hvert år om hva de opplevde, og etter som hva de trenger å teste - det kan være alt i fra spesielle værforhold til alternative flyplasser for uplanlagte landinger - legger de ut på test turer hvor værforholdene kan være den mest drivende faktorene. Oslo lå vel inne som alternativ når de endte opp på Island for å teste Sidevinds landinger (og de fant mere enn nok sidevind der).

Discus
30-04-2011, 15:32
Ja, pt. ser det ut som dette er det nærmeste man kommer:

Sak: Flyging på Svalbard - Trafikktillatelser 2010
Dokumenttittel: Boeing Commercial Delivery Group overflyging og landing på Svalbard 21. juli 2010 - Svar/tillatelse

http://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=428700

Toby91
07-05-2011, 12:15
Noe nytt angående dette dersom det stemmer? :)

SpeedbirdConcordeSST
08-05-2011, 12:19
Jeg har i hvert fall ikke hørt noe. Men om jeg får vite noe konkret om at det kommer en Dreamliner, så kommer jeg til å poste det i forumet.

LN-MOW
08-05-2011, 14:16
To maskiner til skal vaere iferd med aa joine siste push av testprogrammet. Det de skal gjoere er aa fly langt (ETOPS-sertifisering mm) saa da blir det nok noen demoturer for potensielle kunder.

LN-KRF
11-05-2011, 22:28
Var det ikke snakk om at 787 skulle komme til OSL i morgen?

sarpingen87
11-05-2011, 23:37
Var vist bare løse rykter, hvis jeg har skjønt svarene her korrekt.

SpeedbirdConcordeSST
12-05-2011, 10:42
Var det ikke snakk om at 787 skulle komme til OSL i morgen?
Jo, det gikk rykter om det.

Men jeg regner med at det ikke medfører riktighet. Jeg har i hvert fall ikke klart å finne noe mer informasjon om saken verken på sidene hos Boeing, hos OSL eller andre steder.

Dersom det var tilfelle at flyet kommer ville de sikkert ha annonsert det på hjemmesiden slik de gjorde sist LH var her med 380. De har sikkert skjønt at en slik nyhet ville vekke kjempeinteresse.

Nå kan slike planer også endres på kort varsel, så det er ikke mulig for oss å finne ut som det faktisk kan ha vært noe i de opprinnelige ryktene heller.

Dette er stedet for å lete etter informasjon hos Boeing:
http://www.newairplane.com/